Colaboratori, Fitness & wellness, Smaranda
0

6 trucuri pentru a slabi sănătos

Am ȋnceput, ȋn urmă cu aproximativ un an, tranziţia către o viaţă sănătoasă. Adică sport plus mâncat decent. Am luat decizia aceasta abia atunci când am văzut că sănătatea mea era ȋn declin şi după ce am cheltuit sume mari de bani pe ceaiuri şi pastile-minune pentru slăbit.

Mă bucur că, ȋn al X-lea ceas, mi-am dat jos vălul de minciuni care-mi acoperea privirea şi am ȋnceput să văd adevărul. Am ȋnvăţat, ȋn acest an, şi câteva mici secrete, pe care le ȋmpărtăşesc aici, mai ales celor aflaţi la ȋnceput de drum:

  • Ȋn slăbire, nu există „scurtături”! Se spune că, pentru a slăbi şi a menţine efectele pe termen lung, este necesară o perioadă de timp similar cu cea “dedicată” ȋngrăşatului. Ideea de bază este că articolele, site-urile şi produsele care fac lobby pentru o slăbire fără efort, fără sport şi fără dietă sunt o maaaare minciună. Fac afirmaţia aceasta din proprie experienţă pentru că, până ȋn urmă cu 18 luni, am cam testat tot ce se putea testa ȋn materie de pastile pentru slăbit. Efectul a fost un mare minus ȋn portofel şi o alterare vizibilă a stării de sănătate (probleme cu stomacul, ficatul, fierea, tulburări de ritm cardiac, dereglări hormonale). Slăbirea sănătoasă ȋnseamnă un stil de viaţă sănătos, care să cuprindă o alimentaţie corectă (şi eu sunt adepta a ceea ce spunea Florin, aici 80% mâncare sănătoasă, 20% satisfacerea poftelor) şi sport (cel puţin la ȋnceput alături de un antrenor personal).

Slăbirea sănătoasă ȋnseamnă un stil de viaţă sănătos, care să cuprindă o alimentaţie corectă  şi sport.

  • Mergi pe principiul paşilor mărunţi. Nu te descuraja dacă nu reuşeşti să slăbeşti un anumit număr de kilograme ȋntr-o perioadă de timp dată. Dacă te afli la ȋnceput, vei vedea că ȋn primele săptămâni slăbirea va fi mai accelerată (se pierde ȋn principal surplusul de apă din ţesuturi), iar apoi ritmul va fi mai lent. Tocmai de aceea este indicat să colaborezi cu un medic nutriţionist sau cu un dietetician, care te vor ajuta să dai un restart metabolismului atunci când va fi cazul sau să adaptezi dieta ȋn funcţie de momentul ȋn care te afli.

Aviva Sinay

  • Evită produsele alimentare care te pot induce ȋn eroare şi care chiar ȋţi pot afecta sănătatea. Citeşte cu atenţie etichetele şi, dacă nu eşti sigur de produsul respectiv, mai bine evită să-l cumperi. Dacă ești suficient de bine motivat să ai o nutriție sănătoasă, te poți informa asupra ingredientelor trecute pe etichetă, căutând pe internet detalii pe site-uri avizate în domeniul nutriției.
  • Ideal ar fi să alegi o dietă personalizată, iar aici revenim la rolul important al nutriţionistului ca… partener ȋn procesul de slăbire. Poţi privi ȋntregul proces ca pe o muncă ȋn echipă, ȋn care rolul principal este jucat de tine, iar ȋn rol secund, dar foarte important, sunt nutriţionistul, antrenorul personal, ba chiar şi psihologul.

cooking-1013455_1920

  • Nu mânca repede! S-a demonstrat ştiinţific că persoanele care mănâncă repede au tendinţa de a mânca mai mult şi de a deveni supraponderali. Explicația sună așa: în momentul în care „înfuleci” mâncarea în ritm alert, hormonii care îți dau o stare de plin sunt secretați mai greu. De aici nevoia de a mânca mai mult.

S-a demonstrat ştiinţific că persoanele care mănâncă repede au tendinţa de a mânca mai mult şi de a deveni supraponderali.

  • Odihneşte-te! La fel de ştiinţific demonstrat, somnul are un rol important ȋn procesul de slăbire. Persoanele care nu dorm suficient sau se culcă la ore târzii din noapte sunt cele mai predispuse riscului de a lua o gustare ȋnainte de culcare şi, astfel, de a aduce un surplus de calorii ȋn organism. Mai mult, somnul este un supresor al apetitului, deci, ideal ar fi să dormi 8 ore ȋn fiecare noapte.

Dupa Ureche_ odihna

  • Nu transforma o abatere ȋn recidivă. Acesta este, poate, unul dintre cele mai importante trucuri (a se citi sfaturi), ȋnvăţate pe propria piele. Nu suntem roboţi deci, zic eu, nu putem să urmăm o dietă restrictivă pentru o perioadă lungă de timp. Cel puţin… nu fără frustrări! Ȋn ultimul an, mi s-a ȋntâmplat să „calc strâmb” de câteva ori; m-am adunat, mi-am asumat mica abatere (fie că a fost o pizza, o ciocolată sau un ştrudel) şi m-am ȋntors la un stil de viaţă… decent. Important este să nu te cramponezi de acea abatere şi să consideri că, o dată cu acea ciocolată, s-a terminat totul!

Acestea au fost, aşa cum am precizat la ȋnceput, câteva sfaturi venite din propria experienţă. Cum şi eu sunt relativ la ȋnceput pe drumul către o viaţă sănătoasă, mi-ar prinde bine şi alte sfaturi/trucuri, dacă le aveţi la ȋndemână.

Surse foto: www.huffingtonpost.com, www.findhealthtips.com, romaniateiubesc.stirileprotv.ro

 

Smaranda Marcu – de formație profesională jurnalist, lucrează, de mai bine de 15 ani, ca PR în sfera serviciilor sociale. Este implicată în campanii umanitare și, de o jumătate de an, a decis să-și schimbe stilul de viață. Citește câte 2-3 cărți simultan (în funcție de starea de spirit) și îi place să experimenteze în bucătărie.

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Viață de militar: viitor controlor de trafic aerian
Un altfel de mers: Nordic Walking
Emoția din spatele minimalismului- Part #2

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau