semineurimini
Din Laborator Adunate, Uncategorized
0

Cum încălzim spațiul când temperatura începe să scadă

Odată cu instalarea sezonului rece, temperaturile încep să scadă, iar termometrul se îndreaptă spre zero grade. Atunci cănd se instalează astfel de condiții meteo (ploaie, frig, ninsoare)multă lume decide să își petreacă timpul mai mult în casă sau în diferite locații, departe de aerul rece.

Mai mult
fructe si legume congelate
Din Laborator Adunate, Uncategorized
0

Fructe si legume proaspete sau congelate? Ce alegem?

În timpul verii avem la dispoziție o gamă largă de fructe și legume, pe care le putem savura chiar de la sursă. Sunt extrem de benefice pentru organism și ne încarcă cu vitamine și nutrienți.

Mai mult
suppe-1
Din Laborator Adunate, Retete, Uncategorized
0

Supa – un “încălzitor” gustos pentru vremea rece

Supa reprezintă un fel de mâncare apreciat de marea majoritate a oamenilor deoarece poate fi consumat în orice anotimp. Există multe varietăți de supe, iar o supă caldă este întotdeauna bună pentru sănătatea noastră sau pentru tonus. Consumul de supe este extrem de benefic în sezonul rece, mai ales dacă suntem răciți, pentru că se poate transforma dintr-un fel de mâncare într-un veridic remediu.

Mai mult
10695_fotolia_
Din Laborator Adunate, Uncategorized
0

Mâini și picioare reci. De ce anume ne confruntăm cu asemenea probleme cauzate de slaba circulația a sângelui. Cauze și remedii.

Asemenea probleme apar mai ales în sezonul rece, iar femeile sunt afectate cel mai puternic. Vorbim de circulația sângelui, care nu funcționează cum ar trebui, iar asta ne face să ne confruntăm cu probleme în tot corpul, deoarece nu este irigat corespunzător, iar efectele se fac resimțite mai ales la nivelul extremităților – mâini și picioare in special.

Mai mult
vitaminele dovleac ridiche gulie
Smaranda
0

Vitaminele toamnei – legumele pline de viata

Am auzit, zilele trecute, câteva persoane deplângând sosirea anotimpului rece și reducerea sortimentului de fructe și legume din piețe. Cu temeri mari că nu vor mai avea parte de vitaminele găsite vara în tot felul de fructe și legume autohtone și că vor trebui să-și îndrepte privirea către produsele de export, cu toate neajunsurile care decurg din această alegere. E drept, tarabele nu mai sunt pline de lubenițe, căpșuni, piersici, caise sau, la capitolul legume, de roșii oltenești, ardei grași, vinete sau dovlecei, dar…. avem vitaminele toamnei.

Mai mult
online nutrienti
Dani, În fața calculatorului, Stil de viață
0

Sfaturi de nutriție online. Sursa de inspirație a femeii moderne

Pe Ecaterina Virgolici (http://evirgolici.ro/) am cunoscut-o la o cafea, intr-o vară toridă, pe terasa unui mall din București. Pentru că ne aflam în Jungla-Urbană-Pipera, din vorbă în vorbă, am ajuns să discutăm despre stilul de viață al femeii care face parte dintr-o corporație și atâta energie am avut să discutăm despre acest subiect, că n-am știut când s-au scurs două ore. Sperăm să vă inspire și să vă dea de gândit subiectul acesta care, în mod tacit, este preferat de 90% dintre femei, fie din lipsa timpului de a merge la nutriționist, fie din comoditate.

Bună, Ecaterina! Mulțumesc pentru că ai acceptat să ne oferi acest interviu. Este interesant pentru noi să discutăm despre stilul de viață al femeii moderne, care e un fel de 3 în 1. Şi soţie, şi mama şi femeie de afeceri. Şi că un 3 în 1 trebuie să fie mereu energică și gata de orice provocare.

1. Spune-mi te rog, în ritmul acesta alert, când toate trebuie să fie gata ieri, crezi că femeia modernă se hrăneşte cu adevărat sau doar …mănâncă ?

Cu mare drag , mulţumesc şi eu 🙂 din punctul meu de vedere, alimentaţia în zilele noastre este un punct atât de sensibil şi atât de larg dezbătut de unii, însă din păcate şi ignorat de alţii.

Femeia modernă este o eroină; reuşeşte să aibă atâtea roluri cu atâtea îndatoriri pe care le duce la capăt cu dăruire şi devotament. Însă cred că există categorii şi categorii. Femei care au foarte mare grijă, care nu pun în farfurie alimente procesate, care au grijă ca de la cafea până la ceaiul de seara totul să fie sănătos; femei care nu îşi dau interesul deși au chiar familii şi consideră că rafturile magazinelor suplinesc lipsa timpului şi femei care îmbina cele două categorii.

2.Şi totuşi, se defineşte ca o femeie încrezătoare, cu o bază de informaţii. Ce lipseşte din know-how-ul ei, ca să vorbim în termeni specifici?

Consider că noi uităm că suntem natură, că suntem făcuţi să ne hrănim din ceea ce găsim în grădină. Este datoria noastră să alegem mai cu atenţie restaurantele sau să gătim responsabil. Cred că principala problemă este ca multe femei aleg ambalaje „glamour” în locul mâncării proaspăt scoase din pământ şi gătită la temperatura care trebuie şi în tigaia care trebuie. Poate a face piaţa este mai greu, dar este sănătos! Deşi e mai util şi rapid să punem în coş în timp ce vorbim la telefon, este mai armonios să mirosim o gutuie cu poveste de pe o tabără, spre exemplu :).  Poate că ceea ce îi lipseste este informația nutrițională

3.Din experienţa ta, care sunt subiectele de nutriţie cele mai accesate de către femei cu vârste între 20-45 ani?

Orice femeie are grijă kilogramelor. Unele să le dea jos, altele să pună, altele să se menţină. Femeile moderne citesc mult despre cum să găteşti cu mai puţin ulei, cu mai puţină prăjeală şi mai multă atenţie. În experienţa mea, atât de presă cât şi de viaţă, mă bucura interesul femeilor pentru reţete fără zahăr, fără gluten, cât mai puţine calorii sau cât mai puţine E-uri. Iar femeile cu mare interes pentru hrană sunt şi cele cu interes pentru aspect. Și nu vorbesc de make-up sau haine, ci de sănătatea pielii, care să arate luminos şi după ce aplicăm demachiant. De aceea este important să avem o alimentație echilibrată și să bem cei 2 litri de apă pe zi. Dacă stau să mă gândesc, și unei plante îi pui apă și nutrienți ca să înflorească..

4.Burn-out-utul este un subiect de discuţie aflat pe buzele multor corporatişti. Ce părere ai despre exploatarea organismului până la acest prag?

Eu nu prea sunt adepta curentelor 🙂 nu cred în idei venite care apoi dispar în neant. Eu sunt mai clasică şi poate conservatoare şi cred în armonie. Mâncare cât trebuie şi de care trebuie, mişcare, şi o gândire cât mai sănătoasă, departe de ceea ce cred ceilalţi. Iar deviza mea este ca atunci când trăieşti în armonie, se vede; atât pe chip, pe corp cât şi în atitudine.

5.De asemenea, atacurile de panică sunt un alt subiect de discuţie ce au legătură cu nutriţia şi stilul de viaţă al femeii moderne. Crezi că apariţia acestora poate fi controlată?

Cu siguranţă. Anul trecut am fost într-o tabără de dezvoltare personală, unde am abordat şi acest subiect şi da, fără să ştim înfulecam ca să suplinim o lipsă. Totul devine haotic când nu ai o linie a vieţii şi a hranei. Eu sunt ferm convinsă că provine din nutriţie, din modul de a mânca, orele la care mâncăm şi ceea ce alegem să mâncăm. Când ai unele probleme cu tine nu îţi mai pasă că mănânci ciocolată procesată, ronţăieli pline să aditivi sau conservanţi; pur şi simplu alegi mâncarea pentru a simţi un grad de fericire. E un subiect ampu, dezbătut de oamenii din domeniu. Sunt ferm convinsă că dacă am fi atenţi la ce am pune în farfurie, am fi mai atenţi la ce am pune şi la suflet.

6.Stilul de viaţă corporatist poate periclita sănătatea nu doar a femeilor, ci şi a bărbaţilor, mai ales prin prisma faptului că încăperile sunt ventilate cu aer condiţionat, fapt care provoacă scăderea imunităţii. Ce alţi factori crezi că pot degrada starea de sănătate a femeii moderne?

Foarte adevărat. Mie mi se pare că e o capcană. Considerăm un confort ceea ce de fapt ne degradează uşor dar sigur sănătatea. Cred că degradează sănătatea unei femei şi hainele alese prost, prea mici, prea strâmte sau materiale proaste care nu dau voie pielii să respire, încălţămintea contează doar să fie aspectuoasa nu şi sănătoasă pentru picioare şi calitativă. Cât de des ne gândim ca un calapod de proastă calitate ne afectează coloana? Sau ca un pantof ieftin ne afectează mersul? Totodată, cremele sunt alese cu parabeni, şi acest lucru nu doar din lipsa informării ci şi datorită unei publicităţi colorate şi „glam”.

Şi să nu uităm de cafeaua băută de la automate cu mesaje motivaţionale, ochii ţinuţi în laptop cu orele, poziţia incorectă la birou sau lipsa unor ore de repaus şi somn.

7.Femeia modernă poate fi imună la multe lucruri. La emisiunile de cancan la care oricum nu are timp să se uite, la masculii alfa care fluieră pe stradă, la faptul că primeşte zi de zi deadline-uri strânse. Dar care ar fi formulă magică pentru o imunitate puternică din punct de vedere nutriţional?

Aşa este, însă poate avea în mâna soluţii naturale care nu au parte de reclame cu reflectoare. Spre exemplu eu beau lămâie cu ghimbir şi apă plată. Mă înviorează şi mă simt mai energică. Când simt că vreau să mă relaxez o secundă aleg ceai de păpădie sau de sunătoare. Ştiu că sunt mulţi împotriva acestor metode băbeşti însă în cazul meu au efect. Nici nu mai ştiu când am luat ultima oară o pastilă. Și nu o fac pentru că nu cred în acestea ci pentru că zilnic am metode naturale de care nu mă despart. Îmi place să mă conectez cu natura.

Cafeaua o beau cu miere, ori făcută la ibric ori la filtru dacă mă grăbesc. Întotdeauna mănânc dimineaţa şi nu sar peste prânz. Până în ora 14.00 mănânc fructe din grădina părinţilor, pe care le mănânc între două email-uri sau două întâlniri. Oricând prefer să fiu un iepuraş care mănâncă mere, conopida crudă, morcovi decât covrigi şi merdenele. Dacă trăim aşa robotic de unde luăm vitamine, minerale?

8.Oboseala şi stresul continuu, primele semne precedente demotivarii. Cum reuşeşte o femeie care munceşte mai mult de 8 ore şi doarme mai puţin de 8 ore?

Cred că nimeni nu are o reţetă perfectă, sau o soluţie ideală. Avem în noi spiritul de luptă mai dezvoltat decât cel de conservare. Organismul se obişnuieşte şi nu cere 8 ore de somn dacă l-ai obişnuit cu 6. Cred că ideal ar fi să apelăm la nişte suplimente naturale, bineînţeles, la mai puţină cafea din comerţ şi mai multe din bucătărie. Uite un pont: dacă eu pierd o noapte, fie de petrecere sau muncă, prima oară beau apa rece pe stomacul gol, o cafea cu lămâie şi mănânc ceva hrănitor dar rapid. Humus, naut sau o omletă pe teflon şi continui la birou cu ceaiuri şi multă apă. Eu aşa mă revigorez.

Multe femei aleg doar multă cafea şi o mâncare înfulecată rapid deasupra tastaurii. Şi se vede; se vede un ten obosit, o piele inestetică sau un păr lipsit de vitalitate. Acestea sunt semne că nu eşti pe primul loc pentru tine.

9.Aristotel spunea că “Plăcerea muncii aduce perfecţiunea acesteia”. Ce recomandări ai pentru cele care pun carieră pe primul plan şi se scufundă în muncă?

Să nu uite să se iubească şi să nu uite să vadă în oglindă dincolo de rimel şi fond de ten. Niciun brand nu îţi poate oferi un fond de ten care să acopere nemulțurile, lipsa timpului şi mai ales timpul cu cine contează. Dacă uiţi să bei un pahar de vin cu prietenii şi să îţi suni părinţii, din punctul meu vedere eşti mai mult un robot şi un badge trist.

Sfatul meu este să îţi faci timp pentru cei care se gândesc la tine. Să laşi telefonul din mână şi să nu uiţi că atunci când e vorba de prieteni şi familie, nu există un „deadline”. Momentul mesei ar trebui să fie în sine un moment de socializare, cum era odinioară.

10.Se ştia despre bolile cardiovasculare că se transmit ereditar, însă observăm acum prezenţa lor chiar în rândul tinerilor. Intradevar, stilul de viaţă este o alegere, dar ce crezi că greşesc tinerele, în devenire femei moderne? Şi ce ar trebui să facă?

Chiar locuiesc aproape de un liceu. Și pe lângă stilul vestimentar al unora care mă „sperie”, mai văd şi alimentele din mână, care mă fac să clipesc cu regret. Fete de 15 ani, cu mult prea multe kilograme în plus, mănâncă merdenele şi covrigei, asezonate cu băuturi carbogazoase. Deşi poate vedem doar kilogramele, nu doar asta contează. Pentru că sunt şi fete care mănâncă mult şi sunt anorexice, problema este ce distrugem la interior.

Un organism hrănit incorect este ca o maşină de care nu ai grijă, şi pui benzină de proastă calitate sau nu îi schimbi filtrele, sau nu o conduci corect. Aşa şi în cazul organismului, orice ritm de viaţă care a devenit obicei te duce mai devreme în „service”. Diabet, probleme cu inima, probleme cu pielea, cu tranzitul, cu capacitatea de a face mişcare.

11. De unde luăm Omega 3? Cu ce alimente ne protejăm inima? Din ce alimente luăm nutrienţi? Sau mai ales, ce alimente ne ajută să fim atenţi ?

Eu sincer recomand să lăsăm mai mult tabletele şi telefoanele acasă şi să mergem mai mult la piaţă, la ţărani şi să vedem tarabele ca pe magazinile din mall-uri. Să ne mai facem şi nişte analize, să ne mai şi mişcăm! Și să nu uităm că viaţa înseamnă armonie între reuşite personale, micile plăceri, o alimentaţie corectă şi multă linişte interioară 🙂

 

Mai mult
male_whale_shark_at_georgia_aquarium
Din Laborator Adunate
0

Pescuitul în exces

Pescuitul în exces – reducerea peste măsură a masei de pește dintr-o anumită zonă prin pescuit – este una dintre marile probleme ale zilelor noastre care, mai devreme sau mai tărziu, ajunge să ne afecteze pe toți.

Mai mult
poza-1
Smaranda
0

Postul, prieten pentru organism

Tocmai a ȋnceput, de câteva zile, postul cel mai lung din an – Postul Crăciunului. O perioadă ȋn care multe persoane aleg să elimine produsele de origine animală din alimentaţia lor, axându-se ȋn special pe vegetele. Cu riscul, totuşi, de a exagera cu unele produse făinoase sau bogate ȋn E-uri, aducând astfel deservicii organismului. Ne reȋntâlnim, astăzi, cu doamna doctor Iren Alexoi, nutriţionist-dietetician şi medic specialist medicină de familie, care ne va ȋnvăţa cum trebuie ţinut postul pentru a aduce beneficii organismului.

Mai mult
grasimi-sanatoase-nuci-uleiuri
Din Laborator Adunate
0

Metabolismul grăsimilor

Metabolismul grăsimilor este un subiect la fel de important ca și alimentele care sunt benefice organismului, dar mai ales cele care îl ajută și îl mențin la un nivel optim, fără ca noi să fim nevoiți să depunem prea mult efort. Odată cu trecerea de la sezonul cald la cel rece, organismul trebuie să se adapteze noilor condiții climatice.

Mai mult
Ginger tea with lemon on a wooden table
Din Laborator Adunate
0

Sistemul imunitar în sezonul rece! Impactul temperaturilor scăzute asupra sănătății noastre.

Cum se adaptează organismul trecerii de la toamnă la iarnă?

Chiar dacă temperaturile au mai scăzut este important să nu renunțăm la mișcare pentru a putea avea un tonus bun.

Mai mult
1 2 3 28