Colaboratori, Din Laborator Adunate
0

Molibdenul

Molibdenul (MO) face parte din categoria microelementelor, însă, la fel ca și cromul, nu este așa de cunoscut.  Beneficiile acestui element sunt la fel de importante precum cele ale fierului, magneziului sau a celorlalte minerale. Depozitarea molibdenului în organism este vitală deoarece ajută la transportul energiei către toate organele, astfel încât corpul să facă față tuturor sarcinilor de zi cu zi. Poate ajuta la reducerea cantității acidului uric, a aminoacizilor și la depozitarea de fluoruri (microelemente) în organism pentru a evita apariția cariilor, astfel încât menține sănătatea dinților.

p 3

Corpul poate depozita în medie circa 10 miligrame de molibden. Cea mai mare cantitate ajunge evident în oase iar restul se duce în ficat, în plămâni, rinichi și piele.  Alimentele care conțin o cantitate considerabilă de molibden sunt varza roșie, fasolea, cartofii, mazărea, spanacul, orezul, carnea de porc etc..

Molibdenul este extrem de răspândit și în multe alte alimente încât devine foarte ușor ca o persoană să își acopere necesarul zilnic de 100 micrograme.  De exemplu 100 de grame de spanac conține în medie 50 de micrograme de molibden, ceea ce înseamnă mai mult de jumătate din necesarul zilnic.  Persoanele care prezintă deficit de cupru, sau care au o cantitate mare de acid uric în organism, o floră intestinală neadecvată, o infecție a intestinului cum ar fi de exemplu boala Chron ar trebui să consume o cantitate mult mai mare de molibden pentru a putea contracara efectele adverse care ar putea să apară.

p1

O nutriție deficitară sau o lipsă acută a molibdenului în organism  ar putea fi cauza creșterii nivelului radicalilor liberi. Alte efecte adverse pot fi un dezechilibru al sistemului nervos,  apariția frecventă a palpitațiilor la nivelul inimii, stări de anxietate sau depresive.

Alte simptome majore care apar în urma deficienței de molibden sunt grețurile, durerile stomacale și voma.

p2

Rețetă pentru menținerea sănătății.

  • Orez Bio
  • 400 ml de supă de legume
  • 2 cepe
  • 2 căpățâni usturoi
  • 400 grame carne de porc
  • 1 lingură pastă de roșii
  • ulei de măsline, sare , piper
  • pătrunjel, chimen
  1. Toate alimentele se toacă mărunt.
  2. Se pune ceapa la călit
  3. Se adaugă carnea, sarea, piperul, usturoi, chimen și se lasă la înmuiat
  4. Se pune pasta de roșii. Se amestecă
  5. Următorul pas este acela de a folosii supa de legume pentru a putea acoperi toate alimente din oală. Se lasă pe foc până când se înmoaie carnea iar după aceea se adaugă și orezul
  6. Pentru a putea obține un sos cât mai consistent trebuie ca lichidul să scadă considerabil
  7. La sfârșit se adaugă condimente sau ierburi după gust.

Poftă Bună !!!!

imp4

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Viața simplă de la țară – Bianca
Climate change – cine, unde, ce, când, cum?
Cum te afectează lumina emanată de ecranul telefonului

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau