Din Laborator Adunate, Uncategorized
0

Fitonutrienții

Fitonutrienții sunt substanțe chimice care se regăsesc exclusiv în plante.

Concentrația în care apar în componența plantelor este una de mică și variază de la un exemplar la altul.

În momentul de față sunt cunoscute aproximativ 100.000 de specii de fitonutrienți. Chiar dacă există diverse tipuri de fitonutrienți, rolul pe care aceștia îl îndeplinesc în organism este unul foarte important doarece ajută la menținerea  sănătății.

2

Beneficiile fitonutrienților

 

Plantele nu necesită existența fitonutrienților pentru regenerarea celulară.

Aceștia au în schimb un rol important pentru viața plantelor doarece sunt folosiți pentru a combate și diminua efectele adverse sau atacurile dăunătorilor.

La oameni aceștia au efect la nivelul mirosului și al papilelor gustative.

Consumate în fiecare zi cu ajutorul fructelor și legumelor contribuie la  ː

  • Formarea antioxidanților,
  • eliminarea microbilor,
  • formarea anticancerigenilor,
  • scăderea colesterolului,
  • creșterea nivelului imunității

1

Pe scurt, aceștia sunt utilizați de organism pentru eradicarea radicalilor liberi, pentru a stopa sau diminua , în funcție de caz, extinderea virozelor și a ciupercilor în organism, dar au și un rol vital, deoarece scad drastic riscul de apariție a cancerului.

Este un bun stimulator al sistemului imunitar.

Fitonutrienții sunt benefici organismului deoarece sunt folosiți pentru a evita sau a diminua apariția unor boli grave.

Trebuie menționată existența unor înlocuitori ai fitonutrienților, iar cei mai importanți sunt ː fitoestrogenii, polifenolii, carotenoidele, saponinele, sulfurile și glucosinolați.

Alimentele care conțin fitonutrienți

 

De obicei aceștia apar în majoritatea legumelor și fructelor  -în funcție de sortiment poate apărea într-o cantitate destul de mare sau din contră, extrem de redusă.  Carotinoidele apar adesea în roșii,morcovi, spanac, ardeiul iute(Paprika), pepeni dar și  grapefruit.  Glucosinolații se regăsec cel mai adesea în broccoli și ridichi.

Menta și lămâia au un nivel mare de fitoestrogeni iar saponinele se găsesc în semințele de soia, în leguminoase și în semințele de in.

Arpagicul, usturoiul și prazul conțin o cantitate mare de sulfide.

3

Majoritatea vitaminelor se află in coajă. Asta inseamnă că dupa ce a fost spălată din abundență în prealabil, coaja ar trebui consumată.

Cea mai mare parte a fitonutrienților nu rezistă la temperaturi ridicate. Dacă alimentele sunt fierte, prăjite sau preparate termic în exces, atunci se pot pierde o mare parte din substanțele benefice organismului.

Este indicat să încercăm să consumăm alimentele în starea lor naturală pentru a ne putea bucura de toate beneficiile pe care le pot aduce sănătății noastre!

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Metabolismul grăsimilor
Top 10 fructe si legume exotice sau mai bine spus, ciudate
Învață cum să bei cei 2 litri de apă necesari zilnic – 5 idei de luat în seamă

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau