Din Laborator Adunate
0

Smoothies- Avantajele și dezavantajele băuturilor pe bază de pulpă de fructe sau legume

Conform recomandărilor venite din partea Organizației Mondiale de Sânătate (WHO), fiecare dintre noi ar trebui să consume în medie cinci porții de legume și fructe zilnic, pentru a putea acoperi, în cel mai bun mod posibil, necesarul de nutrienți. La prima vedere, acest lucru nu pare dificil, dar majoritatea oamenilor nu reușesc să consume nici măcar jumătate din porția recomandată, iar acest lucru se datorează, în mare, stresului la care suntem supuși în fiecare zi.

În aceste condiții, astfel de băuturi extrem de ușoare și de nutritive sunt un ajutor nesperat: Un litru de Smoothie verde acoperă cam patru porții, din cele cinci recomandate. Asemenea băuturi au un gust excepțional, dar pot reprezenta și un „tratament” cu vitamine, care să fie accesibil tuturor.         Datorită creșterii consumului și a apetitului ridicat în cazul acestor băuturi, marile magazine pun la dispoziția consumatorului o gamă largă de produse bazate pe fructe și legume pasate (acestea diferă în funcție de culoare, gust etc..)

Care sunt avantajele consumului de Smoothies?

SmoothiesAvantaje:

  • Conțin o cantitate mare de vitamine: Băuturile de culoare verde conțin un procentaj ridicat de clorofilă și de fitochimicale(fitonutrienți), iar aici putem enumera: carotenoida, luteina, licopenul, acidul elagic; de aceea, astfel de băuturi de culoare verde, sunt extrem de bogate în vitamine și minerale. Un pahar care conține o cantitate generoasă din astfel de băuturi poate acoperi o mare parte din necesarul zilnic de nutrienți.
  • Cantitate mare de proteine: scad dorința de a consuma ceva dulce, deoarece sunt extrem de bogate în proteine.
  • Legumele și fructele nu sunt preparate termic; asta face ca majoritatea vitaminelor să fie regăsite în preparat. În momentul în care gătim legumele sau fructele, se pierde o mare cantitate de nutrienți, din cauza temperaturilor ridicate la care sunt supuse. Dacă dorim să preparăm un Smoothie, folosim doare ingrediente crude, pentru a ne putea bucura de toate vitaminele pe care acestea le conțin.
  • Ajută digestia: în astfel de preparate, majoritatea ingredientelor sunt pasate, iar acest lucru ajută digestia extrem de mult. După ce consumăm astfel de băuturi nu ne simțim încărcați sau obosiți, cum se întămplă în momentul în care avem o masă ceva mai bogată.
  • Se perapară foarte simplu: avem nevoie de ingrediente(fructe, legume) proaspete și de un aparat de pasat. Odată ce fructele și legumele au fost pasate le turnăm în pahar și putem adăuga, în funcție de dorințe, un pic de gheață, apă, ceai- acum avem deja un preparat simplu, delicios și plin de vitamine. Astfel de băuturi se pot consuma evident și la temperatura camerei, mai ales în timpul iernii.
  • Un „Fast Food” recomandat : acest tip de băutură este extrem de bun dacă dorim să consumăm ceva între mese sau dacă suntem pe drum.  Putem să le praparăm foarte ușor acasă, iar apoi le transferăm în diverse recipiente, pe care le luăm cu noi. Pot fi consumate alături de anumite snacks-uri, ca de ex. covrigi etc..

SmoothiesDezavantaje :

  • Nu conțin coajă: de cele mai multe ori, astfel de băuturi sunt preparate din pulpă de fructe sau legume. Dar acest lucru nu este tocmai indicat și nici benefic organismului deoarece, la multe fructe și legume, tocmai coaja este aceea care este plină de vitamine. Un exemplu sunt merele, fructe extrem de apreciate; în cazul mărului, majoritatea vitaminelor se află tocmai în coajă și nu în pulpă.
  • Nivel de saturație scăzut: chiar dacă ne ajută la digestie, tocmai acest lucru face ca nivelul de saturație să fie scăzut; din cauza faptului că toate ingredientele sunt pasate, este important ca un astfel de preparat să fie băut și nu mestecat, ceea ce face ca o parte din efectul de saturație să se piardă mai repede.  Tot ceea ce noi consumăm trebuie mestecat încet, pentru ca efectul de saturație să dureze mai mult.
  • Cantitatea de alimente consumate: legumele și fructele care nu au fost pasate, însă au fost doar tăiate pentru a putea fi consumate, ocupă mai mult spațiu în stomac, doarece sunt mai mari.

 

 

Ce trebuie reținut: este extrem de benefic dacă ne putem prepara singuri astfel de băuturi, deoarece sunt proaspete și putem alege exact produsele care ne plac cel mai mult; numai așa putem fi siguri că nu conțin zahăr sau alți aditivi.

În momentul în care sunt pasate, este extrem de important ca toți nutrienții să fie activați în același timp. Organismul uman necesită ca anumiți nutrienți, ca de ex. clorofila, licopenul sau beta carotenul să fie desprinși de pereții interni ai plantelor pentru a putea fi asimilați în mod optim. Pentru ca alimentele să fie digerate corespunzător, este important să fim atenți la modul în care mestecăm sau la cum mixăm ingredientele. Dacă sunt minuțios pasate, atunci ajung să fie divizate la nivel subcelular, astfel încăt organismul reușește să capteze un nivel maxim de nutrienți.

 

 

Rețetă pentru un Smoothie verde:

Un Smoothie verde se poate face din: 120g verdețuri (de ex. Baby-spanac crud), circa 500g Fructe (de ex. 2 mere și o pară/ portocală/banană) dar și 350ml Apă (poate fi utilizat și ceai verde). Această combinație dintre legume, fructe și lichide o să ducă la un rezultat cremos și extrem de benefic organismului. Ingredientele sunt mixate circa 45 de secunde, după care poate fi consumat!

 

 

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Alcool, partea l: de ce suferim de mahmureală?
Conceptul HACCP
Iodul

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau