Colaboratori, Din Laborator Adunate
0

Cum te afectează lumina emanată de ecranul telefonului

De câte ori nu ne delectăm seara înainte de culcare cu câteva video-uri interesante pe Youtube, vizionăm singuri sau cu cei dragi un film sau urmărim cu deplin interes ce se mai intâmplă în lumea facebook-ului?

Datorită faptului că trăim în era modernă a tehnologiei, toate aceste lucruri ne sunt la îndemână pe ecranele telefoanelor mobile, a laptopurilor sau a televizoarelor. Da, ne simțim confortabil acasă după o zi de lucru, în compania gadgeturilor noastre favorite care ne leagă și ne țin la curent constant cu lumea exterioară vizuinei noastre.

Cu toate acestea, oamenii de știință ne avertizează cu privire la folosirea înainte de culcare a dispozitivelor electronice care emit lumină. Studiile din domeniul neuroștiințelor ne aduc la cunoștiință faptul că lumina emanată de către aceste dispozitive este puțin accentuată în spectrul lungimilor scurte de undă. Adică, lumina emanată de către ecranele telefoanelor, laptopurilor, monitoarelor și televizoarelor are o concentrație mai mare a culorii albastre decât are lumina naturală.

Lumina albastră afectează cel mai mult nivelul hormonului melatonină.

Aceasta este un hormon produs de către glanda pineală, fiind implicat în regularea ritmului circadian. Suplimentele de melatonină se administrează pacienților cu tulburări de ritm circadian, tulburări de învățare sau memorare, obezitate ș.a.m.d.

Ritmul circadian nu controlează doar stările de trezire și cele de somn, acesta având funcții extrem de importante asupra comportamentul organelor organismului. În general o schimbare a acestui ritm poate avea efecte negative asupra organismului nostru.

Conform acestui studiu publicat în 2014, cercetătorii au dorit să afle care sunt efectele citirii folosind dispozitivele electronice care emit lumină în comparație cu efectele citirii unei cărți în formatul clasic. Participanții care au citit pe un ecran de telefon/laptop/monitor au avut nevoie de mai mult timp pentru a adormi, au ajuns mult mai greu în stadiul de somn REM (Rapid-Eye-Movement, stadiul în care visăm cel mai mult), au fost mult mai alerți înainte de culcare față de participanții care au citit o carte în formatul clasic.

Trebuie menționat faptul că toți participanții acestui studiu s-au retras în dormitor la ora 22:00, indiferent dacă le era somn sau nu.

Durata odihnei a fost standardizată la 8 ore de somn. S-a observat faptul că participanții care au citit pe acele dispozitive s-au trezit mult mai greu și au fost mai obosiți dimineața față de ceilalți participanți.

Cu toții suntem conștienți de necesitatea unui somn bun, odihnitor, care să ne pregătească să înfruntăm ziua următoare ca niște războinici adevărați. În acest sens, vă oferim câteva sugestii în cazul în care înainte de culcare mâinile au fost lipite cu super-glue de telefoanele mobile:

  • folosiți setarea minimă a intensității ecranului telefonului sau a oricărui alt dispozitiv cu ecran;
  • dacă navigați pe internet și poate citiți acest articol la ora 00:00, unele browsere au setarea de inversare a culorilor, astfel încât fundalul alb devine negru, iar scrisul devine alb;
  • unele telefoane au setarea de a diminua nuanța albastră a ecranului, o cunoscută problemă a telefoanelor Samsung cu ecrane Super-AMOLED;
  • ia-ți un suport de telefon, ca să nu pierzi telefonul prin pat și să-l cauți disperat pe pipăite printre așternuturi;
  • ultima sugestie este cea mai utilă: pur și simplu pentru a vă putea odihni mai bine, renunțați la telefoane/tablete/laptopuri înainte de somnul cel de toate zilele.

 

Acum, să apăsăm butonul de shut down și să avem parte de un somn ușor!

 

Surse foto: www.youthhealthmag.com, www.hermansneutics.com, www.quickmeme.com, www.huffingtonpost.co.uk

 

Din laborator adunate este o secțiune dedicată celor care au răbdarea de a înțelege ce se ascunde în spatele conceptelor de nutriție și sănătate, dincolo de ambalaje și indicațiile înscrise pe acestea, și multe alte curiozități. Articolele sunt scrise și construite pe baza studiilor realizate de oameni de știință cu păr alb și ochelari mari sau de centre științifice cu pereți albi și uși sigilate. Vorbim serios.

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
a 366-a zi a anului
Fitonutrienții
Mereu în mişcare

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau