Din Laborator Adunate
0

Sistemul imunitar în sezonul rece! Impactul temperaturilor scăzute asupra sănătății noastre.

Cum se adaptează organismul trecerii de la toamnă la iarnă?

Chiar dacă temperaturile au mai scăzut este important să nu renunțăm la mișcare pentru a putea avea un tonus bun.

Evident că sportul și mișcarea în timpul anotimpului rece este diferit de modul în care se poate practica vara.  Trebuie sa avem în vedere următoarele aspecte:

  • Echipamentul pe care îl alegem pentru a practica sportul în timpul iernii trebuie să fie unul de calitate pentru a ne putea proteja de frig, vînt și umezeală, altfel riscăm să ne facem singur rău și chiar să ne îmbolnăvim. Cel mai bine este să avem o costumație stratificată, iar asta înseamnă să avem mai multe haine subțiri pe care să le îmbrăcăm una peste alta.
  • Este recomandat să începem mișcarea treptat! Mușchii, tendoanele dar și articulațiile trebuie să fie încălzite pentru a nu produce pagube corpului, dar acest lucru se întămplă mai greu, în special în sezonul rece. Trebuie să începem exercițiile sau alergarea mereu prin mișcări care să ne ajute să ne punem metabolismul în funcțiune.
  • Toamna și în special iarna soarele își pierde din puteri, astfel încăt apare și lipsa vitaminei D și tocmai din acesată cauza este important să facem mișcare în timpul zilei pentru a putea intra în contact cu lumina soarelui.

laufen-winter

  • Hidratarea este la fel de importantă cum este și în timpul verii! Indiferent de anotimpul în care ne aflăm, organismul nostru are nevoie de o cantitate suficientă de lichide pentru a putea funcționa corespunzător. Deshidratarea este o problemă care apare în toate sezoanele, indiferent dacă este foarte cald sau din contră, foarte frig. De exemplu, dacă vorbim de sezonul rece, unul din factorii declanșatori care ne face să pierdem o cantitate destul de mare de lichide este aerul cald din încăperi! Putem combate acest lucru dacă consumăm suficientă apă și în special ceai neîndulcit. Lichidele sunt foarte importante și pentru mucoasă deoarece poate lupta mai ușor cu factorii patogeni externi care ne pot îmbolnăvi.
  • Înainte de a începe exercițiile la care apelăm pentru a ne menține în formă niciodată nu trebuie să avem o masă bogată. Acest lucru este valabil și după ce ne terminăm exercițiile. Nu este recomandat să trecem la masă decăt după cel puțin 1 -2 pentru a nu perturba matabolismul. Ideal ar fi să consumăm cel puțin de două ori pe zi preparate din pulpă de fruct, iar acest lucru este recomandat indiferent de sezonul în care ne aflăm.
  • Corpul trebuie să fie alimentat cu nutrienți pentru a se putea recupera după ce am făcut mișcare. Dar care sunt alimentele recomandate în sezonul rece?  În primul rând trebuie să menționăm peștele, precum somonul, care nu are voie să lipsească din farfuriile persoanelor care doresc să își mențină sistemul imunitar la un nivel ridicat, deoarece conține Omega-3.
  • Un efect benefic asupra organismului îl au și cartofii dulci, mazărea, varza, precum și alte legume sezoniere, pastele din făină integrală dar, să nu uităm leacul care ne încălzește în timpul iernii, supa fierbinte, care are întotdeauna efect!

 

lachs-rezepte

Trebuie să combinăm alimentele, cum ar fi legumele, pastele, brânza etc., pentru a putea întări efectul acestora.

Putem recurge la pastele din făină integrală cu spanac și Tofu –  aceasta este o rețetă care poate fi o masă excelentă după o perioadă în care am consumat foarte multă energie, în special iarna:

 

 

tofu

 

Ingrediente:  Paste din făină integrală, 100g spanac, usturoi, ghimbir și semințe de susan.  Se poate adăuga carne de pui și brânză Tofu. Putem face o combinație între aceste alimente sau putem alege doar alimentele care ne plac. Indicat ar fi să folosim uleiul de măsline în care să călim aceste ingrediente pe rând.  Separat fierbem pastele după care le așezăm într-un bol și adăugăm ingredientele călite. Se poate folosi sare, piper, boia dulce/iute dar și diverse ieburi, precum busuioc, oregano, cimbru etc. după gust. Este unul din multele preparate care pot fi gustoase, sănătoase dar care în același timp, ne pot echilibra organismul; trebuie doar să avem idei și inspirație în alegerea ingredientelor.

Poftă bună !

 

oi-banner-lung-3

 

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Cel mai greu răspuns în psihoterapie este cel la întrebarea: Cine ești tu?
Concentrarea
Intoleranță la fructoză (I)

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau