Din Laborator Adunate, Uncategorized
0

Intoleranță la lactoză (ll): alimente alternative

 -Alegerea alimentelor benefice organismului. Argumente pro și contra

Alimente precum laptele, iaurtul, cașcavalul etc.  sunt pentru majoritatea dintre noi  surse elementare de nutriție pe care le putem consuma zilnic fără impedimente.

La micul dejun se pot consuma cereale cu fructe, cașcaval, diverse sortimente de brânză etc., adică foarte multe preparate cu sau din lapte.

Cafeaua se poate consuma excelent cu lapte sau frișcă.

lactoseintoleranz_ratgeber 1

Din fericire o alternativă pentru multe lactate o găsim în variantele fără lactoză.

Vorbim despre produsele care au în compoziția lor zahăr gata procesat.

Acest lucru este foarte benefic organismului, deoarece nu mai trebuie să depună efort pentru a procesa cantitatea de zaharuri care intră în organism și asta fiindcă oamenii care suferă de o intoleranță la lactoză, prezintă un deficit de lactază, enzime care ajută corpul să efectueze digestia  zaharurilor din lapte.

Pentru cei care suferă de această boală există multe produse alternative care sunt mult mai bune pentru sănătate chiar dacă sunt și ceva mai scumpe decît cele obișnuite, astfel încăt alegerea unui produs care să înlocuiască lactatele și produsele pe bază de lapte devine dificilă.

images 2

Există alimente și poduse alternative penrtu lapte, ca de ex. orezul, ovăzul, migdalele și desigur laptele din soia. Nu se știe exact ce cantitate de lapte de vacă este necesară organismului și unde intervine excesul, astfel încăt este recomandat ca și persoanele care nu prezintă o malabsorbție a lactozei să renunțe din când în când la laptele tradițional în favoarea orezului sau ovâzului pentru a putea oferi corpului toate proteinele extrem de necesare. Anumite sortimente de brânzeturi pot fi consumate fără probleme doarece ajung pe rafturile magazinelor cu o cantitate extrem de mică de lactoză și asta se datorează modului și procesului de fabricație. Extrem de bune sunt brânzeturile uscate, a căror perioadă de maturare este una îndelungată , de la trei luni până la trei ani(aici putem enumera brânzeturi precum Emmentaler, Cheddar, cașul de munte, parmesanul, Pecorino și Graviera).  Iaurturile tradiționale pot fi ușor înlocuite cu produsele din soia și se pot adăuga chiar și fructe pentru a păstra aspectul sănătos și gustul deosebit. Șerbetul din fructe este recomandat persoanelor cu un organism sensibil deoarece preparea acestuia nu necesită folosirea laptelui, dar are un gust fantastic.

Este cunoscut faptul că în lapte se găsește o mare cantitate de calciu, 100 mililitri de lapte coțin 120 miligrame calciu, care este extrem de important pentru sănătatea oaselor. În brânzeturi acestă cantitate este chiar mai mare. Consumul de lapte scade considerabil riscul apariției osteoporozei însă micșorează și hipertensiunea.  Persoanele care renunță dintr-un motiv sau altul la consumul de lapte trebuie să aibă grijă la nivelul calciului din organism și să caute surse alternative de unde să iși procure necesarul zilnic de calciu( fasole, anghinare, napi,semințe de susan,praz, broccoli etc. ) .

images 3

Nu este ușor să trăiești cu o asemenea sensibilitate în organism și să fi nevoit să renunți la anumite alimente, însă dacă se găsește un echilibru în alegerea surselor de proteine atunci cel puțin se poate obține o mâncare gustoasă și evident sănătoasă.

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
De ce fredonăm obsesiv anumite melodii?
3 idei cum evităm excesul cu ”nutriția” de Sărbători
La Multi Ani, Giorgia :)

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau