Dietă sănătoasă, Uncategorized
0

Semințele de Chia, un super-aliment nutritiv

Semințele de Chia au devenit unul dintre cele mai populare super-alimente. Ele sunt ușor de digerat atunci când sunt consumate în mod corespunzător și reprezintă un ingredient foarte versatil, care se adaugă cu ușurință în rețete.

Semințele de Chia au o mulțime de elemente nutritive. Cercetările recente au constatat că beneficiile semințelor de Chia sunt chiar mai mari decât ne-am dat seama până acum. Mai nou, ele  au fost legate chiar de vindecarea diabetului zaharat.

Inițial cultivate în Mexic, semințele de Chia au fost foarte apreciate pentru proprietățile lor medicinale și valoarea lor nutritivă. De fapt, în vremuri de mult apuse, chiar erau folosite ca monedă de schimb!

Războinicii Azteci mâncau semințe de Chia pentru că acestea le confereau energie și rezistență. Ei au spus că doar 1 lingură de semințe de Chia îi putea menține în formă timp de 24 de ore. Chia înseamnă de altfel “rezistență” în limba Maya.

semintele-de-chia-beneficii-avantaje-nutritive-lingura

Semințele de Chia și nutrienții pe care le conțin

Motivul pentru care semințele de Chia sunt atât de benefice se datorează faptului că sunt bogate in fibre, Omega-3, proteine, vitamine și minerale.

Semințele de Chia conțin de asemenea acizi grași esențiali, mucina, stronțiu, vitaminele A, B, E și D și minerale, calciu, cupru, fosfor, potasiu, zinc, inclusiv sulf, fier, iod, magneziu, mangan, niacină. De asemenea, conțin tiamină, o sursă bogată de antioxidanți.

semintele-de-chia-beneficii-avantaje-nutritive

Beneficiile semințelor de Chia

Fiind bogate în atât de multe elemente nutritive cheie, consumul regulat de semințe de Chia poate îmbunătăți sănătatea în numeroase moduri.

1. Piele mai fermă și îmbătrânire mai lentă

Cercetătorii din Mexic au descoperit recent că semințele de Chia au o concentrație de antioxidanți de aproape două ori mai mare decât cea raportată anterior, ele putând stopa cu până la 70% efectele radicalilor liberi. De asemenea, datorită acestei calități, ele luptă inclusive cu cu inflamațiile cauzate de radicalii liberi..

2. Digestie mai bună

Semințele de Chia sunt foarte bogate în fibre. O porție poate asigura aportul de fibre recomandat pentru o zi.

Fibrele sunt esențiale pentru a ajuta organismul să regleze nivelul de insulină. Noi cercetări arată că din acest motiv semințele de chia pot echilibra în mod natural nivelul de zahăr din sânge, nu doar datortă conținutului de fibre, ci și pentru aportul de grăsimi sănătoase.

Fiind bogate in fibre dietetice, semințele de Chia reglează tranzitul intestinal, creează senzație de sațietate și, astfel, sunt de folos în diete. Aceasta deoarece absorb o cantitate considerabilă de apă, iar bolul alimentar se umflă în stomac, după masă.  Studiile clinice au demonstrat ca semințele de Chia reduc pofta de mancare, ceea ce poate duce, de asemenea, la pierderea în greutate.

De asemenea, atunci când sunt consumate, semințe de Chia creează în stomac o substanță gelatinoasă. Acest gel este format de fibrele solubile și se pare că funcționează ca un prebiotic, pentru susținerea creșterii probioticelor în intestin.

3. Sănătatea inimii

Capacitatea semințelor de Chia de a reduce inflamațiile, de a regla colesterolul și de a scădea tensiunea arterială a fost dovedită prin studii clinice. De asemenea, dacă suntem consumatori de semințe de Chia în mod regulat, putem inversa stresul oxidativ, iar astfel este mai puțin probabil să dezvoltăm ateroscleroză.

Pe de altă parte, semințele de Chia sunt bogate în acid linoleic, un acid gras care ajută corpul să absoarba vitaminele A, D, E și K. Astfel, o mică sămânță de Chia are un conținut mare de grasimi sanatoase, oferind chiar mai mult Omega-3 decât somonul. Omega 3 protejează inima prin scăderea tensiunii arteriale, a colesterolului rau și a inflamației.

semintele-de-chia-beneficii-avantaje-nutritive-struguri

4. Ajută în diabet zaharat de ambele tipuri

Cercetătorii argentinieni au stabilit modul în care semințele de Chia poate ajuta la prevenirea tulburărilor metabolice, cum ar fi dislipidemia (grăsime excesivă în sânge) și rezistență la insulină – care sunt doi factori cheie în dezvoltarea diabetului. Studiul lor, publicat în British Journal of Nutrition, susține că acest efect apare pentru că semintele de Chia sunt bogate in acid alfa-linolenic și fibre.

5. Crește metabolismul și oferă energie

Un studiu recent publicat în Journal of Strength a ajuns la concluzia că un consum de semințe de Chia aduce performanțe mai bune sportivilor sau la orice gen de antrenament, cu un aport de energie care a durat 90 de minute după antrenament, similar cu efectul unei băuturi energizante cu zahăr.

Prin adăugarea unei porție de semințe de Chia pe zi, poți stimula metabolismul și poți arde grasimea de pe abdomen! Studiile arată că adăugarea de semințe de chia în dietă pot reduce, de asemenea, țesutul adipos de pe burtă.

6. Oase mai puternice

Doar 30 g de semințe de Chia conțin 18% din cantitatea zilnică recomandată de calciu.

Calciul este fundamental în menținerea sănătății oaselor și ajuta la mentinerea rezistenței osoase. Chia conține, de asemenea, bor, care este un alt nutrient esențial pentru sănătatea oaselor.

Borul ajuta la metabolizarea calciului, magneziului, manganului, fosforului și pentru o creștere sănătoasă a oaselor și a mușchilor.

semintele-de-chia-beneficii-avantaje-nutritive-cum-se-mananca

7. Cresterea masei musculare si pierderea în greutate

Semințele de Chia se numără printre sursele de top de proteină vegetală. O veste bună pentru cei care încearcă să pună masă musculară, în timp ce ard grasimile și echilibrează nivelul de zahăr din sânge.

Chia este un antioxidant puternic, care ajută la înlocuirea unora dintre substanțele nutritive pierdute la antrenament, prin transpirație. Semințele sunt bogate în minerale esențiale, cum ar fi calciu, fosfor, magneziu, mangan, cupru, zinc, fier și niacină.

Una dintre caracteristicile care fac Chia atât de unică este că poate absorbi până la de 10 ori propria greutate în apă. Din acest motiv, semintele de chia pot prelungi durata de hidratare și a îmbunătăți absorbția substanțelor nutritive. De asemenea, încetinesc digestia și mențin sațietatea, reducând pofta de zahăr.

Si pentru ca semintele de Chia sunt bogate în zinc, ele ajuta la nivelului de leptină din corp. Leptina este un hormon cheie care regleaza apetitul corpului! De asemenea, îmbunătățesc vitalitatea și rezistența, ceea ce face ca Chia să fie o sursă nutritivă importantă în sport.

8. Sănătatea dentară

Cu conținutul lor de calciu, fosfor, vitamina A si zinc, semințele de Chia ajută inclusiv dinții! Calciul este materialul de construcție a dinților.

Zincul previne formarea tartrului, prin menținerea unei plăci mineralizante pe dinti și are un efect antibacterian, care menține respiratia urat mirositoare departe. Vitamina A si fosforul sunt de asemenea importante pentru dinți puternici si gingii sanatoase.

semintele-de-chia-beneficii-avantaje-nutritive-iaurt

Cum se mănâncă semințele de Chia

Semințele de Chia semințe au un gust ușor de nucă și pot fi ușor adăugate la cele mai multe feluri de mâncare, ca garnitura

Acestea sunt destul de versatile. Semințele pot fi consumate crude, înmuiate în apă (unde formează un gel) sau pot fi făcute germeni și puse proaspete în salate, sendvișuri, peste alte mâncăruri.

Datorită gustului lor care aduce ușor cu cel de nucă, ele vin cu un mare avantaj față quinoa, care are beneficii similare, dar e mai fadă. Semințele de Chia pot absorbi până la de zece ori greutatea lor în apă, astfel încât acestea sunt o modalitate foarte bună pentru a îngroșa supele sau o tocăniță.

Dacă alegi să le incluzi în dieta ta, cel mai bine este să o faci treptat. Semințele de Chia au un conținut ridicat în fibre, așa că începe cu o cantitate mică și să bei multă apă. Consumul zilnic recomandat este de 1 – 2 linguri de semințe uscate.

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Apariția celulitei: un simptom al avitaminozei?
Ziua 14
Ziua 12 este specială

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau