Corp tonifiat, Dieta, Exercitiu usor, Fitness, Fitness & wellness, Sanatate, Slăbit
0

Scop: slabire. Ritm cardiac potrivit?

In momentul in care decideti ca doriti sa slabiti, trebuie sa luati in considerare faptul ca acest proces va fi unul de lunga durata si va include si exercitii fizice, pentru un efect relativ permanent, care include si mentinere. Dietele drastice cu rezultate imediate nu sunt o solutie pe termen lung, datorita efectului yo-yo. Asadar, pe langa o dieta sanatoasa si hipocalorica, exercitiile fizice cu scop de slabire vor include un ritm cardiac potrivit care sa targeteze arderea grasimilor.

Care este ritmul cardiac potrivit pentru a slabi?

Majoritatea considera ca exercitiile cardio sunt alegerea cea mai buna cand vine vorba de slabire. Conform specialistilor si a antrenorilor, lucrurile nu stau chiar asa. Pe langa cardio, mai exista si HIIT (High Intensity Interval Training) sau intervalele si antrenamentele cu greutati.

Inainte de a discuta despre aceste tipuri de antrenament, sa vedem care e totusi ritmul cardiac potrivit pentru a slabi. Exista o formula matematica simpla, general valabila pentru a gasi propriul ritm cardiac potrivit pentru a slabi. In principiu, acest ritm cardiac are o valoare de 220 pentru barbati si 226 pentru femei, din care se scade varsta, pentru a afla numarul potrivit de batai pe minut (bpm). Aceste valori, reprezinta frecventa maxima atinsa de inima pe parcursul desfasurarii unui efort intens. Calculul matematic pentru aflarea ritmului cardiac in cazul unei persoane de 25 de ani, spre exemplu ar fi: 220 sau 226 – 25 = 195 sau 201 (bpm). Limitele de efort depus pentru a slabi sunt astfel in proportie de 60-70% din ritmul cardiac maxim calculat in functie de varsta. In cazul exemplului oferit mai sus, aceste valori ar fi de 117-136 la barbati si 120-140 la femei (cu varsta de 25 de ani). Orice se situeaza sub sau peste aceste valori, nu va avea eficienta maxima in reducerea tesutului adipos din organism.

Sa revenim la cele 3 tipuri de exercitii si eficienta lor in scop de pierdere in greuta

1 . Intervalele sunt un tip de antrenamente cardio care implica alternarea exercitiilor de intensitate ridicata cu cele de intensitate redusa sau pauze. HIIT este ideal din punct de vedere al arderii grasimilor deoarece permite organismului sa isi revina in timpul exercitiilor de intensitate redusa, si astfel acesta primeste din nou o cantitate normala de oxigen.

Antrenamentele tip HIIT sunt mult mai eficiente in ceea ce priveste slabitul datorita efortului depus si a cantitatii mari de oxigen consumate intr-un timp relativ scurt. Toate acestea, impreuna cu faptul ca muschii sunt stimulati la intensitate maxima, vor duce la o perioada mai lunga si mai eficienta de ardere a grasimilor, intr-un interval de pana la 48 de ore dupa antrenament. Singurul dezavantaj al antrenamentelor de tip intervale este cresterea perioadei de recuperare a organismului dupa eforturi intense.

2 . Cardio-ul este acel tip de antrenament desfasurat pe o perioada mai indelungata de timp decat HIIT-ul, aceste exercitii stimuland mai intens activitatea inimii si circulatia sangelui. Antrenamentele care genereaza intre 50% si 70% bpm intra in categoria exercitiilor cardio. Orice 10% in plus sau in minus fata de aceste valori mentin ritmul cardiac in limitele corespunzatoare exercitiilor cardio, fie ca alergati, dansati, sariti, jucati tenis, baschet, pedalati sau mergeti cu rolele.

Pentru a va atinge scopul de a slabi insa, antrenamentul cardio trebuie neaparat combinat cu o dieta hipocalorica. Deci va trebui sa consumati mai putin decat consumati pentru a pierde in greutate. Spre deosebire de HIIT sau intervale, consumul de energie de dupa antrenamentele cardio este relativ scazut, de aceea o masa bogata in calorii, dupa antrenament, nu este deloc indicata. Antrenamentul cardio consuma calorii in timpul exercitiilor, dar acest lucru nu va va ajuta pe termen lung sa va atingeti scopul de a slabi. De aceea dieta este esentiala.

3 . Exercitii cu greutati. Executate corect si intr-o combinatie corespunzatoare cu HIIT sau cardio, exercitiile cu greutati pot aduce un plus de 40% sanse de pierdere in greutate si o ardere a grasimilor intensa si dupa antrenament.

In concluzie, daca pierderea in greutate este scopul vostru, trebuie sa fiti atenti in primul rand la un ritm cardiac corespunzator in timpul antrenamentelor si la o dieta hipocalorica (nu precara), iar rezultatele nu vor intarzia sa apara.

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Educatie pentru sanatate
Lifemode App – un prieten digital al stilului nostru de viață
„Exersează-ţi mintea şi corpul” – un motto transformat într-un stil de viaţă

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau