Fitness & wellness
0

Cum te ajută ciclismul împotriva stresului?

Indiferent pentru ce folosiți bicicleta, ciclismul este un obicei benefic atât minții cât și organismului.

Suntem oricând în mână cu telefonul sau tableta, adică filtrăm o cantitate imensă de informații zilnic, și de cele mai multe ori este vorba despre lucru. Această stare de permanentă conectare la job aduce inevitabil o doză mare de stres. Iar acest stres este aproape imposibil de eliminat. Sunt curios dacă cineva reușește în zilele noastre să aibă o zi fără pic de stres și totuși să lucreze.

Chiar dacă sunt persoane care reușeșc, din varii motive sau contexte speciale, majoritatea dintre noi trebuie să găsim căi prin a reduce, a administra am putea spune, stresul zilnic. Să găsim metode de coabitare într-un fel. Asta e!

RE banner 860x100 buton

Una din soluții este ciclismul. Fie că folosim bicicleta pentru a merge la birou, școală sau doar pentru plimbări în parc, e esențial să o facem zilnic. În plus e distractiv, nepoluant și de multe ori rapid.

Iată de ce.

Creșterea activității cerebrale.

Preocupările sportive, de anduranță în general dar nu numai, cresc nivelul de oxigenare a creierului și nivelul de bucurie (happy hormone), care ulterior cresc productivitatea și reduc stresul. Dar legătura dintre minte și organism e mult mai amplă. Activitățile sportive ca aerobicul și ciclismul cresc abilitatea organismului de a administra stresul.
Mai exact ce se întâmplă, stresul crește bătăile inimii, reduce cantitatea de aer inspirat și crește frecvența respiratorie, fapt ce duce la acumulări de dioxid de carbon în creier, crescând astfel nivelul de stres. Ciclismul forțează organismul să își regularizeye respirația, forțând eliminarea CO2, cresterea volumului de aer inspirat, ceea ce duce la exact reducerea stresului. Ne calmăm cu alte cuvinte.

Ciclismul ca și activitate socială.

13512494233_9023606f6e_k

Se pare că mersul pe biciletă în grup crește nivelul de oxitocină, care ajută la a ne menține calmi. Evident acelaș efect au și alte activități de grup. Așadar, dacă folosiți bicicleta ca mijloc de transport în activitășile zilnice, încercați să vă alăturați celorlalti bicicliști ca voi. Pe lângă efectul asupra organismului, apare și efectul calmant al interacțiunii sociale, ducând la un cumul de factori care vă vor relaxa de-a lungul zilei. Încercați totuși să lăsați telefonul în geantă sau buzunar când pedalați.

Bun, acum există, veți spune, și factori care ne ridică nivelul de stres când mergem pe bicicletă, precum traficul, lipsa pistelor, vremea, borduri înalte sau alte obstacole care într-adevăr nu ajută, dar cu siguranță puteți găsi alternative pentru a le ocoli. Dacă nu reușiți, luați-o pe drumul mai lung dar liber. Poate și puțin deal. Până la urmă ideea este a interacționa și cu natura, iar vântul, ploaia, soarele sunt parte a naturii. Cât despre ceilalți participanți în trafic și infrastructura cu lipsuri, asta face subiectul unei alte discuții 🙂

RE reconect 1200x400

Ciclismul (și nu mă refer aici doar la cel de performanță) are de multe ori un efect meditativ.
Acțiunile repetitive ale pedalatului ajută creierul la eliminarea stresului, la fel cum un cuvânt sau o frază ajută în meditația clasică. În esență, concentrându-ne la pedalat, blocăm grijile zilnice, oferindu-i creierului o pauză.

13512724643_6021ed09cc_k

Cu timpul, e foarte posibil ca bicicleta să vă furnizeze mult mai mult decât un mijloc de transport și relaxare urbană. Am în minte mountainbiking-ul, touring sau freestyle, iar asta intră deja la capitolul pasiune. Iar pasiunea este cel mai bun antistress din câte cunosc.

Lifemode, aplicația de care vă tot vorbeam, recomandă ciclismul. Descărcați-o și încercați-o, dar nu pe bicicletă 😉

Photo Credits: Timisoara Cycle Chic și Camelia Nedelcu.

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Stil de viata terapeutic
Stil de viata terapeutic printr-un sport de auto-aparare
Lifemode App – un prieten digital al stilului nostru de viață
Educatie pentru sanatate

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau