Din Laborator Adunate
0

Omega 3 – Importanța acizilor grași Omega-3 pentru funcționarea optimă a creierului!

Creierul uman este de departe cel mai complex organ al corpului nostru. Funcționează la capacitate maximă zi de zi și are nevoie de un surplus semnificativ de energie și de substanțe nutritive. Conform unor studii recente, creierul este dotat cu un număr de aproximativ 85 miliarde de celule nervoase; neuronii ( celulele nervoase) sunt extrem de importanți, deoarece au un rol vital pentru buna funcționare a sistemului nervos.

Creierul este unul este unul din cele mai studiate și aprofundate organe ale omului deoarece lucrează neîncetat – prelucrează toate informațiile bazate pe simțurile umane și coordonează fiecare celulă nervoasă în parte. Este, în același timp, locul de bază unde ne regăsim subconștientul, personalitatea, stările emoționale, capacitatea de memorare sau aceea de a ne concentra.

Relaționarea între neuroni și prelucrarea informațiilor de către creier se bazează pe procese chimice sau electrice complexe.

Capacitatea creierului de a funcționa este dependentă de neurotransmițători dar și de numărul și capacitatea dendritelor (acestea transmit impulsurile nervoase primite de la celule prin sinapse); din păcate, odată cu trecerea anilor, numărul acestora scade considerabil, mai ales dacă persoana în cauză nu are grijă de sănătatea proprie.

Neurotransmițătorii transmit senzori între celule nervoase, iar dendritele emit și primesc informațiile. Atunci când se face simțită trecerea anilor, ajungem să avem dificultăți în a ne aminti anumite lucruri, pentru că dendritele nu se mai regenerează așa de ușor, iar numărul lor devine din ce în ce mai mic.

Pentru funcționarea optimă a creierului, este necesar ca numărul dendritelor și cel al neurotransmițătorilor să fie prezent într-o cantitate suficient de mare.

Pentru a putea face față tuturor solicitărilor, creierul trebuie să fie „hrănit” constant cu substanțe nutritive; alimentația este principala sursă de unde acest organ își poate extrage tot ceea ce este necesar pentru a putea funcționa.

O alimentație deficitară dar și lipsa de odihnă pot avea efecte grave asupra creierului și de aceea este vital pentru organismul nostru să ne alimentăm constant cu oxigen, apă, glucoză, antioxidanți dar și substanțe nutritive.

Creierul consumă circa 20% din oxigenul aflat în sânge – în cazul în care, nu este aprovizionat cu o cantitate suficientă de sânge, scade capacitatea de funcționare și se poate ajunge la somnolență, pierderi de memorie sau la incapacitatea de a ne putea concentra. Eficiența creierului poate fi îmbunătățită cu ajutorul alimentelor/suplimentelor care au o cantitate mare de vitamine, antioxidanți sau acizi grași Omega-3.

Cei mai cunoscuți acizi grași Omega 3 sunt DHA (acid docosahexaenoic) și EPA (acid eicosapentaenoic); aceștia reprezintă o componente nutritivă ce reglează și controlează producția de energie din fiecare celulă.

Corpul nostru nu poate produce în mod natural acizii grași Omega 3, iar din această cauză trebuie introduși în organism prin alimentație; cele mai bune surse de Omega 3 sunt uleiurile vegetale și peștele.

 

 

Membranele celulare din creier conțin în mare măsură DHA (acid docosahexaenoic).

Acesta este important pentru buna funcționare a creierului și pentru puterea de concentrare; pot apărea efecte negative pe termen îndelungat în momentul în care, privăm creierul de necesarul de DHA.  

Acizii grași asigură sănătatea membranelor celulare de la nivelul creierului și ajută la reproducerea sinapselor, dendritelor și a receptorilor. Atunci când avem un nivel scăzut de DHA în organism, este practic imposibil să mărim potențialul creierului sau capacitatea de concentrare.

Ce trebuie reținut: trebuie să ne alimentăm constant cu uleiuri esențiale și pește pentru a ne acoperi necesarul de Omega 3, care este important pentru corp, dar mai ales pentru creier.

Unde întâmpinăm probleme? Puțină lume folosește uleiurile vegetale, ca de ex. uleiul de in, boabele de soia sau alunele de pădure pentru gătit! Este evident că majoritatea persoanelor preferă carnea de porc sau vită, în detrimentul peștelui, care este incomparabil mai sănătos.  Nu este de mirare că multă lume ajunge să sufere de deficiențe de Omega 3, din cauza alimentației deficitare. Dacă avem o masă îndestulată, nu înseamnă că ne hrănim sănătos sau corect. În fiecare zi ar trebui să consumăm un pic din toate, iar asta înseamnă carne, fructe, lactate, produse din făină integrală, dar și uleiuri vegetale, Omega 3 (somon, scoici, creveți, crap, boabe de soia, fasole, năut, nuci, dovleac).

Putem apela la suplimentele alimentare de bună calitate pentru a echilibra nivelul de Omega 3 din organism.

Este foarte bine dacă reușim să consumăm săptămânal pește, ca de ex. somon atlantic, sardine, hering, macrou, trebuie să fim atenți la alegerea peștelui; este important să cumpărăm pește care se găsește în număr mare pe piață, internă sau externă, pentru a nu periclita existența anumitor specii, după cum am arătat în articolul „Pescuitul în exces”.

Lipsa anumitor vitamine sau Omega 3 se poate echilibra prin folosirea suplimentelor de cea mai bună calitate. Pe piață se găsesc numeroase firme care ne prezintă gama lor de ”suplimente” și tocmai din cauza ofertei numeroase, trebuie să alegem ceva calitativ, altfel riscăm să provocăm dezechilibre în corp sau chiar să ne afectăm creierul.  Dacă nu suntem siguri care sunt suplimentele care ne completează nevoile, dar mai ales dacă nu reușim să înțelegem riscurile la care ne putem supune, atunci este indicat să căutăm sfatul unui medic (medic de familie, nutriționist, dermatolog) în funcție de nevoie.

 

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Cum să convingi copilul să mănânce fructe și legume?
Somnul și alimentele care produc o stare de confort
Seleniu

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau