Din Laborator Adunate
0

Metabolismul grăsimilor

Metabolismul grăsimilor este un subiect la fel de important ca și alimentele care sunt benefice organismului, dar mai ales cele care îl ajută și îl mențin la un nivel optim, fără ca noi să fim nevoiți să depunem prea mult efort. Odată cu trecerea de la sezonul cald la cel rece, organismul trebuie să se adapteze noilor condiții climatice. Sportul este extrem de benefic pentru oricine, indiferent de sezon, deoarece stimulează arderea grăsimilor și astfel duce la eliminarea toxinelor din organism. În timpul iernii acest lucru devine însă pentru unele persoane extrem de dificil.

Ce înseamnă de fapt metabolismul grăsimilor?

Metabolismul grăsimilor are legătură cu modul în care funcționează digestia generală a  grăsimilor dar și cu rolul oxidanților în metabolism.  Aici trebuie să vorbim de descompunerea grăsimilor benefice organismului în tractul digestiv dar și de oxidanți, deoarece ajută pe tot parcursul metabolizării grăsimilor. Metabolizarea grăsimilor are ca scop stimularea producerii de energie în interiorul corpului.

“Trebuie subliniat”: Tot ceea ce ajunge în organism, în special grăsimi, trebuie folosit, chiar exploatat, prin digestie și prin metabolizare.

 

alune-1

 

Prin alimentație ajungem să consumăm diferite genuri de grăsimi, printre care și acizi grași, colesterol dar și trigliceride, care se regăsesc în special în grăsimile de origine animală dar și în uleiurile din plante. În acest context extrem de importante sunt  grăsimile nesaturate (esențiale pentru organism) dintre care fac parte și acizii grași Omega-3.  Organismul nu poate produce acest fel de grăsimi cu resursele proprii și de aceea trebuie să ne alimentăm cu produse care să conțină un procentaj ridicat din acest fel de grăsimi. Unele produse din plante dar și suplimentele alimentare de bună calitate pot echilibra nivelul acestor grăsimi din organism pentru a nu apărea anumite deficiențe.

De ce anume depinde metabolismul grăsimilor?

Buna funcționare a organismului dar și a metabolizării grăsimilor stă în strânsă legătură cu mai mulți factori.  Totul depinde de vârstă, de nivelul hormonilor, sănătatea generală și de modul de alimentație. Este adevărat că totul este diferit între femei și bărbați dar la fel de importante sunt și alimentele, care pot avea un efect benefic major asupra metabolismului, deoarece îl pot echilibra.

Care sunt alimentele care pot ajuta la buna funcționare a metabolismului?

  • Apa și ceaiul neîndulcit! : Organele digestive dar și pielea au nevoie de un flux constant de lichide pentru a putea lupta contra toxinelor, care pot deregla organismul și metabolismul în același timp. Apa și ceaiul verde au efecte benefice în acest sens. Ceaiul verde previne acumularea de grăsimi în stomac sau în intestine și duce în acest fel și la pierderea în greutate.

efectele-secundare

  • Produsele din cereale integrale: asemenea produse sunt extrem de bogate în nutrienți și în minerale. Dacă avem un aport suficient de vitamine putem mări cantitatea de grăsimi care sunt prelucrate, pentru a conferi organismului energie, dar putem în același timp îmbunătății matabolizarea grăsimilor.
  • Alimente care sunt benefice: Lintea, cartofii, fulgii de ovăz, meiul, mazărea, fasolea dar în special legumele verzi.
  • Migdalele: Sunt extrem de bogate în anioxidanți dar mai ales în Vitamin E, Potasiu, Calciu etc..
  • Acizii grați Omega-3: Acizii grași Omega-3 au un rol de neegalat pentru organism și îi putem regăsi în special în sortimentele de pește care sunt mai bogate în grăsimi, dar și în uleiurile de înaltă calitatate , ca de exemplu uleiul de măsline, uleiul de in dar și uleiul de cocos.

 

ulei-de-cocos-purificat

  • Alimentele care au un conținut ridicat de proteine cum ar fi peștele sau ouăle pot ajuta la saturația rapida a organismului, astfel încăt putem slăbi mai ușor și putem menține un nivel echilibrat al grăsimilor din organism.
  • Legumele și Fructele: Legumele și fructele proaspete reprezintă cele mai bune surse de nutrienți la care ne putem gândi și care în acelși timp au un efect puternic în stimularea metabolismului.

GO mama buton

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Vegetarieni: Controverse și Soluții
Somnul și alimentele care produc o stare de confort
Sunt sănătos pentru că știu cum!

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau