Colaboratori, Fitness & wellness, Smaranda
0

Cum să evităm surplusul de kilograme în vacanță

Cum să evităm surplusul de kilograme în vacanță

Vară…. Concediu….. Perioadă mult aşteptată de noi toţi şi care este sinonimă, adeseori, cu relaxarea totală, cu leneveala şi cu mersul în vreo staţiune mai mult sau mai puţin exotică, unde să ne încărcăm bateriile.

Din păcate, pentru mulţi români concediul înseamnă şi kilograme în plus. Spun asta atât din propria experienţă a anilor trecuţi, cât şi din observarea comportamentului şi a stilului de viaţă al multor persoane cu care am intrat în contact tangenţial, de-a lungul timpului. Moda ultimilor ani înseamnă, mai ales pentru clasa de mijloc şi pentru familiile cu copii, alegerea unui resort care oferă servicii all inclusive sau ultra all inclusive. Destui sunt cei care preferă să plătească aceeaşi sumă de bani pe care ar da-o pentru un circuit turistic sau o vacanţă de descoperire a unor locuri noi pe şederea într-un hotel din Turcia, de exemplu, care oferă, printre altele, cantităţi impresionante de mâncare şi, de ce nu, de cocktail-uri. Toate purtătoare de….. sute de calorii. Şi cum un kilogram de grăsime este echivalentul a 9000 de calorii, vă daţi seama că e floare la ureche să te întorci acasă, după 7 – 10 zile, cu minim 5 kilograme în plus.

fumator buton YV

Mi-a fost dat să merg în diferite hoteluri din categoria all inclusive şi să văd, la masa de prânz, oameni care îşi umpleau farfuria cu vârf, combinând de-a valma 4-5 feluri de mâncare unul lângă altul, pentru ca apoi să meargă şi să mai «încerce» şi felurile care nu avuseseră loc în prima tură…. aşa, de poftă. Câteva feluri de carbohidraţi, combinaţi aiuristic cu proteine, vegetale (puţine, că salatele nu trezeau acelaşi interes ca şi carnea sau cartofii), stropiţi cu sucuri pline de E-uri sau de un pahar de alcool care aduce un surplus caloric semnificativ. Un prânz din acesta era urmat, apoi, de zăcutul pe un şezlong sau pe nisipul cald, ori de somnul de frumuseţe de o oră – două. Prea rar de o plimbare pentru stimularea digestiei…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pentru că astfel de comportamente, chiar dacă… sezoniere, sunt de-a dreptul criminale pentru organismul nostru, lăsând, în timp, sechele greu de îndepărtat (kilograme în plus, toxine, nivel al colesterolului crescut, vase de sânge acoperite de grăsime etc.), am cerut părerea unui medic nutriţionist care vine cu câteva sugestii la îndemâna oricui, care însă ne pot feri de aceste repercusiuni neplăcute ale execeselor de concediu. “Mergeți cu bun simț către tentațiile culinare, alegeți dimineața fructele și ceva dulce, la prânz începeți cu salată, iar seara cel mult o proteină (pește, ceva la grătar, fructe de mare), asortată cu salată. Evitați combinațiile și nu serviți desertul niciodată după masă. Și, nu uitați să beți foarte multă apă și… să vă bucurați de concediu!”, este sfatul pe care ni-l oferă dr. Lavinia Ceuță – nutriţionist. Uşor de respectat, aş adăuga, dacă ne gândim că mesele îmbelşugate de tip all inclusive conţin şi fructe, şi salate, şi carne la grătar sau gătită într-un fel light.

Dupa Ureche_sport plaja

Alături de alimentaţie, mişcarea este un alt aspect neglijat în concediu. Nu spune nimeni că ar trebui să ne petrecem vacanţa în sala de forţă, dar nici varianta petrecerii a 8 ore pe şezlong nu este cea ideală. Personal, am toată admiraţia pentru cei care îşi încep ziua cu o jumătate de oră de alergare pe malul mării, au peste zi un intermezzo activ, gen o partidă de volei sau, de ce nu, de zumba pe plajă, pentru ca să o încheie cu o plimbare mai lungă. Cosmin Stanjic, antrenor personal la Clubul World Class Timişoara, ne oferă, la rândul său, câteva idei foarte uşor de pus în practică şi de-a dreptul plăcute pentru vacanţă:“Trebuie să facem în aşa fel încât concediul să nu se transforme într-o leneveală totală, în care doar stăm la plajă sau la terase, mâncăm şi bem bine, ne deplasăm numai cu maşina și așa mai departe.

banner B! red buton 2

La hotel şi ori de câte ori ai ocazia, alege să urci scările în loc să foloseşti liftul, pentru că vei arde destul de multe calorii! În loc să iei maşina sau taxiul, alege să te plimbi pe jos sau închiriază o bicicletă şi în felul acesta te vei bucura şi mai mult de locurile pe care le vizitezi.

Distrează-te şi fă mişcare cât mai des: joacă volei pe plajă, cu mingea în apă, fă o partidă de tenis cu prietenii sau familia, du-te la scuba diving sau ski pe apă. Profită de fiecare seară şi scoate-ţi partenerul la un dans. Este şi distractiv şi vei arde şi calorii. Atunci când faci rezervarea la hotel, încearcă să alegi unul care are şi un centru fitness sau care oferă şedinţe la vreo sală din apropiere. Te vei simţi mult mai bine de-a lungul zilei dacă în fiecare dimineaţă vei face un scurt antrenament şi, în plus, va creşte motivaţia pentru a mânca mai sănătos. Dacă nu există această posibilitate, atunci trezeşte-te devreme, mergi în natură şi fă mişcare!

Creează-ţi tu o rutină cu exerciţii de bază cu greutatea corpului şi execută-le în circuit. Poţi alege să faci genuflexiuni, fandări, flotări, diferite crunch-uri. De asemenea, include şi exerciţii de izometrie şi câteva tipuri de sărituri. Antrenamentul trebuie să fie scurt şi intens, iar pulsul să fie ridicat; în felul aceste te asiguri că îţi păstrezi condiţia fizică şi că nu te vei întoarce acasă cu câţiva centimetri în plus la burtă.”

Iar mie nu-mi rămâne decât să vă doresc un concediu plăcut și bogat în activități inedite!

 840x100

Smaranda Marcu – de formație profesională jurnalist, lucrează, de mai bine de 15 ani, ca PR în sfera serviciilor sociale. Este implicată în campanii umanitare și, de o jumătate de an, a decis să-și schimbe stilul de viață. Citește câte 2-3 cărți simultan (în funcție de starea de spirit) și îi place să experimenteze în bucătărie.

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Cum ne protejam pielea impotriva radiatiilor UV
Îmi pare rău, Nivea…
Pe-un fir de ață…

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau