Dietă sănătoasă, Familie
0

Nutriția copiilor: 9 nutrienți esențiali pentru copii

Nutriția copiilor este preocuparea majoră a tuturor părinților, care știu deja că cel mic ar trebui să aibă o “dietă echilibrata.” Dar ce înseamnă echilibrată? Să mănânce de toate? Copiii au nevoi puțin diferite de cele ale adulților.

Nutriția copiilor diferă de a noastră, a celor mari, deoarece ei sunt în creștere. Pe de altă parte, cei mici sunt sensibili la tot felul de alimente exotice.

Copiii nu au voie orice hrană, în schimb au nevoie de nutrienți, de alimente sănătoase, nepoluate, cu cât mai puține chimicale și fără conservanți. Mai departe, nu uita de apă curată, de preferat de izvor sau îmbuteliată, de ceaiuri, lactate (dacă nu au intoleranță la lactoză), dar mai puțin de sucuri și de zahăr.

Mai jos este o listă cu cele nouă elemente nutritive esențiale de care fiecare copil ar trebui să beneficieze zi de zi. Această listă te poate ajuta la întocmirea unor meniuri sănătoase și echilibrate.

nutritia-copiilor-nutrienti-esentiali-pentru-copii-proteine

  1. Proteine

În nutriția copiilor, proteinele sunt cele mai importante elemente. Cu ajutorul lor sunt construite noile celule, inclusiv la nivelul creierului. Dacă vreți copiii deștepți și totuși considerați că li se potrivește alimentația vegetariană, trebuie să fiți foarte atenți la consumul de proteine și aminocizi complecși! De dorit, nu hrăniți copilul vegetarian, mai ales în condițiile din țaar noastră, dar nici cu mezeluri!

Proteinele descompun produsele alimentare in energie, lupta împotriva infecțiilor și transporta oxigenul. Alimentele care contin niveluri ridicate de proteine includ:

Proteinele de bună calitate se găsesc în: carne de pasăre, peşte, ouă, nuci și alune (oleaginoase), fasole și linte, produse lactate.

  1. Vitamina C

Poate știai deja că vitamina C este de mare ajutor în lupta cu răcelile comune, dar ea face mai mult decât atât în nutriția copiilor. Vitamina C ajută, de asemenea, celulele organismului să crească, întărește pereții vaselor de sânge, ajută organismul să își vindece rănile și este importantă pentru construirea unor oase și dinți puternici. Vitamina C este implicată în absorbția altor vitamine și minerale.

Alimente care contin niveluri ridicate de vitamina C: fructe citrice (cum ar fi portocale), căpșune, roșii, cartofi, pepeni, varză, broccoli, conopidă, spanac, mango.

  1. Carbohidrați

Deși ultimele tendințe în alimentația adulților este să se reducă din carbohidrați, aceasta doar un trend dietetic pentru persoanele care vor să slăbească rapid. Carbohidrații sunt de fapt sursa cea mai importantă de energie a corpului. Aceștia ajuta corpul unui copil să utilizeze grasimile și proteinele pentru construirea și repararea țesuturilor. Carbohidrații se găsesc în mai multe forme diferite (zaharuri, amidon și fibre). Copiii ar trebui să mănânce mai multe surse de amidon și fibre, dar mai puțin zahăr și alimente cu zaharuri. Printre alimentele care conțin un nivel ridicat de carbohidrați se numără: pâinea, cerealele, orezul, biscuiții, pastele, cartofii.

nutritia-copiilor-nutrienti-esentiali-pentru-copii-calciu

  1. Calciu

Calciul este esențial în nutriția copiilor, deoarece ajută la construirea oaselor și a dinților sănătoși. Este de asemenea important pentru coagularea sângelui și pentru menținerea în bună formă a nervilor, a mușchilor și a inimii. Printre alimentele care conțin cantități importante de calciu se numără: laptele și produsele lactate, spanacul, broccoli, gălbenușurile de ouă, tofu și… da, înghețata!

  1. Fier

Fierul este unul dintre elementele absolut necesare pentru un copil, deoarece contribuie la construcția celulelor sanguine sănătoase. Sângele transportă oxigenul către celule din tot corpul. Rezervele de fier primite de copil la naștere sunt suficiente până în jurul vârstei de 4-6 luni după care, fierul necesar pentru creșterea și dezvoltarea copilului se asigură prin alimentație.

nutritia-copiilor-nutrienti-esentiali-pentru-copii-fier

Fierul intră, de asemenea, în compoziția mioglobinei, substanță care se găsește în structura fibrelor musculare. Are un rol important și în dezvoltarea imunității și în asigurarea unei rezistențe crescute împotriva infecțiilor. Printre alimentele care conțin un nivel ridicat de fier se numără: carnea rosie, ficatul, carnea de pasăre de țară, cerealele integrale (sau cele pentru mic dejun care sunt îmbogățite cu fier), fasolea, oleaginoasele.

  1. Folați

Folații sunt necesari atât viitoarelor mămici, cât și copiilor. În nutriția copiilor este necesară în mod special una dintre vitaminele B, adică acidul folic. Lipsa acestei vitamine poate provoca anemie. Alimentele care contin un nivel ridicat de acid folic: cerealele integrale, lintea, năutul, sparanghelul, spanacul, fasolea neagra, varza de bruxelles și… rinichii (organe).

nutritia-copiilor-nutrienti-esentiali-pentru-copii-fibre

  1. Fibre

Fibrele ajuta sistemul digestiv să funcționeze. Firbele pot juca, de asemenea, un rol în reducerea riscurile de a face o boală de inimă sau cancer mai târziu în viață. Alimentele care contin un nivel ridicat de fibre includ: cerealele integrale, năutul, lintea, fasolea roșie, semințele, nucile.

nutritia-copiilor-nutrienti-esentiali-pentru-copii-vitamina-A

  1. Vitamina A

Vitamina A servește o varietate de scopuri în copii și adulți. Aceasta ajută creșterea economică, ajută ochii în adaptarea la dim și lumini strălucitoare, păstrează pielea sănătoasă, și lucrează pentru a preveni infecția. Printre alimentele care conțin niveluri ridicate de vitamina A se numără: sfecla, morcovii, cartofii dulci, sucul de fructe, caisele, spanacul, varza, broccoli-ul, uleiul de pește, gălbenușurile de ou.

nutritia-copiilor-nutrienti-esentiali-pentru-copii-grasimi

  1. Grăsimi

Grăsimile sunt o sursă foarte bună de energie pentru copii și sunt ușor de asimilat de către organismul celor mici. Grasimile sunt de asemenea importante, pentru că ajută organismul să utilizeze în mod adecvat o parte dintre celelalte elemente nutritive de care are nevoie.

Deși în mod popular se consideră că cei mici nu ar trebui să mănânce grăsimi, pentru că se îngrașă, ceea ce le face cu adevărat rău sunt cartofii prăjiți (care au un indice glicemic foarte mare), sucurile de fructe (da, chiar și sucurile proaspăt stoarse, de portocale, deșio sursă bună de vitamine, sunt pline de zaharuri) și, desigur, dulciurile din comerț.

Dar grăsimile provenite din carnea de pasăre de țară sau din lactate, de exemplu, sunt benefice penytru copii și, mai ales, foarte necesare creșterii.

Alimentele care conțin un nivel ridicat de grăsimi includ: produse lactate integrale din lapte, uleiuri, carne, peşte, oleaginoase.

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Alimentația raw, o alternativă…
Cum crezi că va fi copilul tău ȋn viitor?
Mancand cu ochii: legatura intre culoarea mancarii si cantitatea consumata

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau