Fitness & wellness, Smaranda
0

Minciuni din farfurie

Ideea acestui articol a apărut spontan, cu ceva timp în urmă, de la o pungă de… chips-uri. Da, aţi citit corect, chips-uri…. Unele cumpărate de fiul’ meu şi pe care am apucat să arunc o privire. Nu-mi mai amintesc marca, dar era ceva foarte cunoscut/vândut, cu multă reclamă la TV, inclusiv pe posturile dedicate copiilor.

Ce m-a uimit a fost prezenţa, pe ambalajul cartofilor prăjiţi, a piramidei alimentelor, cu un loc rezervat chips-urilor şi produselor mega-procesate, dând astfel impresia, consumatorilor, că ar consuma un produs…. sănătos.

Ca să nu mai zic de inscripţiile de genul “coapte în cuptor” sau “proaspăt scoase din cuptor”, care parcă încearcă să mute atenţia consumatorului de la lista de ingrediente, pe care se află, cel mai adesea, chimicale greu de pronunţat, cu efecte dezastruoase, în timp, asupra sănătăţii.

piramida alimentelor

Şi pentru că ziceam că ideea apăruse mai demult, recunosc că impulsul final a apărut zilele trecute, când am văzut circulând pe Facebook, cu multe like-uri şi share, următoarea reţetă de…. chec sănătos. O bombă calorică, pe care mi-am permis să o copiez şi să o postez, sub formă de foto, în acest articol. La o simplă adunare a caloriilor rămâi şocat: doar amestecul de fructe şi nuci uscate, prezentat ca fiind sănătos (ceea ce de altfel şi este, dar în limite decente, de câteva zeci de grame/zi), are undeva în jur de 2.000 de calorii (peste 500 calorii/suta de grame).

GO nails hair button RO

Celelalte ingrediente mai aduc un surplus de 1000 de calorii, aşa că ajungem ca un simplu chec să aibă undeva la 3000 de calorii, mult peste doza zilnică recomandată pentru un adult normal. Şi cum multe persoane sunt atrase de ideea de sănătos, nu mai ţin cont de faptul că nucile şi fructele uscate au multe calorii, sfârşesc prin a consuma mai multe calorii decât şi-ar fi putut imagina.

Oamenii se lasă, adeseori, păcăliţi de ideea că ar consuma un produs sănătos, fără a mai lua în calcul numărul de calorii sau raportul proteine – glucide – lipide.

Cam la fel stau lucrurile şi cu produsele bio/eco. Sper să nu fiu înţeleasă greşit, sunt de acord că este extrem de importantă provenienţa alimentelor şi că este infinit mai ok să consumăm produse care provin din culturi bio/eco, faţă de cele care provin din culturile de masă, crescute cu îngrăşăminte chimice, stropite cu ierbicid sau chiar modificate genetic. Problema e că…. o ciocolată bio, să zicem, are tot atâtea calorii ca şi una “normală”. La fel şi maioneza, şi pastele, dulciurile şi celelalte produse pe care le cumpărăm.

RE daily button RO

Cred că un pas important spre sănătatea atât de trâmbiţată pe ambalajele multor alimente ar fi să învăţăm să citim etichetele produselor, să identificăm clar ce este sănătos faţă de ceea ce poate fi nociv, dar prezentat drept sănătos, fără a ne mai lăsa păcăliţi de strategiile de marketing ale marilor producători sau ale supermarketurilor. Spor la…. cumpărături!

 

Surse poze: all-free-download.com

 

Smaranda Marcu – de formație profesională jurnalist, lucrează, de mai bine de 15 ani, ca PR în sfera serviciilor sociale. Este implicată în campanii umanitare și, de o jumătate de an, a decis să-și schimbe stilul de viață. Citește câte 2-3 cărți simultan (în funcție de starea de spirit) și îi place să experimenteze în bucătărie.

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Sportul practicat aiurea îți poate distruge sănătatea!
Sănătate, culoare și gust bun – ziua portocalie
Activi în păstrarea resurselor și în schimbarea mentalității despre risipa alimentară

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau