Colaboratori, Din Laborator Adunate
0

Concentrarea

Creierul uman cîntăreşte în medie 1,5 kilograme şi consumă aproximativ 20% din energia corpului. În momentul în care ne concentrăm intensiv sau desfăşurăm o activitate fizică,procentajul poate creşte. Din acest motiv este extrem de important ca, pentru o bună funcţionare şi pentru un potenţial maxim, creierul să fie aprovizionat cu proteine la orice oră. Însă cu ce anume mai exact se hrăneşte creierul şi care sunt alimentele de bază?

spanac 1

Mai întăi trebuie să menţionăm importanţa apei. Din moment ce creierul conţine într-un procentaj major apă, este necesar să fie alimentat cu apă din afară. Cel mai indicat ar fi ca alimentarea în formă lichidă să fie făcută pe bază de apă simplă sau ceai neîndulcit. De preferat ar fi ca oamenii să consume apa carbogazoasă în detrimentul celei plate.

O altă parte componentă a creierului care este extrem de importantă sunt acizii grași Omega 3.

Dacă sunt consumaţi în mod regulat, aceştia pot ajuta la îmbunătăţirea sistemului celular din creier şi pot creşte exponenţial capacitatea de a învăţa si memoria.

Activitatea creierului se bazează foarte mult şi pe consumul de hidraţi de carbon. Prin consumul intensiv de hidraţi necesari corpului se poate îmbunătăţi şi stimula producerea serotoninei . Serotonina este un hormon care ne măreşte capacitatea de concentrare si in general capacităţile cognitive.

Consumul de Vitamina B este extrem de important. Alimentaţia pe bază de alimente bogate în vitamine ( de Ex. gălbenuşul de ou) poate îmbunătăţi capacitatea creierului.

Aprovizionarea organismului cu fier este vitala, doarece ajută la alimentarea corpului cu oxigen. Lipsa fierului din organism poate duce la o putere de concentrare slabă şi defectuoasa.

Alimentele pe care le consumăm zilnic trebuie să conţină toţi nutrienţii enumeraţi mai sus. Oamenii care aleg să consume în mod regulat peşte, ouă, legume verzi, alune şi fructe proaspete îşi stimuleaza capacitatea de concentrare şi memoria.

Din moment ce Omega 3 se găseşte într-o cantitate deloc de neglijat în peşte, vegetarienii întămpină adesea probleme în căuta şi găsi modalitatea de a acoperi necesarul zilnic de Omega 3.

O alternativă în acest sens o reprezintă consumul de avocado, alune şi de suplimente alimentare vegane.

avocado 3

Reţetă pentru stimularea creierului: Spanac şi somon la tigaie

Ingrediente pentru 2-3 porţii

  • 250 grame file de somon
  • 200 grame spanac
  • 1 ceapă roşie
  • 1/2 căpăţănă usturoi
  • Ulei de măsline
  • Sare, piper
  • ¼ amestec supă de legume/pui(un pahar)
  • Smîntînă
  • O lingură suc de lămîie

Prepararea

  1. Toate ingredientele, în afară de spanac, trebuie tăiate făşii
  2. Uleiul de măsline încins în tigaie
  3. Somonul sărat şi piperat după gust şi prăjit în tigaie maxim 3 minute
  4. Se scoate somonul şi se pune usturoiul şi ceapa în uleiul încins pentru a se rumeni puţin
  5. Smîntîna , supa şi sucul de lămîie se adaugă în tigaie. Se asezoneasă cu sare şi piper. Se lasă la foc mic să fiarbă cîteva minute
  6. Tigaia trebuie luată de pe foc. Se adaugă în sos peştele şi spanacul. Se lasă tigaia acoperită cîteva minute pentru ca aromele să se amestece .

Poftă Bună !

peste 2

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
ALCOOL II. Metode de a combate mahmureala
„Atenție la consumul de sare!” nu e doar o simplă atenționare în pauza dintre filme
Energie dimineata
Trezitul de dimineață – 8 soluții mai neobișnuite, testate

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau