Colaboratori, Din Laborator Adunate
0

Necesităţile Nutriţionale

Orice persoană care a cumpărat un produs preambalat sau oricine a citit un articol despre această temă, nutriţia, poate observa că întotdeauna apar următoarele formulări “ necesarul zilnic de proteine “ sau “valorile nutriționale”. Însă ce înseamnă mai exact aceste formulări?

Cerinţa de alimente nutritive este o nevoie psihologică de a se alimenta cu nutrienți care provin din alimentaţia zilnică, nevoie care survine în urma schimbărilor care au loc la nivelul metabolismului. Necesarul zilnic de nutrienți face referire la o cantitate medie a unei anumite proteine(de ex. vitamina C sau Fier)cantităţi atăt de necesare organismului pentru a menţine funcţiile vitale si capacitatea de funcţionare a organismului la nivel optim.

Conform Organizației Mondiale a Sănătății (WHO) necesarul minim de nutrienți este egal cu aportul minim pe care îl poate aduce o proteină consumată ,însa acest lucru este valabil doar dacă alimentaţia nu prezintă deficienţe iar in metabolism nu apar lipsuri la nivelul nutrienților.

Fiecare nutrient are la nivelul organismului diferite valori,astfel încăt deficienţele sunt evidenţiate şi catalogate diferit.

O deficienţa de fier duce la ruperea unghiilor şi la probleme de concentrare pe când o lipsă de vitamina C poate fi cauza pentru un sistem imunitar slab şi defectuos, cauzând infecţii la nivelul gingiilor.

În tabelul de mai jos se pot observa valoriile zilnice necesare în cazul celor mai importanţi nutrienţi( la adulţii care nu prezintă însă probleme majore de sănătate). Stresul , bolile, sportul căt şi alţi factori pot determina necesarul zilnic de nutrienţi.

top legume bogate in fier

Grupuri de nutrienți

Cantitate/Unitate

Aport zilnic / Bărbat

Aport zilnic /Femei

Alimente bogate în proteine

g

30

30

Lichid

Litri

ca.2

ca.2

Calciu

mg

1000

1000

Magneziu

mg

350

300

Kalium

ng

2000

2000

Fier

mg

10

15

Iod

mcg

200

200

Zinc

mg

15

12

Seleniu

mcg

20-100

20-100

Vitamina A

mg

1

0,8

Vitamina E

mg

14-15

14-15

Vitamina B1

mg

1,2

1

Vitamina B2

mg

1,4

1,4

Vitamina B6

mg

1,5

1,2

Vitamina B12

mcg

3

3

Acid Folic

mcg

400

400

Vitamina C

mg

100

100

 

Pentru un set complex de informații referitoare la conținutul nutrițional al alimentelor, ponderea elementelor nutritive în conținutul fructelor si legumelor, precum și dozajul yilnic recomandat (DZR) la adulți și copii, accesați Tabelul Nutritiv.

Cine se menţine sănătos în mod regulat şi are în acelasi timp o alimentaţie sănătoasă conform regulilor WHO , adică să respecte regula de cinci porţii pe zi de legume şi fructe, poate fi sigur că îşi acoperă necesarul zilnic de nutrienţi. Legumele şi fructele aprovizioneaza organismul cu toate cantităţile necesare pentru a putea fi sigur de buna sa funcţionare. O sută de grame de spanac conţine 58 miligrame de magneziu şi 4,1 grame fier. O suta de grame căpșune conţine 57 miligrame de vitamina C adică mai mult de jumătate din necesarul zilnic.

vegetal

Din păcate nu toată lumea reuşeşte să îşi acopere necesarul zilnic de nutrienţi doar din alimentaţie . Multă lume preferă să se alimenteze cu zaharuri şi grăsimi, în defavoarea legumelor, astfel încăt apar deficienţe în organism. Apar şi boli, în special în ţările foarte dezvoltate, care au la bază proasta alimentaţie a populaţiei.

Cine ţine la sănătate ar trebuie să fie atent şi să încerce să îşi procure necesarul zilnic de nutrienţi doar din alimentele pe care le consumă. Anumite suplimente nutritive, în special cele vegane sau cele care nu au fost modificate genetic pot ajuta şi aduce aport nutritiv organismului, însă trebuie folosite doar cele recomandate de medic.

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Supa – un “încălzitor” gustos pentru vremea rece
O propunere slow pentru era fast
Mereu în mişcare

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau