Colaboratori, Din Laborator Adunate
0

Magneziu – Deficiență, cauze, efecte și soluții

Magneziul este un mineral vital pentru corpul uman. Alături de calciu, kaliu și natriu se numără printre cele mai răspândite minerale din organism.

Un adult care nu are probleme majore de sănătate necesită o cantitate zilnică de magneziu cu o valoare cuprinsă între 300 și 350 mg. O femeie însărcinată necesită o cantitate de magneziu de circa 400 mg.

Beneficiile magneziului pentru organismː

  • Ajută la buna funcționare a mușchilormagneziu 1
  • Menține sănătatea oaselor și a dinților
  • Echilibrează enzimele din organism
  • Reduce efectele care apar în organism în urma oboselii și stresului
  • Ajuta la funcționarea optimă a sistemului nervos

Efectele magneziului în organism sunt diferite fața de cele ale calciului, deoarece duce la o relaxare a musculaturii. Un procentaj prea mare de calciu în organism duce la crampe musculare. În urma consumului de magneziu se reduc efectele calciului, astfel mușchii se pot relaxa.

Surse de magneziu

Alimentele bogate in magneziu sunt migdalele, bananele, alunele, smochinele, fasolea, cartofii, pâinea din grâu integral si legumele care sunt închise la culoare (verde închis) cum ar fi broccoli.

Efectele deficienței de magneziu

Deficiența magneziului în organism poate avea efecte diverse. Dacă nivelul acestui mineral este unul scăzut, atunci se poate observa o iritare a sistemului nervos, ale cărei urmări pot fi o nervozitate crescută și schimbări drastice de comportament.
Alte efecte negative ale lipsei de magneziu în organism pot fi crampele musculare, oboseală crescută, lipsa apetitului, palpitații etc..

Cauzele apariției lipsei de magneziu în organismː

  • O alimentație deficitară și consumul de alimente cu o cantitate scăzută de magneziu
  • Consumul de alcool
  • Vărsături cronice
  • Consumul de medicamente
  • Probleme intestinale.
  • Diaree

magneziu 2

Absorbția magneziului în organism.

Intestinul subțire este responsabil pentru asimilarea magneziului în oganism. Între 30 și 40% din totalul magneziului provenit din alimente este depozitat în intestin, iar vitamina D și anumiți hormoni ajuta la absorbția acestui mineral. Rinichii au deasemenea un rol extrem de important în stocarea magneziului în organism. Fiecare persoană absoarbe magneziul în funcție de greutatea corporala și a frecvenței urinării.

În cazul în care cantitatea de magneziu din organism variază, este prea mare sau din contră, prea mica, atunci rinichii au rol de a echilibra necesarul zilnic.

magneziu 3

Tratarea deficienței de magneziu

Cantitatea de magneziu poate fi echilibrată prin alimentație. Trebuie folosite alimente sau preparate care să fie bogate în magneziu. Preparatele se diferențiază prin cantitatea de
magneziu care ajunge în organism. Este necesar ca aceste preparate să fie din sursă Bio.
Dacă aceste alimente sunt de calitate bună și de natura Bio, atunci crește gradul de absorbție în organism.
Majoritatea preparatelor care sunt pe piață și care par accesibile conțin o cantitate mică de magneziu, care este încorporată în formă de carbon. În aceste cazuri, organismul nu poate procesa în mod util magneziul iar cantitatea din organism se diminuează constant, astfel încăt nu se poate ajunge la necesarul zilnic. Cele mai bune sunt preparatele care conțin acid organic.

RE reconect buton

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Licurici – ateliere de vis, pentru pitici
Chateauneuf du Pape – culesul strugurilor
Molibdenul

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau