Colaboratori, Giorgia, Pentru suflet

4 lucruri învățate pe vrute, pe nevrute din călătorit

călătorit

Niciodată nu am stat departe de casă mai mult de 1-2 săptămâni și asta mai mult fiind în țară, așa că atunci când am fost plecată 1 lună de zile, în trei țări diferite, pot spune că am suferit un mic șoc.

În ultima călătorie, dat fiind faptul că a fost mai lungă decât cele anterioare, a trebuit să învăț să trăiesc cu ceea ce am luat în bagaj cu mine, schimbând clima pe măsură ce schimbam țara. Din răcoroasa Suedie, am coborât spre căluroasa Austrie și apoi spre zăpușeala din Italia.

RE reconect buton

Pe lângă asta a trebuit să mă adaptez puțin specificului cultural, care este destul de diferit în fiecare din cele 3 țări menționate mai sus.

Din toată această drumeție am învățat câteva chestiuni pe care m-am gândit să le pun pe hârtie pentru a mi se întipări mai bine în minte, iar astăzi m-am hotărât să împărtășesc voi 4 dintre aceste „revelații”.

1. Când îți propui să călătorești minimal, asumă-ți faptul că în bagaj nu îți vor încăpea pantofii cu toc.

Știu că sună superficial, însă una dintre dilemele cu care m-am luptat atunci când mi-am planificat bagajul a fost: Ce fac cu papucii cu toc? Sigur voi avea nevoie de ei. Unde îi pun?”. Știam că sigur voi merge la un concert sau un spectacol, însă am ales o pereche de balerini foarte comozi care merg asortați la o rochiță drăguță, iar un șal pe umeri face minuni.

Plus că sunt ușor de împachetat, nu ocupă mult și îi pot purta și la o pereche de blugi. Nu încerc să fac consultanță în fashion acum, ci doar îmi doresc să punctez faptul că eleganța este interpretabilă. Cel mai bun exemplu este Suedia, unde simplitatea și acuratețea liniilor domină. Am fost surprinsă de numărul redus de femei care poartă tocuri sau machiaj.

Până la urmă atitudinea este cea care definește în primă fază eleganța.

2. Dacă ai o viață socială activă, asumă-ți faptul că vei lipsi o vreme și cu această ocazie îți vei face curățenie în lista de prieteni voit sau nu.

Să trecem la ceva mai puțin superficial. Aceasta e o lecție pe care am descoperit-o în câteva zile și pe care am ajuns să o pot rumega” în câteva săptămâni. Acum am ajuns să îmi înțeleg prietenii care odată plecați din țară, în momentul în care revin pentru o scurtă vizită, își doresc să se întâlnească numai cu cei pe care îi numesc „prieteni de-o viață”. Este o selecție care în primă fază te întristează, pentru ca mai apoi să îți dea senzația de eliberare. Mai multe nu pot spune, încă rumeg efectele.

GO 900x600 ochi buton

3. Stai singur într-o țară străină. Acela este momentul în care descoperi ce este de fapt singurătatea.

Am stat timp de 3 săptămâni singură în Suedia. Am plecat cu gândul că am nevoie de deconectare și puțină liniște ca să îmi pot pune gândurile în ordine. Am ajuns într-o țară în care singura persoană pe care o cunoșteam a decis să plece în vacanță. Și am rămas singură.

De fapt nu chiar singură, ci cu Cici, o cățelușă adorabilă. Ne-am plimbat, am mers la cumpărături, am mers la concerte, am mers cu Cicibarca, am alergat, am citit, am scris și totuși după o săptămână și jumătate am început să simt ce înseamnă singurătatea. Să nu poți vorbi cu cineva, să porți o conversație cu cap și coadă sau să nu poți să ieși la cafea cu un prieten… tortură.

Deși eram mai tot timpul conectată la internet și vorbeam cu prietenii apropiați și cu familia, lipsa unui contact uman veritabil îți poate ridica semne de întrebare și mai ales te poate băga într-o stare aproape de depresie. Trebuie să recunosc faptul că Cici m-a salvat, căci în fiecare dimineață mă trezeam cu ea „îmbrățișându-mă” și bucurându-se că vom merge la o nouă plimbare prin parc, iar atunci când mă vedea tristă făcea ce făcea și tot îmi însenina ziua.

Concluzia: ai grijă ceea ce îți dorești, că primești de nu poți duce.

4. Dacă ai posibilitatea de a-ți lua concediu, fă-o! Și nu îți lua laptopul cu tine!

Ador faptul că pot lucra de oriunde, căci proiectele și jobul îmi permit să fac acest lucru. Însă oriunde merg iau laptopul cu mine, implicit îmi iau clienții în spate chiar și atunci când mă duc la muzeu. Și nu dau acest exemplu doar ca să îl dau, ci îl ofer pentru că am fost pusă în ipostaza de a mă așeza pe jos (nu o dată, ci de mai multe ori) în colțul unui muzeu pentru a rezolva solicitarea urgentă a unui client.

Din acest punct de vedere, a lucra remote nu mai pare atât de atractiv. Partea mai complicată este că dacă nu ești atent vei ajunge să nu mai ai programul de lucru bine definit și nici ore destinate vieții tale personale. În consecință, în momentul în care ai posibilitatea să te deconectezi fă acest lucru fără regret, chiar dacă e vorba de o zi, două, o săptămână sau o lună.

Cu toții avem nevoie de un refresh.

YV sonne buton RO

Giorgia Harasim – Crede în minimalism și în bucuria lucrurilor simple. Se ocupă cu PR & marketing, ar citi cât e ziua  (și noapte) de lungă și face activități de voluntariat de când se știe pe lume. Din când în când se  refugiază în tango.  Ultima ei provocare: să se apuce, mai serios, de yoga. O mai găsiți pe desprecub și la cartepeluna.

Photo Credits: Giorgia Harasim.
Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...