Colaboratori, Giorgia, Pentru suflet
0

Meditație sau deconectare?

Meditație sau deconectare?

Happiness is a state of mind.” Sau pe românește spus: fericirea este o stare de spirit, pe care o cultivi pornind din interior spre exterior și nu invers.

Nu cred că mai are sens să menționez faptul că trăim într-o lume digitalizată în care schimbările ne așteaptă la fiecare colț, în care adesea ne blocăm atunci când nu acceptăm faptul că nu putem să ne mișcăm cu viteza luminii și mai ales când nu acceptăm că avem doar 24 de ore la dispoziție și oricât de mult am vrea nu putem să întindem coarda cerând Timpului mai mult… timp! Cu toate acestea, mulți dintre noi caută pacea și liniștea ca modalitate de deconectare de la Facebook, de la pozele perfect prelucrate pe Instagram, de la traficul infernal din oraș și facem asta în timp ce căutăm izolarea pe care o vedem ca singură generatoare de pace. Nu știu dacă ați observat, însă tendința de izolare și renunțare la mijloacele moderne de comunicare este din ce în ce mai mare, preferând apropierea de natură și liniștea unei plimbări prin pădure.

RE reconect buton

Puțini dintre cei care caută această pace realizează că nu fuga de realitate este cea care ajută, ci crearea unei oaze de liniște în cotidian este soluția pentru o constantă stare de bine. Și aici mă opresc asupra unei practici de liniștire a creierului, a ființei noastre: meditația. Nimic nou sub soare, căci meditația este pacticată din cele mai vechi timpuri, fiind o metodă prin care se căuta acea Nirvana sau conectare cu divinitate ascunsă noi. Nu voi intra în amănunte legate de mica divinitate ascunsă (adânc) în noi, așa cum cred practicanții yoga și nu numai, ci mă voi axa ideea de meditație ca modalitate de relaxare, pe care fiecare dintre noi o poate implementa la birou, în stația de metrou, în bus sau pe malul unui râu.

meditatie, echilibru, yoga

Exista tehnici pe care le poți aplica în meditație pentru a te concentra asupra ta cât mai bine, însă totul ține de cât de mult îți dorești să îți acorzi acest moment de respiro. Vă recomand două modalități care mă ajută pe mine să mă deconectez și nu le-am învățat din cărți, ci au venit natural pe măsură ce încercam să mă acomodez cu ideea de a medita.

De obicei folosesc un yoga mat, pe care l-am achiziționat de la Decathlon și care nu este performant căci nu face yoga în locul meu, ci mă ajută să delimitez spațiul personal, spațiul în care eu mă voi concentra să aduc liniștea. Dacă nu aveți la îndemână un yoga mat, luați o pernă, stați pe canapea, stați întinși pe jos, stați drepți în scaunul de la birou, stați în orice poziție vă este confortabilă. Orice ați alege asigurați-vă că aveți spatele drept. Asta pentru că o primă „tehnică” de liniștire a minții nostre este tocmai respirația. Este mai mult decât liniștitor să respirăm adânc și ritmic. Nu vom ajunge să respirăm din prima ritmic, de aceea primul pas este să ne observăm respirația apoi să ne concentrăm să îi găsim un ritm. Ne vom enerva, ne vom agita, vom avea senzația că nu stăm comod, ne vom frustra că nu ne iese, însă va trebui să învățăm să avem răbdare cu noi.

banner B big oboseala

Indiferent de locul în care alegem să medităm, nu avem cum să evităm sunetele din jur. Decât dacă ne izolăm într-o grotă, însă și atunci e posibil să avem companie. Așa că o altă tehnică este aceea de a te concentra pe un sunet. Ultima oară când am meditat am avut parte de un adevărat concert dat de păsările din fața geamului meu. În primă fază am fost enervată de zgomot. După ce că mă dureau genunchii din cauză că am ales ca să stau turcește și să meditez, mai veneau și păsările astea să îmi tulbure pacea. Primul instinct a fost acela de a mă ridica și de a arunca cu un papuc după ele. Apoi, mi-am spus că ceea ce aud nu e zgomot și mi-am direcționat atenția spre acele ciripituri. Mi-am imaginat că sunt una din vrăbiuțe. În următoarea oră a urmat o călătorie superbă prin care vedeam lumea prin ochii acestei înaripate. Nici nu mi-am dat seama că a trecut o oră, iar senzația pe care am obținut-o a fost una de plutire. Mi-a încărcat bateriile și de atunci mi-am propus măcar 10 minute de meditație zilnică.

Acesta este și recomandarea oricărui „practicant de meditație”: în fiecare zi ar trebui să avem parte de câteva minute destinate sufletului nostru. Făcând zilnic acest lucru ne va intra în reflex dorința de a medita și de a avea parte de câteva clipe de liniște. Aici intră în joc răbdarea și disciplina. Voi reveni asupra acestui subiect, însă momentan o luăm încet.

Acum vă dau și o temă de casă pentru a mă asigura că acest articol are un minim efect: așezați-vă într-o poziție care vă este comodă, respirați adânc și concentrați-vă atenția pe respirație. Dacă sunteți agitați trebuie doar să vă spuneți câteva cuvinte de încurajare: „am 10 minute pentru mine, 10 minute de liniște, merit asta așa că haideți dragi plămâni să respirăm adânc!” sau orice vă liniștește. Stați acolo cu voi măcar 10 minute. Faceți asta și a doua zi. Și a treia zi. Ce credeți că veți face în a patra zi?

meditatie, echilibru, yoga

Giorgia Harasim – Crede în minimalism și în bucuria lucrurilor simple. Se ocupă cu PR & marketing, ar citi cât e ziua  (și noapte) de lungă și face activități de voluntariat de când se știe pe lume. Din când în când se  refugiază în tango.  Ultima ei provocare: să se apuce, mai serios, de yoga. O mai găsiți pe desprecub și la cartepeluna.

Photo credits: Pixabay, Giorgia Harasim
Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Puţin mov nu strică niciodată :)
Ce sunt antioxidanții și radicalii liberi?
Stil de viata facut in casa
Stil de viata făcut în casă

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau