Retete
0

Reţete pentru bunăstare şi energie

ziua 12 – pentru bunastare si energie de-a lungul zilei

ALA. Face parte din acizii grași omega 3. Trebuie luat din dietă, deoarece nu poate fi produs de organism. Cea mai mare parte din ALA este transformată de corpul nostru în energie, generând în jur de 1,2% a energiei zilnice. Îl găsim în 2g ulei de semințe de in sau 7g ulei de canola sau 7g ulei de soia.

Măr. Este foarte bogat în antioxidanți, flavanoizi și fibră dietetică. Fitonutrienții și antioxidanții mărului ar putea reduce riscul de cancer, a tensiunii ridicate, a diabetului și a bolilor cardio-vasculare.

B5. Contribuie la un metabolism normal, energetic, la performanța mentală, sinteza și metabolizarea hormonilor steroizi, vitaminei D și a altor celule neurotransmițătoare. Ajută la reducerea oboselii și a extenuării. Găsit în 2 cești de lapte sau 10g cereale sau 200g carne de pui fiartă.

Magneziu. Ajută la menținerea funcției nervoase și musculare, susține un sistem imunitar sănătos, menține un ritm stabil al bătăilor ininii și menține oasele puternice. În 1/4 cană de semințe de dovleac sau 1 cană de mazăre sau 2 banane sau alte elemente bogate în magneziu.

Cafeina stimulează părți importante ale sistemului nervos, inimii, muschilor și centrele care controlează tensiunea arterială. Aceasta ridică tensiunea arterială și prin urmare, oferă o sursă de energie care poate dura, în medie, între 4 și 6 ore. Membranele corpului absorb cafeina în aproximativ 45 de minute , acționând cu un impuls rapid. 1 ceașcă de cafea sau 2 cești de ceai negru, verde sau alb sau 100g de ciocolată

B12. Ajută la formarea de celule roșii din sânge și în menținerea sănătății sistemului nervos central . O ușoară deficiență de vitamina B12 poate duce la anemie, oboseală , manie și depresie. Un deficit pe termen lung poate provoca daune permanente la nivelul creierului si a sistemului nervos central. Suplimentația este necesară mai ales pentru vegetarieni și vegani, oameni după vârsta de 50 de ani și celor care au nevoie de mai multă energie. În 1 file de pește sau 1 medalion din carne roșie sau 1 cană brânză elvețiană.

Pentru azi ne-am gândit să vă propunem un meniu de seară pentru două persoane cu cinci feluri. Această variantă de meniu, presupune a găti împreună, câteva ore, toate cele cinci feluri. Cum altfel să petreci această zi, decât împreună. Puteţi să îl pregătiţi tot de unul singur, servindu-l apoi pe celălalt, dar consider că îşi pierde farmecul.

Astfel, pentru aperitiv, chipsuri de parmezan cu pastă de mazăre, ghimbir şi ardei iute, facute cu ulei de canola. Se servesc câte 3 bucăţi.

Felul principal.

504076870_2e5f957392_o

Medalion de vită la cuptor, în sos de miere, vin roşu, zeamă de grefuit, piper verde şi o ceaşcă de cafea. Îl ţineţi la cuptor, acoperit, cam 3 ore, până se frăgezeşte, iar la sfârţit. Ultima jumătate de oră fără capac. Garnitură faceţi sparanghel fiert şi prăjit cu măr ras. Aşezaţi carnea pe pat de legume şi stropiţi cu ulei de dovleac. Presăraţi puţin susan cu seminţe de in prăjite.

Felul secundar.

Supă de pui cu tarhon murat, un gălbenuş de ou şi piper verde proaspăt măcinat. Supa se serveşte fierbinte iar oul se adaugă înainte de servire.

374461385_d4b6ba15a6_b

Antreu.

File de dorada cu sos. Sosul se face din seminţe de susan prăjite şi tocate, adăugat ulei de soia, sirop de lămâie, puţin muştar şi o idee de oţet başsamico. Peştele se prăjeşte în unt la foc mediu.

Desert.

Banane la cuptor cu budincă de ciocolată şi sirop de arţar cu rom. Bananele (patru) întregi se trec prin puţin zahăr şi se aşează intr-o tavă şi la cuptor 20min (180 grade). Radeţi un măr. Faceţi o budincă de ciocolată, in care mai adăugaţi ciocolată neagră rasă şi rom. Pe când e gata budinca sunt gata şi bananele, pe care le aşezaţi câte două pe farfurie. Adăugaţi budinca şi faceţi un model din mărul ras. Presăraţi cu fistic ras.

De băut puteţi începe cu un vin spumant, apoi vin roşu sau roze iar la desert un cocktail (Pina Colada, Cable Car sau Daiquiri).

840x100

Sperăm sa vă placă aceste reţete. Ele conţin toate elementele necesare şi în plus veţi avea parte de o seară plină in doi.

Dacă vă plănuiţi regimul zileleor viitoare, vă recomandăm aplicaţia Lifemode pe care o puteţi descărca aici:

android_lifemode
Photo Credits: arbyreed ulterior epicure, mharvey75.
Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Reţete pentru sistemul vascular
salate usoare de anul nou
Idei light pentru revenirea… la normalitate
Reţete pentru o raceală uşoară

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau