La muncă, Uncategorized
0

Cărți de citit înainte să înființezi un startup

Cărți pentru un tânăr antreprenor. Te-ai decis să înființezi un startup? Dacă vrei să pornești o afacere ori să creezi ceva nou, un produs, o idee, pe care să le vinzi cu succes, această listă de cărți îți va fi de folos.

Experiența unor antreprenori de succes, modele, sau, pur și simplu, repere importante într-un business, repere pe care nimeni nu ți le-ar explica în viața reală, au fost adunate în cărți pe care ar trebui să le ai pe propriul birou. Aceste cărți au avut de trecut mai multe probe ale redacției Dupăureche.ro: să nu fie plicticoase, ci dinamice. Să fie ușor de citit, pline de idei bune, dar, mai ales, apreciate la nivel mondial.

carti-startup-antreprenoriat-cele-mai bune

Top cele mai bune cărți de citit înainte de a porni un start-up

1. Steve Jobs. Biografia autorizata, Walter Isaacson

Chiar dacă ești sau nu fan Apple, viața lui Steve Jobs va constitui pentru tine, ca tânar antreprenor, un model. Exemplu de inventivitate, ambiție și imaginație, fondatprul Apple are și o personalitate aparte, creativă, non conformistă, dar și foarte focusată pe bani. Steve Jobs este exact modelul care îți trebuie.

carti-startup-antreprenoriat-cele-mai bune-steve-jobs

Au apărut o mulțime de cărți despre Steve Jobs, dar noi îți recomandăm să citești volumul scris de Walter Isaacson.

 

Scriitorul a creat această biografie pornind de la o serie de peste 40 de interviuri cu Steve Jobs, și peste o suta de dialoguri cu persoane apropiate lui Jobs – familie, prieteni, dușmani, competitori sau colegi.

Nu e puțin lucru ca în ziua de astăzi să creezi o nouă economie și un nou produs, adecvat epocii digitale. Din acest motiv Jobs reprezinta emblema absoluta a inventivitatii, dar și a consecvenței. Vei vedea, viața lui a fost dificilă: Steve nu a fost mereu iubit de cei din jurul lui.

Una dintre lecțiile pe care ți le-ar fi dat Steve Jobs: Nu căuta sa concurezi cu ceilalți, creează-ți propria nișă

Tabletele existau deja, dar erau considerate produse de nișă, pentru oameni bogați. Apple a reușit, la inițiativa lui Steve Jobs, să genereze o nevoie de consum pentru tablete! O categorie specială de produse, situată între telefon și laptop, care aparent erau prea mari pentru a fi telefoane și prea simple pentru a fi laptopuri a devenit, astăzi, un produs de larg consum.

2 Startup de 100 $, Chris Guillebeau

startup-de-100$-carti-startup-antreprenoriat-cele-mai buneZeci de interviuri cu oameni de la care ai ce învăța și poveștile lor de viață. Chris Guillebeau a umblat prin întreaga lume căutând antreprenori care au pornit aproape de la zero și au înființat startup-uri de succes. A realizat interviuri cu ei și a extras cele mai importante lecții pentru alți oameni, care vor rezultate similare.

În urma cercteărilor sale, Chris a descoperit peste 1.500 de indivizi asemenea lui, care și-au construit afaceri și au ajuns la peste 50.000$ anual pornind de la o investitie modestă. Oameni, spune el, “fara abilitati speciale” au descoperit că puteau valorifica anumite aspecte ale pasiunilor lor și au reușit să facă din ele afaceri mai mici sau mai mari.

O carte bună și datorită strategiilor de marketing pe care le prezintă.

Una dintre lecțiile de învățat de la Chris Guillebeau: În orice zi poți face lucruri pentru afacerea ta, dar care nu au nici o legătură cu câștigarea banilor. Dar scopul afacerii este să faci bani. Nu te risipi.

“Reamintește-ți că scopul afacerii este profitul. Nu este cel de a fi plăcut sau de a avea o prezență media uriașă ori de a avea produse incredibile pe care nimeni nu le cumpără. Nu înseamnă să ai un site frumos sau newslettere perfecte ori un blog incredibil de popular. (…) Afacerile nu sunt un concurs de popularitate. Președintele nu scapă dacă spune «Dar uitați-vă la totți acești oameni care ne plac pe Facebook!» Acționarii nu vor accepta acest lucru. Tu ești principalul acționar al afacerii tale și trebuie să îți protejezi investiția. “ Aceste lucruri le spune în carte Naomi, fost om al străzii, care și-a deschis o firmă de consultanță în marketing cu care a făcut 200 mii dolari în primii ani.

3 Secretele minții de milionar, T. Harv Eker

secretele-mintii-de-milionar-carti-startupDegeaba căștigi o mulțime de bani dacă nu ești pregătit să îi și păstrezi. În cartea sa, Harv Eker demonstrează că banii reprezintă o chestiune care nu ține doar de pragmatism, ci și de… psihologie.

Nu toți oamenii sunt făcuți să păstreze ceea ce câștigă sau nu pot fi făcuți să depășească un anumit plafon al veniturilor. Cu toții am auzit de persoane care au căștigat la loterie și totuși au peirdut sume fabuloase, revenind înapoi la un venit pe care erau mult mai pregătiți să îl managerieze.

Oamenii  au o educație financiară de care nici nu sunt conștienți sau, cum ar zice Harv, o ˮcutie cu sculeˮ (a se citi ˮcapˮ) neadaptată unor scule mai bune. Psihologia financiară pornește din copilaria fiecaruia dintre noi, creând un ”tipar financiar” de care cu greu scăpăm la vârsta adultă. De exemplu, daca în copilarie am avut un părinte care cheltuia toți banii din salariu în 3 zile și apoi făcea foamea pînă la urmatorul salariu, acest tipar devine înrădăcinat și vom avea tendința să avem același comportament financiar ca adulți. Cum să câștigi averi pe o asemenea structură mentală?

Descoperind acest tipar financiar și învățând obiceiuri noi de gândire la adresa banilor, avem mult mai multe șanse să ne depășim condiția. Iar această lecție va fi mai importantă chiar decât strategiile de economisire și investiții pe care le prezintă autorul.

Una dintre lecțiile de învățat de la T. Harv Eker: Majoritatea milionarilor devin bogați deținând propria afacere. Nu lucrând pentru alții.

ˮDacă în prezent sunteți plătit pe baza timpului de lucru, propuneți angajatorului să realizați un plan echivalent, care să vă permită să fiți plătit cel puțin parțial pe baza rezultatelor individuale sau pe baza rezultatelor companiei.

Dacă dețineți propria afacere, realizați un plan compensator care să permită angajaților dv sau chiar principalilor furnizori  să fie plătiți în principal pe baza propriilor rezultate și pe baza rezultatelor companiei dv.ˮ

Secretul acestei strategii? Nu vă veți depăși niciodată limitele dacă lucrați pentru un salariu fix. Și, desigur, nici bugetul cu care sunteți obișnuit.

Poate că totuși sunteți una dintre acele rare persoane care muncesc excesiv, vă depășiți propriile limite și învățați mereu lucruri noi. Totuși, astfel de persoane nu fac bani deoarece nu îi cer și se așteaptă mereu să li se recunoască meritele din oficiu. Această atitudine este fatală pe termen lung. La un moment dat veți realiza că nimănui nu îi pasă, veți claca și veți ieși definitiv dintr-un sistem care v-a dezamăgit, cu mici șanse să reveniți la adevărata capacitate de muncă.

Alte cărți de citit, fie că vrei să faci sau nu antreprenoriat

carti-startup-antreprenoriat-adam grant-originaliiOriginalii, Adam Grant. Explorând domenii variate, precum afacerile, politica, sportul si divertismentul, Grant studiază în cartea sa modul în care poți recunoaște o idee bună. Autorul arată cum se poate ajunge la idei inovatoare si patrunzatoare prin simpla respingere a conformismului.

 

carti-startup-antreprenoriat-Caroline-Webb-Cum-sa-ai-o-zi-bunaCum să ai o zi bună, Caroline Webb. O carte care te învață cum să folosești cele mai recente descoperiri din domeniul economiei comportamentale, al psihologiei și al neuroștiințelor pentru a-ți transforma viața profesională. E o carte foarte bună pentru toți tinerii. Chiar și dacă nu vrei încă să începi o afacere, ci vrei să îți crești nivelul professional la actualul  loc de muncă.

afacerea-de-viscom-carti-startup-antreprenoriat-cele-mai buneAfacerea-de-vis.com, Burke Hedges. Știi cum să explorezi oportunităţile de pe piață şi cum să acţionezi în funcţie de acestea? Internetul și tehnologia modernă sunt, conform autorului, oportunitățile pe care ni le aduce noul mileniu.  Împreună cu marketingul în reţea, acestea creează contextual perfect pentru afaceri rapide, cu investiții mici, dar cu șanse mari de dezvoltare. Burke Hedges, care deține propriile afaceri în zona Tampa Bay, folosești exemplul personal și vine cu câteva idei pe cât de simple, pe atât de adecvate oricărui antreprenor care nu știe de unde să înceapă o afacere online.

gândește-fix-pe-dos-carti-antreprenoriatGândește fix pe dos, Paul Arden. Autorul a fost director de creaţie la Saatchi & Saatchi, devenind o legendă a industriei de publicitate. În această carte, Paul Arden nu are sfaturile obişnuite sau plictisitoare ale altor autori. E scurt, lucrează mult în imagini și a ales să provoace la gândire „out of the boxˮ. Cu remarci îndrăzneţe și creative, mizând pe paradoxuri, Arden arată că tot ceea ce pare „de bun simţˮ poate fi contrazis la un moment dat. Indiferent în ce domeniu lucrezi, cartea lui Arden va duce la mică (sau mare) revoluție în felul în care privești lumea afacerilor și a creativității.

 

Alte cărți, în engleză

  • Eric Ries, The Lean Startup
  • Sydney Finkelstein, Superbosses
Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Păr sănătos, cu nutrienții potriviți
Menstruația
Vine primavara, vine si astenia. Cum ne ferim de ea?

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau