Colaboratori, Din Laborator Adunate
0

Seleniu

Seleniu este de departe unul din cei mai importanți antioxidanți și ajută la formarea enzimelor. Acestea au rolul de a neutraliza radicalii liberi, astfel încât aceștia să nu mai fie dăunători și să nu mai provoace pagube în organism. Trebuie menționat faptul că prin acest proces, sistemul imunitar este protejat și întărit pentru a putea lupta împotriva cancerului și a altor boli cronice.

Healthy super food selection in porcelain bowls over distressed wooden background.

Seleniu face parte din categoria microelementelor, adică acele proteine de care organismul este dependent și de care are nevoie la o concentrație de sub 50mg/kg .

Un mare avantaj îl reprezintă faptul, că este extrem de răspândit în alimente. Acesta este unul din motivele pentru care organismul prezintă rareori o deficiență de seleniu.

În ultimii ani, în schimb, datorită alimentației tot mai deficitare, lipsa seleniului în organism este tot mai întâlnită.

Această lipsă o găsim mai ales la vegetarieni, la persoanele care nu au o alimentație corespunzătoare și la cei care se nasc cu anumite boli.

Dacă zonele în care cresc alimentele nu au pământul bogat în seleniu și nu sunt ajutate cu  îngrășăminte, atunci această lipsă se va face resimțită în organism.

Necesarul zilnic la un adult este situat între 30 până la 70 micrograme. Daca seleniu lipsește într-o cantitate mare din organism, atunci pot apărea probleme la nivelul sistemului nervos,  la nivelul mușchilor dar și la nivelul inimii, probleme care se pot agrava în timp, dacă nu sunt tratate.

Pentru a evita îmbolnăvirea dar și deficiența de seleniu, este necesar ca următoarele alimente să fie consumate zilnicː

  • Pește
  • Carne
  • Produse din cereale integrale
  • Susan
  • Legume, in special sparanghel
  • Alune
  • Lapte
  • Ouă

 

poza 2

Este evident că este destul de greu să nu consumi alimente bogate în acest element, însă toate acestea ar trebuie să fie de natură Bio și să provină dintr-un sol cu îngrășământ natural.

Dacă o persoană consumă un iaurt natural cu 100 grame de fulgi de ovăz alături de un măr atunci găsim în acesta combinație circa 15 micrograme de seleniu, ceea ce înseamnă aproape jumătate din necesarul zilnic.

Seleniu nu trebuie consumat în exces deoarece poate provoca greață, dureri de stomac și poate slăbi rezistența unghiilor și a părului. Trebuie să avem grijă la cantitate,  deoarece putem să ne intoxicăm.

Dacă facem analizele necesare atunci se observă cantitate de seleniu din organism (dacă este conform normei).

runners bw RE 900 buton

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Prevenția – principalul aliat în lupta împotriva cancerului la sân
Cum să convingi copilul să mănânce fructe și legume?
Flavonoidele sau grupa VIP a fitonutrienților

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau