Păr şi unghii, Secrete, Uncategorized
0

Păr sănătos, cu nutrienții potriviți

Cei mai mulți oameni consideră că un păr cu aspect lucios și cu fir puternic este un semn de sănătate, dar și de frumusețe. Și nu doar pentru partea feminină a populației. Dar care sunt secretele unui păr cu adevărat sănătos?

Pentru un păr des, cu fir puternic și strălucitor avem nevoie nevoie în primul rând de o varietate de substanțe nutritive. La fel cum se întâmplă cu orice alt organ din corp, și părul trebuie hrănit din interior. Șampoanele și tratamentele pentru păr îl întrețin și îl îngrijesc.

De fapt, pierderea parului este legată în general de multe deficiențe nutriționale. Desigur, și alți factori, cum ar fi vârsta, bagajul genetic sau hormonii afectează creșterea părului. Dar cheia este un aport optim de nutrienți.

Iată cele 5 vitamine si alte 3 elemente nutritive de care ai nevoie pentru a avea un păr cu adevărat puternic, rezisent la cădere, aspectuos.

par-sanatos-vitamina-A

1. Vitamina A pentru păr sănătos
Toate celulele din organism au nevoie de vitamina A pentru creștere. Părul este țesutul cu cea mai rapidă creștere în corpul uman, care beneficiază din plin de aportul acestei vitamine.

De asemenea, Vitamina A ajută ca glandele pielii să producă sebum. Sebumul este o substanță grasă, uleioasă, care hidrateaza scalpul și ajută la menținerea sănătoasă a părului. Un deficit de vitamina A, adesea generat de unele diete, poate duce la mai multe probleme de sănătate, inclusiv la căderea părului.
Pe de altă parte, un exces de vitamina A poate fi periculos. Studiile arată că o supradoză de vitamina A poate contribui, de asemenea, la pierderea parului. De aceea, alege să îți iei această vitamină din alimentație sau produse naturale.

Cartofi dulci, morcovi, dovleci, spanac si varza creata sunt toate bogate in beta-caroten, care este transformat in vitamina A. Vitamina A poate fi, de asemenea, găsite în produsele de origine animală, cum ar fi lapte, ouă și iaurt. Uleiul de ficat de cod este o sursa deosebit de bună de vitamina A.

par-sanatos-vitamina-B

2. Grupul de vitamine B pentru un păr sănătos
Una dintre cele mai cunoscute vitamine pentru creșterea părului este o vitamină B numită biotină. Câteva studii asupra calviției leagă pierderea părului de un deficit de biotină.

Deși biotina este folosită ca tratament alternativ pentru căderea părului la exterior, cei care tratează deficitul și din interior au cele mai bune rezultate.

Grupul de vitamine B ajută, printre altele, la crearea de celule roșii în sânge. Acestea transportă oxigen și substanțe nutritive în întreg organismul, ceea ce hrănește și scalpul și foliculii părului.

Deficitul de biotină este, din fericire, foarte rar, deoarece apare în mod natural într-o gamă largă de produse alimentare. Puteți obține vitamina B din multe alimente, inclusiv cereale integrale, migdale, carne, pește, fructe de mare și din legumele cu frunze verde închis.

De reținut: alimentele de origine animală sunt singurele surse bune de vitamina B12. Așa că, dacă urmați un regim alimentar vegetarian sau vegan, luați un supliment cu B12.

par-sanatos-vitamina C

3. Vitamina C pentru protecția firului de păr
Vitamina C ne ferește de acțiunea distructivă a radicalilor liberi. Aceștia pot influența inclusiv creșterea părului, respectiv pierderera lui. Vitamina C este și un antioxidant puternic, care ajuta la protejarea impotriva stresului oxidativ provocat de radicalii liberi

În plus, corpul tau are nevoie de vitamina C pentru a crea colagen: o proteină implicată nu doar în tinerețea tenului, ci și o parte importantă din structura firului de păr. De asemenea, vitamina C ajută organismul să absoarba fier, un mineral necesar pentru creșterea părului.

Surse bune de vitamina C sunt fructele, în special căpșunile și fructele citrice

4. Păr des, doar cu Vitamina D
Un nivel scăzut de vitamina D a fost legat de alopecie, un termen tehnic pentru pierderea părului. Cercetările asupra legăturii dintre vitamina D și păr, arata ca vitamina D poate ajuta la crearea de noi foliculi: porii mici de la nivelul scalpului prin care crește firul de păr.

Deși rolul real al vitaminei D în creșterea părului nu a fost demonstrat, unele dintre formele de pierdere a parului sunt legate de deficiența acestei vitamine. Puteți crește nivelurile de vitamina D prin expunerea la soare sau prin consumul anumitor alimente.

Există și suplimente alimentare cu vitamina D. Din alimentație, o puteți lua din pește gras, ulei de ficat de cod, unele ciuperci și alimente fortificate cu vitamina D (lapte, cereale).

par-sanatos-vitamina-D

5. Vitamina E pentru un păr rezistent
La fel ca și vitamina C, vitamina E este un antioxidant care poate preveni stresul oxidativ.
Un studiu realizat în Marea Britanie a demonstrat că persoanele care sufereau de pierderea părului au experimentat o creștere și îndesire a acestuia de ca 34,5%, după suplimentarea cu vitamina E timp de 8 luni. Grupul placebo a prezentat o creștere de numai 0,1%.

Surse bune de vitamina E, din alimentație, sunt semințele și uleiul de floarea-soarelui seminte, migdale, spanac si avocado.

6. Păstrează-ți părul cu un aport de Fier
O cantitate suficientă de fier ajută celulele roșii din sânge să transporte oxigenul la celule. Prin urmare, fierul este un mineral important pentru multe funcții ale corpului, inclusiv cresterea părului.

Deficitul de fier, care provoacă anemie, este o cauza majora a pierderii părului și este deosebit de frecventa la femei.

Iată câteva alimente bogate in fier: scoici, stridii, ouă, carne rosie, spanac și linte.

par-sanatos-fier

7. Zinc, remediu pentru un păr deteriorat
Zincul joaca un rol important în creșterea țesutului părului, dar și în repararea acestor țesuturi. De asemenea, ajută la menținerea în bună formă a glandele sebacee din jurul foliculilor.

Pierderea parului este considerată frecvent un simptom de deficit de zinc. Studiile arată că suplimentele de zinc reduc căderea părului. Cu toate acestea, există unele rapoarte care susțin că un aport prea mare de zinc poate contribui, de asemenea, la pierderea părului.

Din acest motiv, o soluție foarte bună este aportul de zinc din hrană. Alimentele bogate în zinc sunt: cereal integrale, stridii, carne de vită, spanac, germeni de grâu, semințe de dovleac și linte.

8. Proteine, pentru regenerarea firului de păr
Parul este facut aproape in intregime de proteine, așadar consumul suficient este important pentru creșterea părului.

Studiile efectuate pe animale arată că un deficit de proteine afectează creșterea părului și chiar duce la pierderea acestuia. Surse: toate tipurile de carne, ouă, pește și fructe de mare, soia, linte, năut, fasole.

par-sanatos-proteine

Ar trebui să iei un supliment pentru păr?
Produsele alimentare reprezintă cea mai bună sursă de vitamine de care ai nevoie pentru creșterea parului. Dar, în funcție de tipul de alimentație, dacă dintr-un motiv sau altul nu există un aport optim de minerale, vitamine și proteine, da, suplimentele pot fi de ajutor.

Totuși dozele mari de vitamine și minerale pot fi dăunătoare în cazul în care nu ai o deficiență în organism. De aceea, fa-ți în primul rind un set de analize și vorbește cu medicul de familie.

Cel mai bun mod de a obține aceste elemente nutritive este să ai o nutriție echilibrată, pe bază de produse alimentare naturale și sănătoase. Aceste alimente vor hrăni organismul, care la rândul lui va hărnimai ușor firul de păr.

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Sindromul premenstrual PMS
La Multi Ani, Giorgia :)
Ouăle: care este cel mai sănătos mod de a le găti?

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau