Colaboratori, Retete, Smaranda
0

Fast food sănătos

Fast food sănătos

Variante rapide şi sănătoase pentru cei grăbiţi.

RE reconect 1200x400

Sunt convinsă că, măcar o dată-n viaţă, vi s-a întâmplat să ajungeţi acasă obosiţi, fără energie, înfometaţi şi să puneţi mâna pe telefon pentru a comanda o pizza sau o shaworma. Iar apoi să aşteptaţi, cel mai adesea mai bine de o oră, până la sosirea băiatului cu pizza. Am trecut (şi mai trec uneori prin astfel de situaţii). Între timp, exasperată fiind de timpul lung de aşteptare şi fiind axată, în principal, pe ideea de a consuma mai multe salate, legume, fructe şi chestii light, am căutat câteva varinte de fast food sănătos. Iată câteva sugestii, testate pe pielea mea şi despre care spun că merită puse în practică.

  • Păstraţi mereu în frigider câteva legume proaspete, eventual şi nişte brânzeturi, din care să puteţi încropi o salată rapidă. Pregătirea unei salate nu presupune, de regulă, mai mult de 10 minute. Iată, mai jos, două variante de salate inedite şi rapide.

11896266_10153378405024504_821378882101521003_o

Salată de rucola, cu pere, struguri şi brânzeturi cu mucegai nobil. Aveţi nevoie de o caserolă de rucola, o pară, un ciorchine mic de struguri, brânzeturi ulei de măsline, cremă de oţet balsamic. Pentru început se spală frunzele şi se împart pe două farfurii. Se presară puţină sare şi ulei de măsline. Deasupra se aşează câteva felii de pere, boabe de struguri, brânzeturi după plac (eu am folosit Camembert şi Gorgonzola, dar puteţi alege şi alte soiuri), iar apoi se stropeşte totul cu cremă de oţet balsamic. Prepararea ei durează în jur de 5 minute şi vă asigur că este delicioasă.

RE banner 860x100 buton

Salată de avocado. Aveţi nevoie de un avocado mic, 2-3 tulpini de apio, un ardei roşu, 1-2 cepe verzi, 2-3 linguri de quinoa fiartă (fierberea durează cam 10 minute), lămâie, seminţe crude de floarea soarelui, sare, ulei de măsline. Quinoa fiartă se trece sub un jet de apă rece, se pune într-un castron şi se adaugă un praf de sare. Se adaugă ardeiul tăiat fâşii, ceapa verde, rondelele de apio şi avocado tăiat cubuleţe. Se pune puţin ulei de măsline şi zeama de la ½ lămâie, se amestecă, iar pe deasupra se presară o lingură de seminţe crude. Este răcoritoare şi foarte săţioasă, având un aport crescut de calorii…. sănătoase.

bread-food-sandwich-healthy

  • O alternativă pentru prepararea unei salate rapide pot fi pungile cu salate mixte care se găsesc în supermarket-uri. O pungă cu salată de acest fel costă cam 5 lei (mai puţin decât o pizza) şi merge combinată cam cu orice, de la brânzeturi şi ouă fierte, la pui sau ton.

  • Păstraţi în cămară 2-3 conserve de ton sau de legume, care vă pot ajuta să pregătiţi o cină rapidă. De exemplu, din 2 conserve diferite de fasole boabe ( de exemplu una cu boabe roşii, alta cu boabe albe), o conservă mică de năut, una de porumb, 1-2 cepe, un ardei gras roşu, oţet, ulei, sare, puteţi pregăti o salată mexicană pentru toată familia. Singurul efort constă în desfacerea conservelor şi amestecarea lor… Iar pentru carnivori, puteţi adăuga nişte şuncă afumată.

  • Când cumpăr pui la rotisor, de exemplu, şi mai îmi rămâne o bucată, o tai în bucăţele mai mici şi o congelez. La fel fac şi dacă îmi mai rămâne piept de pui crud – îl fierb şi îl congelez în caserole sau pungi alimentare mici. Când e nevoie, scot punga afară şi, dată fiind cantitatea mică, se decongelează rapid, putând s-o folosesc într-o salată.

  • O alternativă pentru salate sunt supele crude: de roşii cu bucăţele de legume (stil gazpacho), de castraveţi cu iaurt, mentă şi/sau usturoi, de avocado (un avocado mic, un pahar de apă caldă, puţin mărar verde, un căţel de usturoi, sare, o lingură de ulei de măsline) – toate presupun utilizarea unui blender şi îţi asigură o supă hrănitoare în doar 5 minute.

  • Nu în ultimul rând, eu păstrez în congelator pungi cu amestecuri de legume pentru tigaie sau pentru fiert la aburi. Preţul lor este mai mult decât decent şi, la rândul lor, îţi asigură o cină rapidă.

  • Ah, şi să nu uit…. Uneori, când mi-e lene rău de tot şi mă lovesc poftele, sun la pizzerie când plec de la serviciu. Asta înseamnă că ajung acasă puţin înaintea băiatului cu pizza şi că nu mai trebuie să aştept o oră după el 🙂 Dar asta se întâmplă destul de rar în ultima vreme.

    840x100

Smaranda Marcu – de formație profesională jurnalist, lucrează, de mai bine de 15 ani, ca PR în sfera serviciilor sociale. Este implicată în campanii umanitare și, de o jumătate de an, a decis să-și schimbe stilul de viață. Citește câte 2-3 cărți simultan (în funcție de starea de spirit) și îi place să experimenteze în bucătărie.

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Go Green!
Stil de viaţă – echilibru ȋntre pofte şi… răsfăţ
Reţete pentru sistemul vascular

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau