Bianca, Colaboratori, Fitness & wellness
0

Ce inseamna vegetarian si cu ce se mananca?

vegetarian

Cuvântul pe care încerc să îl evit de vara trecută, de când ocolesc pe cât posibil carnea de orice fel, este „vegetarian”. Prin natura uneia din ocupațiile mele, sunt atentă la cuvintele folosite și reacțiile pe care ele le stârnesc. Si cuvântul ăsta a căpătat, în ultimii ani, o încărcătură nu tocmai pozitivă. Drept urmare, simpla lui menționare, chiar și cu rol explicativ, asigură cel puțin o privire îndoielnică, dacă nu cumva ceva exclamații.

De aceea nu o să zic nimic despre cum mănânc vegetarian de mai bine de un an încoace.

22

Este însă util de menționat, în contextul social actual, ce înseamnă vegetarian și ce cuprinde această dietă pe care tot mai mulți oameni o adoptă în întreaga lume.

Chiar dacă la noi, în România, procentul celor care aleg conștient să nu consume carne este relativ mic, grija pentru sănătate și alternativele de consum tot mai restrânse își fac simțită influența.

banner B stress purple buton

Vegetarianismul este practica unei diete ce exclude animalele și produsele obținute prin prelucrarea cărnii acestora. Fără carne, de orice fel, adică fără pește, fructe de mare, crustacee, icre. Vegetarenii consumă însă lapte și produse din lapte, ouă și miere.

Motivele alegerii unei astfel de diete de-a lungul istoriei au fost de obicei legate de sănătate, mediu înconjurător, moralitate și religie. Vegetarianismul are rădăcini adânci, încă din vremea Indiei antice și Greciei antice, ce țin de ideea non-violenței față de animale. Curentul a cunoscut o vagă reînviere în epoca renascentistă, însă abia în secolul 20 apare prima societate vegetariană internațională.

Beneficiille legate de adoptarea unei diete vegetariene sunt multiple și convingătoare. Nivele crescute de fibră, acid folic, vitamina C și E și magneziu. în plus, un consum redus de grăsimi saturate. Asta înseamnă un risc redus de infarct miocardic și colesterol scăzut.

Ingrijorarea nefondată a unor specialiști în legătură cu aportul proteic a fost demontată sistematic de studiile realizate în întreaga lume. Acestea au arătat că dietele vegetariene contribuie cu mai mult decât necesarul de proteine-produsele lactate și ouăle asigură surse complete alături de soia, semințele de canepă, amarant, hriscă. Dovada o fac atleții vegetarieni, despre care puteți citii mai multe, aici.

55

Dacă va gândiți să faceți o alegere în această direcție, luați-o ușor, cu pași mici. învățați câte o rețetă nouă în fiecare lună. Includeți câte un ingredient nou la fiecare câteva săptămâni. Invățați să gătiți cu noile ingrediente și schimbați impresii cu prietenii. Alegeți cu grijă ceea ce cumpărați și experimentați noi surse de hrană. Susțineți fermierii locali și alegeți lanțurile scurte de consum.

Si mai ales, contribuiți la reabilitarea cuvântului „vegetarian” alegând să explicați cu răbdare, alegerea făcută – atunci când este cazul – și să judecăți mai puțin oamenii din jurul vostru; încă mai e loc pe lumea asta pentru toți.

 httpswww.etsy.comcashopBuckAndLibbyref=l2-shopheader-name

RG quiy buton

Bianca s-a mutat departe de oraș și își petrece timpul hoinărind pe dealuri, împreună cu Kira, dogul german. Când nu e prea ocupată cu grădinăritul, îi place să gătească și să tricoteze.

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
7 – cifra magică pentru detoxifiere
Stil de viață, nutriție și sport!
Ce fac exercițiile fizice pentru irigarea ochilor?

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau