Colaboratori, Fitness & wellness, Iulia
0

Cine creează sănătatea- Partea 1

Înaintez în procesul meu de a descoperi de unde mă pot informa cel mai bine despre nutriție. Inițial, am încercat să intervievez mai mulţi medici de familie pe această temă, însă nu s-au arătat prea încântați să îmi explice rolul nutriţiei în raport cu sănătatea.

Totuși, prin intermediul lor, am ajuns la două persoane care au putut să îmi explice mai pe larg ce se întâmplă. Anne și Laura lucrează în domeniul nutriției și sănătății și sunt responsabile cu răspândirea informațiilor și studiilor din domeniul nutriţiei printre medici și farmaciști. Şi-au făcut puțin timp pentru mine, doar cât să îmi explice de ce e nevoie de cineva ca ele.

Salut Anne și Laura! De ce aţi ales să lucrați în domeniul produselor de nutriție?am41

Anne: Am ales să lucrăm în domeniul produselor de nutriție, pentru că nutriţia face parte din domeniul sănătății, iar noi am fost preocupate întotdeauna de un stil de viață sănătos, al cărui impact să-l resimţim atât fizic, cât și mental. Mai mult decât atât, ne place să fim informate și să interacționăm cu oamenii. Iar, prin acest job, interacționăm mai ales cu specialiștii din domeniu.

Am înţeles că o mare parte din job-ul vostru este să aveți discuții directe și prezentări în faţa medicilor. De ce este nevoie de asemenea conversaţii? Medicii nu sunt persoanele care știu deja totul pe domeniul lor?

lp42Laura: Medicii sunt persoane care știu deja tot, dacă se informează. J Iar aici intervine rolul nostru, de a-i ține la curent cu privire la ultimele studii din domeniul nutriției, despre cum pacienții lor își pot îmbunătăți considerabil stilul de viață și starea de sănătate, fără a lua medicamente. Este un proces nou pe care îl încercăm, deoarece mergem mult pe prevenție, nu pe vindecare. În România, medicii sunt specialiști pe vindecare, iar partea de nutriție și prevenție se vede doar la sportivi și atleți. Iar pe noi ne ajută un feedback constant de la medici, mai ales când obiectivul nostru vizează dezvoltarea programelor și produselor pentru viitor.

Citeam un studiu ȋn care era menţionat faptul că cele mai importante sfaturi despre sănătate vin direct de la medic și farmacist, iar când aceștia nu sunt informați, tindem totuși să mergem pe mâna lor. Ce surprize ați avut până acum în ceea ce privește nivelul de informare al medicilor? Dar al farmaciștilor?

L: Am întâlnit medici nu foarte preocupați de stilul de viață al pacientului (dacă este vegan, dacă face sport, dacă lucrează ore suplimentare), ci doar de afecțiunea pe care pacientul o are. În traducere liberă, combat efectul, nu cauza. La fel s-a întâmplat și în cazul farmaciștilor. În plus, există multe mituri, care ȋnsă nu au bază științifică. Câteva exemple simple sunt că vitaminele B îngrașă, că Omega 6 e mai bun decât Omega 3, că antioxidanții produc cancer. Sunt puncte de plecare pentru conversațiile noastre și ne ajută să descoperim pseudo- studiile pe care se bazează aceste afirmații ce intră în categoria „miturilor urbane”.

Considerați că în România există suficientă informare cu privire la nutriție? Cine e responsabil să facă această informare?

A: În România există informare pe partea de nutriție, însă, de multe ori, sursele și calitatea informației lasă de dorit. Ministerul Sănătății și asociațiile medicale ar trebui să informeze mai mult populația. În felul acesta, oamenii nu ar mai fi expuși la o serie de articole de pe internet, cele mai multe scrise de persoane fără studii în domeniul nutriției.

Cum alegeți voi un produs? La ce vă uitați când recomandați un produs sau altul?

A: Alegem în funcție de calitate și eficiență. Când recomandăm un produs, ne interesează care este nevoia persoanei căreia i-l recomandăm, ce vrea să îmbunătățească.

Ce greșeli fac cel mai des consumatorii ca mine când vine vorba despre a alege un supliment alimentar?

L: Cei mai mulți nu se uită la calitatea ingredientelor/surselor și, nu în ultimul rând, la concentrații sau la eficiența absorbției. Asta înseamnă să citești  eticheta dincolo de numele produsului, să ne uităm după procentaje….

Avem cu adevărat nevoie de suplimente alimentare? În care situații avem nevoie și în care nu?

L: În primul rând avem nevoie de suplimente alimentare, pentru a-i asigura organismului nutrienții ce nu pot fi luați din alimentație. Depinde de organism și de persoană, dar pentru fiecare dintre noi există zile sau perioade în care avem clar nevoie de ajutor în atingerea necesarului alimentar.

IMG_0570

Mă puteți ajuta să explic anumite mituri din popor? Ce crede lumea că înseamnă vegan?

A: Persoane care nu consumă ingrediente de origine animală.

Ce înseamnă cu adevărat vegan?

A: În calitate de consumator, înseamnă o persoană care nu utilizează în vreun fel animalele. Asta înseamnă că nu poartă produse precum piele, mătase etc; de asemenea, nu consumă niciun produs de origine animalieră, inclusiv lapte, ouă, gelatină, icre etc.

Ce crede lumea că înseamnă bio?

L: Din surse naturale.

Ce înseamnă cu adevărat bio?

L: Este o certificare asigurată în corelație cu producția agricolă. Bio face referire exact la tipul de agricultură folosit pentru obținerea produselor gen legume, fructe, cereale. Nu poate face referire la produse venite din râuri, mare și nu este corect folosită nici când vine vorba despre animale sau de conservanți.

Ce crede lumea că înseamnă fără gluten? 

A: Că nu îngrașă.

Ce înseamnă cu adevărat fără gluten?

A: Din nou, este o certificare care se adresează celor cu intoleranțe și alergii alimentare. Fără gluten înseamnă că produsul a fost testat genetic și nu conține acest ingredient; de asemenea, nici în procesul de producție sau ambalare nu intră în contact cu glutenul.

Ce crede lumea că înseamnă eco?

L: Produs din surse ecologice.

Ce înseamnă cu adevărat eco?

A: Eco se poate referi la două aspecte diferite: partea ecologică, care atestă abilitatea unui produs alimentar de a fi fabricat în concordanță cu standardele ecologice de calitate. În acest caz, întreg procesul de producție trebuie să fie ecologic. În al doilea rând, există multă confuzie și suprapunere între eco și bio, dar ele se referă de fapt la aspecte diferite: unul se referă la surse și ingrediente, iar altul se referă la producția în sine.

Care este viziunea voastră despre viitorul nutriției în România?

A & L: Oamenii vor pune accent din ce în ce mai mult pe calitatea nutriției și pe un stil de viață sănătos, deoarece conștientizează că majoritatea bolilor moderne are la bază nutriția.

 

Iulia este inventatoare și designer de stil de viață. În viața de zi cu zi, Iulia dezvoltă produse de lifestyle și desfășoară traininguri și coaching despre cum să ne trăim viața mai bine. În timpul liber, experimentează cu diverse produse și provoacă nume mari ale industriei Românești să înțeleagă mai bine nevoile consumatorului. Un rebel cu o cauză nobilă: informare și transparență.

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Apariția celulitei: un simptom al avitaminozei?
Red passion: căpşuni cu rubarbă şi căpşuni cu ciocolată
Sunt sănătos pentru că știu cum!

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau