Colaboratori, Retete, Smaranda
0

Puţin mov nu strică niciodată :)

Mov

Puţin mov nu strică niciodată, cu atât mai puţin… în farfurie. Vă povesteam, aici, despre joaca mea cu culorile în farfurie şi despre zilele colorate. M-am oprit atunci la verde, dar, zilele trecute, întâlnind la hypermarket unul din produsele mele mov preferate (din sfera alimentară, desigur), nu m-am putut abţine, deşi, recunosc, ne aflăm în plin sezon al fructelor şi legumelor roşii şi verzi.

Produsul mov la care fac referire sunt….. cartofii mov, pe care de regulă îi pregătesc în două variante (salată orientală şi piure); din păcate, la prăjit îşi pierd culoarea frumoasă şi, să nu uităm, oricât de gustoşi ar fi cartofii prăjiţi nu prea intră în categoria alimente sănătoase. Dar, să revin la subiect. O zi în nuanţe mov (axată în principal pe vegetale) sună cam aşa:

Micul dejun: smoothie din fructe de pădure ori Dupa Ureche_smoothie de prunedoar din afine. Sau, o altă alternativă, un iaurt cu fructe şi cu ceva crocant. Eu pun în blender iaurt natural, fructe (în cazul de faţă afine) şi fie câteva nuci/seminţe crude, fie câţiva fulgi de ovăz, care-mi oferă senzaţia de saţietate destul de rapid. O altă alternativă ar fi o „budincă” din lapte de soia (în principiu merge orice lapte vegetal, însă cel de soia, oricât de controversat ar fi, este mai la îndemână şi mai ieftin), seminţe de chia şi afine/fructe de pădure. Seminţele de chia se lasă la înmuiat în lapte cam 20 de minute (e foarte simplu, mai ales că fiecare pungă de chia are instrucţiuni de preparare), iar apoi se adaugă fructele şi, dacă e nevoie, un îndulcitor natural (ştevia, în cazul meu).

Prânzul: vin tot cu două variante, dat fiind că am luat mai mulţi cartofi mov şi am putut să experimentez două zile consecutiv. Prima variantă e simplă: salată orientală clasică (cartofi, ceapă roşie, rondele de măsline, un ardei colorat, eventual 2-3 ouă fierte). Ȋnsă cartofii mov o fac să pară mult mai interesantă şi mai apetisantă, iar gustul este uşor mai dulce decât al cartofilor folosiţi în mod curent. Varianta a doua – la fel de simplă, însă o idee mai dificil la aranjatul în farfurie: piure în 3 culori, cu salată de sfeclă sau de varză roşie (care, de fapt, e mai degrabă mov). Piureul în 3 culori – din cartofi mov, morcovi şi brocolli – se prepară separat, iar apoi se aranjează în farfurie concentric, folosind, dacă este cazul, nişte forme cilindrice pentru a nu „deraia”. Ȋn cazul meu, formele cilindrice au fost trei sticle de plastic, de mărimi diferite, decupate la ambele capete, în aşa fel încât să mă ajute să aranjez mai uşor mâncarea în farfurie. Ȋn ambele zile am completat prânzul cu o supă cremă de sfeclă roşie, foarte uşor de preparat şi, totodată, foarte gustoasă.

Şi pentru cină vin tot cu două variante, Dupa Ureche_sfeclaambele incluzând în compoziţie sfecla crudă. Prima, care este şi cea mai simplă: salată din sfeclă proaspăt răzuită, amestecată cu lămâie, puţin ulei de măsline şi fie o mână de nuci, fie o conservă mică de ton. Extrem de uşor de pregătit şi, credeţi-mă, neaşteptat de gustoasă; prima dată când am consumat sfeclă crudă am constatat că este muuuult mai bună la gust decât cea coaptă sau fiartă. Varianta a doua: cremă de brânză, pe care am colorat-o cu puţină sfeclă răzuită pe răzătoarea fină (brânză de vaci slabă, puţină telemea, mărar, sfeclă). Ambele idei de cină nu necesită mai mult de 10 minute, sunt gustoase, ieftine şi sănătoase.

Ca idee generală, cel mai bun sezon pentru o ziDupa Ureche_cartofi mov mov este începutul toamnei, când piaţa este plină de produse autohtone: vinete, struguri, prune, sfeclă, gulii, afine etc. Iar acum, pentru că suntem în plin sezon al cireşelor şi căpşunilor, mă pregătesc pentru o serie de…. zile roşii. Voi reveni cu poveşti culinare pe măsură ce voi mai experimenta. 🙂

Smaranda Marcu – de formatie profesionala jurnalist, lucreaza, de mai bine de 15 ani, ca PR in sfera serviciilor sociale. Este implicata in campanii umanitare si, de o jumatate de an, a decis sa-si schimbe stilul de viata. Citeste cate 2-3 carti simultan (in functie de starea de spirit) si ii place sa experimenteze in bucatarie.

Dupa Ureche_legume mov

Surse foto: Smaranda, Joan Nova

Smaranda Marcu – de formație profesională jurnalist, lucrează, de mai bine de 15 ani, ca PR în sfera serviciilor sociale. Este implicată în campanii umanitare și, de o jumătate de an, a decis să-și schimbe stilul de viață. Citește câte 2-3 cărți simultan (în funcție de starea de spirit) și îi place să experimenteze în bucătărie.

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Libertatea financiară și cadranul banilor
Fierul – Absorbţia în organism
Fast food sănătos

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau