Fitness & wellness
0

Cinci feluri în care alergatul ajută creierul.

Cu siguranță nu sunt singurul căruia nu totdeauna îi arde să meargă la alergat în jurul blocului, indiferent de momentul zilei. Dar ar trebui să fac efortul. Cele cinci feluri în care alergatul ajută creierul par a fi chiar ce am nevoie acum.

Alergatul îți mărește creierul.

Nu vă imaginați dureri de cap din lipsa de spațiu. Alergatul, la fel ca și activitățile aerobice stimulează crearea de noi vase de sânge și celule nervoase. Adulții care au activități sportive constante au un volum al hippocampus-ului crescut cu vreo două procente față de cei care duc o viață sedentară. Nu o fi mult, dar această regiune a creierului este responsabilă cu memoria și capacitatea de învățare, iar până nu de mult nu era considerată capabilă de dezvoltare la adulți.

runners bw RE 900 buton

O îmbătrânire mai lentă.

Alergatul contribuie la încetinirea îmbătrânirii țesutului cerebral și influențează pozitiv generarea de neuroni noi. Hippocampus-ul este afectat de boli neurodegenerative precum Alyheimer. Astfel, creierul unui alergător are o eficiență metabolică și elasticitate neuronală crescute.

Alergatul ”forțează” creierul să acumuleze mai mult combustibil.

La fel cum mușchii acumulează nutrienți pentru uz ulterior, la fel și creierul mai mult stochează glicogen și este unul din motivele pentru care este îmbunătățită funcția cognitivă.

Rapiditate în accesarea memoriei.

Activitatea sportivă nu doar ajută la a menține sănătoasă memoria ci și să o accesezi rapid, când ai nevoie. Nucleul caudat e responsabil de funțiile motrice dar și de circuitele memoriei. Se pare că alergatul îmbunătățește calitatea semnalelor transmise prin acele circuite, ceea ce înseamnă că accesați mult mai bine cantitatea de informații din minte. Aș zice că e ca și cum ai trece de pe fire de cupru la cablu optic 🙂

Și iar natura.

alergatul ajută creierul

E una să alergați în jurul blocului și cu totul altceva dacă reușiți să faceți asta undeva în natură.  Da, ar fi ideal să fie muntele, pădurea sau plaja lângă noi tot timpul dar și un parc liniștit este mult mai bun decât străzile aglomerate. Datorită eliberării de endorfine și pentru că activitățile fizice, în special alergatul, ajută creierul să mențină neurotransmițătorii serotonină și norepinefrină. Acești neurotransmițători ne dau o stare de calm, relaxare și claritate mentală care poate ține câteva ore.

840x100

Acum că v-am făcut poftă de alergat sper să ne vedem prin parcuri. Dacă aveți alte nevoi acum sau alergatul nu e cea mai bună soluție în acest moment, descărcați aplicația Lifemode, vedeți ce vă recomandă 😉

 

Photo Credits: Image Editor, Ruggin, ZEISS Microscopy, Ars Electronica.
Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Dimineaţa sau seara? Când este mai bine să faci sport?
Orthorexia Nervosa – Obsesia nesănătoasă de a mânca sănătos
Secretul imunității austriecilor, de la Acerola la Zinc

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau