Colaboratori, Fitness & wellness, Smaranda
0

Sănătate, culoare și gust bun – ziua portocalie

Sănătate, culoare și gust bun – ziua portocalie

Despre legumele portocalii se știe, deja, că sunt benefice pentru sănătate și că efectele lor pozitive nu se regăsesc în alte legume și fructe, fiind supranumite chiar „legumele anti-cancer”. Numeroși specialiști în nutriție și dietetică recomană consumul unei porții de fructe/legume portocalii în fiecare zi, acestea fiind bogate în beta-caroten și în antioxidanți. Printre altele, aceste legume colorate reduc riscul bolilor cardiovasculare, mențin o vedere bună și ochi sănătoși, îmbunătățesc sistemul imunitar al organismului și reduc riscul apariției cancerului la sân.

Personal, încerc să consum în fiecare zi fructe și legume colorate și, ideal, achiziționate de la producători locali, pe cât posibil fără să fi intrat în contact cu chimicale, pesticide și substanțe care să stimuleze creșterea….. pe scurt, cât mai naturale și mai apropiate de gustul celor din copilărie.

YV sonne buton RO

Când am poftă de o zi portocalie, îmi încep dimineața cu un suc de portocale sau, dacă e vară, cu o carafă de limonadă din piersici cu busuioc (3-4 piersici, o lămâie mare, câteva frunze de busuioc, cam 700 ml apă și o lingură de miere sau îndulcitor ștevia); are o aromă super, proaspătă și ușor exotică. Până la prânz îmi iau energia din fructe; tot portocalii, ca să rămân în trendul zilei – caise, piersici, portocale, mango, papaya, cantalup sau chiar și bucățele de dovleac plăcintar crud, pudrate cu scorțișoară.

DUpa Ureche-legume

Printre legumele portocalii rezervate pentru prânz și cină se numără roșiile portocalii (combinate în salată alături de ardei grași California), morcovii, dovleacul plăcintar, cartofii dulci. Prânzul presupune, de regulă, o supă cremă de morcovi sau de dovleac. Le prepar asemănător, fără să mă complic prea mult: fierb leguma de bază (morcovul sau dovleacul) alături de o ceapă, 2 cartofi, un ardei gras, o rădăcină de pătrunjel, apoi mixez toate legumele cu blenderul vertical (dacă doriți puteți îndepărta ceapa și ardeiul gras), adaug sare, condimente și o linguriță de unt, iar când o servesc, adaug în bol puțină smântână lichidă și câteva semințe crude sau germeni (lucernă, ceapă roșie, broccolli etc.). Dacă doriți să introduceți și proteina animală în menu, puteți adăuga la supa de dovleac, de exemplu, câteva bucățele de bacon prăjit sau puțină brânză cu mucegai albastru (Roquefort, Gorgonzola) sfărâmată. O alternativă pentru prânz este reprezentată de pastele cu dovleac. Sunt simplu de pregătit și foarte gustoase. Concret: se fierb pastele urmând instrucțiunile de pe pachet, iar sosul se face dintr-o ceapă, care se călește alături de 200 g de bacon tăiate cubulețe, iar apoi se adaugă o felie de dovleac plăcintar dată pe răzătoarea mare (cam 200 g). După ce dovleacul se înmoaie puțin, se adaugă 200 ml smântână pentru gătit (lichidă), se potrivește gustul de sare și piper și se amestecă sosul cu pastele fierte.

Dupa Ureche_curcubeul-sanatatii

La cină optez, de regulă, pentru legume cu puține calorii, două idei fiind legume la cuptor sau cartofi dulci acordeon. Legume la cuptor înseamnă câțiva morcovi (rodele sau lăsați întregi, dacă sunt mici), vreo doi ardei grași colorați, câteva roșii (vara există la piață și roșii portocalii autohtone), câteva felii de dovleac. Se pun într-o tavă, pe hârtie de copt, se adaugă sare, oregano, piper și puțin ulei de măsline, iar apoi se dă tava la cuptor, până ce legumele sunt puțin rumenite. Cartofii dulci sunt foarte gustoși și au, la rândul lor, puține calorii. Pentru cină se iau 2-3 cartofi dulci, se feliază, dar fără a secționa cartoful complet, se ung cu ulei de măsline amestecat cu condimente (sare, oregano, cimbru, ustoroi) și se dau la cuptor, într-o tavă acoperită cu folie de aluminiu. După cca. 30 de minute se îndepărtează folia și se lasă cartofii să se rumenească încă 15 minute. Separat se prepară un sos din iaurt cu usturoi sau un sos zaziki, care se potrivește de minune cu cartofii copți. O altă alternativă, pentru leneși sau pentru persoanele grăbite, vine din supermarket, de la raionul de legume congelate. Unele companii din domeniu au scos pe piață pungi de amestecuri de legume, pentru pregătirea rapidă în tigaie, mergând pe principiul culorilor. Legume roșii, verzi sau galbene (portocalii), la un preț decent (5-7 lei/punga de 450 g), foarte gustoase și care îți asigură o cină sănătoasă și gata în doar 10-15 minute.

840x100

Dacă aveți și alte idei sau rețete, m-ar bucura să le aflu, așa că…. feel free to share! 🙂

Smaranda Marcu – de formație profesională jurnalist, lucrează, de mai bine de 15 ani, ca PR în sfera serviciilor sociale. Este implicată în campanii umanitare și, de o jumătate de an, a decis să-și schimbe stilul de viață. Citește câte 2-3 cărți simultan (în funcție de starea de spirit) și îi place să experimenteze în bucătărie.

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Cel mai greu răspuns în psihoterapie este cel la întrebarea: Cine ești tu?
Stil de viaţă – echilibru ȋntre pofte şi… răsfăţ
Gânduri despre voluntariat și antreprenoriat – pentru o viață mai sănătoasă

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau