Giorgia, La muncă
0

De la bucurie… la anemie

Trebuie să vă fac o mărturisire: am sărit peste masa de dimineață.  De când sunt mică mama mi-a spus: „Nu cumva să sari peste micul dejun, că te mânc! E cea mai importantă masă!”.  Și tocmai asta am făcut mult timp. Trebuie să recunosc că resimt vinovăție față de mama și față de propriul corp, însă graba întotdeauna învinge bunele intenții de a mânca mai sănătos, a gândi pozitiv, a face mai multă mișcare… Știți despre ce vorbesc.

DupaUreche_Mic dejun

Bun, și de aici întrebarea voastră: „și atunci de ce naiba te-ai băgat să scrii pe un blog despre stiluri de viață sănătoase?”. Iată și răspunsul: pentru că pot și pentru că zilnic fac eforturi pentru a-mi îmbunațați calitatea vieții. Nu tot timpul îmi iese, însă cert este că încerc să mișc lucrurile.

Acum, că tot am recunoscut „săritura” peste masa de dimineață, trebuie să vă mai spun ceva: în timp ce scriu acest articol (ora 11:45) îmi iau „mic-dejun-tardiv”. Sunt unul din acei oameni care in zilele ocupate mănâncă cu laptopul în brațe, de parcă pică cerul pe mine dacă iau o pauză de 15 minute, pe care să o  dedic digestiei sănătoase. Scriu o frază, mai iau o lingură de piersică cu morcov, mar verde și țelină rasă. Și tot așa.

Dupa Ureche_anemie la tastatura

Ceva vreme am lucrat ca project manager, iar pauza de prânz niciodată nu era pauză de prânz. Uneori toate fetele din departament uitau să mănânce, chiar și să bea un pahar cu apă. Nu trebuie să spun că fiecare în parte avea probleme cu stomacul. Fiecare își promitea că de mâine va lua prânzul, că va bea mai multă apă, că nu se va enerva atât de mult pe clienți. Și iată că mâine se făcea poimâine, poimâine se făcea răspoimâine și trecea luna, anul, și nimeni nu schimba nimic. Motivul: nu am timp acum de pauză, nu am timp acum să mănânc, nu am timp acum să mă ridic de pe scaun să îmi dezmorțesc picioarele etc.

Problema e că spunând că nu avem timp să facem acele lucruri, spuneam de fapt: nu am timp pentru mine.

Am trecut prin mai multe joburi și tot nu am schimbat această replică. Tot „Nu am timp” aveam pe buze și în cap. Simțeam că pierd cumva controlul dacă închid laptopul sau telefonul și iau o pauză binemeritată. Din când în când, mai închideam laptopul și mergeam să iau prânzul cu… telefonul sub nas.

De când îmi pot face eu un orar, lucrurile s-au schimbat puțin în bine. Dacă am o zi în care mă simt rău, lucrez mai puțin, prea rar îmi iau liber. Dacă am un proiect stresant, pot prioritiza după propriile standarde, însă tot eu centrez și dau cu capul. Dacă simt că nu mai pot face față, amân căderea nervoasă până la prima ocazie de vacanță (dulce-i amăgirea).

Dacă am o perioadă mai stresantă mă trezesc că sunt… anemică.

Spuneam de anemie. Într-o dimineață, intru în baie, aprind lumina și mai să mă sperii de fața reflectată în oglindă: ten alb, cearcane cât toate cănile de cafea băute în acea săptămână și buze crăpate. De frică, am stins lumina. Apoi am sunat să-mi fac programare la medic pentru a-mi face analizele.

A doua zi vine și rezultatul, dat de doctor prin telefon: „Draga mea, nu trebuie să ne speriem, e ceva minor, dar totuși ai grijă… Ești puțin cam anemică.” Puțin cam anemică? M-am panicat. Acum ce fac? „Trebuie să papi mai multă carne, sfecla roșie, multe verdețuri și… nu te stresa”. Ceva nu era în regulă, tocmai după sărbători să fiu anemică? Tocmai când vroiam să încerc veganismul timp de 1 lună?

Dupa ureche_ ce e anemia?

Și așa am ajuns să caut detalii despre anemie: anemia se defineşte ca fiind scăderea hemoglobinei şi a hematocritului sub valorile normale accpetate pentru o anumită vârstă şi sex.

Pe scurt: se reduce capacitatea hemoglobinei de a asigura transportul oxigenului de la plămâni la toate celelalte țesuturi. De aici paloarea, amețelile, tahicardia cu care mă confruntam zilnic. Chiar apetitul devenise o problemă.

Trebuia să mă alimentez cu vitamine și… fier! De la o fire pofticioasă treceam la una ce se uita cu scârbă la o plăcintă cu dovleac sau la cereale cu gust de scorțișoară. Ceva nu era în ordine așa că am luat măsuri:

  1. Știind că „nu am timp de sală” mi-am luat pentru acasă niște greutăți cu care să fac exerciții dimineața;
  2. Mi-am instalat aplicația Lifemode, am selectat cel mai stresant stil de viață pe care l-am găsit în aplicație, iar acum urmez recomandările primite prin app;
  3. Am lăsat-o mai moale cu cafeaua, căci mă agita și stimula tahicardia;
  4. Am plasat o sticlă de apă, de 2L, chiar pe birou lângă laptop. O alta am lăsat pe masa în bucătărie și o a treia, în camera de dormit. Ca nu cumva să uit să mă hidratez;
  5. În fiecare seară îmi fac un shake cu banane și kiwi. Îmi dă senzația de sațietate și relaxare, și pot citi liniștită cartea dorită;
  6. Masa de prânz conține o bucată de carne fără pic de grăsime și cât mai mult verde în farfurie;
  7. Mi-am planificat să încep să beau suc de sfeclă roșie. Nu mă încântă ideea, dar e musai!
  8. Am făcut un compromis: dacă dimineața nu intră decât cafă, atunci pe la 11.00-11.30 trebuie să pap ceva fructe, pentru a-mi pregăti stomacul pentru masa de prânz (14.00-15.00).
  9. Pe lângă astea, am decis să respect zilele de weekend ca fiind destinate odihnei și să mă relaxez chiar și în timpul săptămânii mergând la operă sau filarmonică.
  10. De fapt am reluat tot ce făceam atunci când avem timp de mine.

Dupa Ureche_milkshake de banane si kiwi

E prea ușor să treci de la bucurie la anemie și e păcat pentru că intervine precum un mesaj de alarmă, venit parcă în ultimul moment. Atunci te panichezi și oblogat-forțat îți faci timp de tine. Parcă lucrurile trebuiau să stea chiar invers…

 

 

Surse poze: clavier-assiette.jpg, all-free-download.com, www.pexels.com, Giorgia Harasim

 

Giorgia Harasim – Crede în minimalism și în bucuria lucrurilor simple. Se ocupă cu PR & marketing, ar citi cât e ziua (și noapte) de lungă și face activități de voluntariat de când se știe pe lume. Obiectiv sănătos: dorește să se apuce, mai serios, de yoga. O mai găsiți  și la o cartepeluna

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Emoția din spatele minimalismului- Part #1
Stil de viata imbunatatit
Stil de viață îmbunătățit
Despre leacuri băbești (din Arieșeni culese)

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau