Colaboratori, Retete, Smaranda
0

Go Green!

green

Îmi plac culorile. În viaţa de zi cu zi, în petalele florilor, în amenajarea locuinţei, în achiziţionarea hainelor şi, trebuie s-o recunosc, în farfurie. Sunt zile când se întâmplă să petrec mai mult timp aranjând mâncarea pe farfurie, făcând-o să arate cât mai estetic, decât în timpul procesului de pregătire propriu-zisă. Şi, cum îmi place să mă joc cu culorile în farfurie, am combinat stilul de viaţă sănătos (a se citi alimentaţie cât mai sănătoasă) cu jocul culorilor. Într-una din săptămânile trecute am decis ca fiecare zi să fie caracterizată de o culoare. Am avut ziua verde, ziua roşie, pe cea portocalie, pe cea mov (yummy), ziua galbenă, ziua albă (cam bogată în carbohidraţi), iar duminica am lăsat-o…. la liber.

Şi, pentru că este primăvară, iar tarabele vânzătorilor de la piaţă sunt pline de verdeţuri de tot felul, m-am gândit să vă ofer câteva sugestii pentru o zi verde….. sub motto-ul „go green, go healthy!”

RG quiy buton

Fiecare dimineaţă mi-o încep cu un pahar de suc verde, făcut dintr-o singură legumă posesoare de clorofilă, amestecată cu sucul de la o jumătate de lămâie şi, la nevoie, puţină apă. E un pont primit de la antrenorul meu şi am aflat că sucul verde are un rol important în restartarea organismului şi în alcalinizarea lui. Vă mărturisesc, sincer, că am început să beau această licoare fără să am foarte mare încredere în proprietăţile sale, dar respectând regula numărul 1: nu combin mai multe legume (gen broccoli cu pătrunjel sau salată verde cu zucchini), ci mă limitez la una singură. Am intrat în cea de-a şasea lună de când fac asta şi, încă din primele săptămâni am observat că am scăpat de simptomele deranjante ale gastritei, refluxului gastro-esofagian sau de tulburările tractului intestinal….. probleme cu care mă confruntam încă de pe vremea liceului. Ştiu, poate că la început o să vi se pară cam ciudat cum arată sucul, dar este important să testaţi ce legume/verdeţuri vă plac şi să vă axaţi pe ele. Practica mi-a arătat că nu am nici un feng-shui cu sucul de varză şi cu cel de lucernă (deşi ambele au proprietăţi benefice pentru organism, dar….. n-au fost deloc pe gustul meu), sunt tolerantă cu sucul de ţelină, lobodă şi broccoli şi am făcut pasiune pentru cel de pătrunjel, măcriş, zucchini, spanac, salată verde, apio şi….. frunze de ridichi (spre mirarea precupeţelor cărora le cer să nu mai rupă frunzele de la legăturile de ridichi). Au un gust extraordinar, de…. verde, de proaspăt, care mă înviorează şi-mi dă energie. În funcţie de „verdele” ales, folosesc blenderul sau storcătorul de fructe şi legume; frunzele le combin întotdeauna cu cca. 200 ml de apă, alături de jumătatea de lămâie, şi le omogenizez în blender. Iar apoi, timp de jumătate de oră, nu mănânc şi nu beau nimic.

DSCF7608

După paharul verde, urmează micul dejun care este bazat întotdeauna pe fructe. Cum vă povestesc despre ziua verde, micul dejun este format fie dintr-o combinaţie de kiwi şi mere verzi, fie, aceleaşi fructe le combin în blender şi le transform într-un smoothie pe care-l pot consuma şi pe drum sau la job.

Hidratarea de peste zi poate veni din apă, ceaiuri sau dintr-o carafă plină cu apă plată, bucăţi de lămâie, cîteva felii de castravete, mentă şi câteva bucăţele de ghimber. Bun, bun!

Prânzul va fi tot verde şi, de regulă, bazat pe o supă cremă: de spanac, de mazăre, supă crudă de avocado, există o mulţime de variante, în funcţie de sezon sau de pofte. De regulă, prefer legumele congelate, despre care ştiu că păstrează mai multe vitamine decât cele care zac veştejite pe rafturile hypermarket-urilor şi, mai mult, îmi salvează timpul pe care l-aş fi pierdut cu curăţatul şi spălatul. Prepararea supelor e simplissimă: pun leguma de bază (aproximativ 500 grame) la fiert în cca 1 litru de apă, adaug o ceapă, un morcov mic sau un ardei gras. Când toate legumele sunt fierte, le mixez cu blenderul, adaug sare, o linguriţă de unt sau ulei de măsline, eventual un praf de condimente (oregano, usturoi). Pentru cine doreşte să se răsfeţe, poate completa supa cu câteva crutoane, seminţe crude sau o lingură de smântână (lichidă sau vegetală). Felul doi – o lipie sau 2 felii de pâine neagră prăjită, cu avocado felii. Peste avocado se pune un praf de sare, puţină zeamă de lămâie şi câteva seminţe crude – un deliciu bogat în vitamine, aminoacizi, fibre, proteine şi grăsimi sănătoase, avocado fiind supranumit şi fructul vieţii.

GO 900x600 ochi buton

941694_10151517561394504_1574719875_n

O cină verde înseamnă, pentru mine, o salată. În afară de clasica salată verde cu castraveţi, leurdă, ridichi etc., mai am, ca şi alternative: salată de avocado, quinoa, apio, ardei gras, ceapă verde; salată de pătrunjel, bulgur, rodie, roşie, ceapă verde, mentă; salată de spanac, miez de nucă, căpşuni; salată de rucolla, roşii cherry, parmezan.

Pentru curioşi, voi reveni cu câteva reţete de salate şi, de ce nu, cu idei pentru alte zile colorate. Şi pentru că, la rândul meu, sunt o curioasă, aştept şi alte idei de combinaţii verzi şi sănătoase.

O ultimă sugestie: dacă sunteţi plecaţi în altă localitate şi nu aveţi posibilitatea să gătiţi sau dacă doriţi să mâncaţi la un restaurant, dar să respectaţi principiile alimentaţiei verzi, puteţi utiliza aplicaţia Lifemode – un sprijin real în ceea ce priveşte un stil de viaţă sănătos, bazat pe nutriţie şi sport.

Surse foto: Smaranda

 

Smaranda Marcu – de formație profesională jurnalist, lucrează, de mai bine de 15 ani, ca PR în sfera serviciilor sociale. Este implicată în campanii umanitare și, de o jumătate de an, a decis să-și schimbe stilul de viață. Citește câte 2-3 cărți simultan (în funcție de starea de spirit) și îi place să experimenteze în bucătărie.

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Supa – un “încălzitor” gustos pentru vremea rece
Sandwich-uri cu fructe. Idei colorate pentru un mic dejun delicios
Activitatea sportivă- între promisiuni şi realitate

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau