Din Laborator Adunate
0

Somnul și alimentele care produc o stare de confort

Există diverse moduri de a privi legătura dintre alimentație și somn. Mai jos am făcut o listă cu alimente care ajută dar și care perturbă somnul.

Sunt multe persoane care au o părere bună despre obiceiul de a avea o masă destul de bogată după care să urmeze o perioadă de relaxare și de somn, însă sunt la fel de multe voci care susțin contrariul. Pentru cei care adoră să consume seara anumite gustări, urmează exemple de alimente care ne pot ajută să avem un somn echilibrat:

Alimente benefice – Cele care conțin Melatonină (conferă o stare de oboseală)

bun

Hormonul denumit melatonină (ajută la reglarea tulburărilor de ritm circadian si a celor de memorare) ne ajută sa intrăm într-o stare de relaxare. Melatonina este produsă la un nivel mai ridicat de organism odată ce se întunecă. Pentru producerea acestui hormon este nevoie de un altul, numit serotonină. Pe de altă parte, serotonina are mulți compuși, care sunt reținuți de organism odată cu alimentația de zi cu zi. Tryptophanul, care este un aminoacid esențial aromatic, poate influența nivelul serotoninei. Corpul nu poate produce singur anumiți aminoacizi esențiali de care este dependent și de aceea trebuie să îi procure din diverse alimente.

Următoarele alimente pot ajuta la reglarea somnului:

  • Semințele de soia: 100g de semințe de soia conțin 450mg de Tryptophan și de aceea se află în topul alimentelor cu un conținut bogat în acest aminoacid.
  • Alunele de pădure, cele de Acaju sau semințele de floarea-soarelui: Alunele de pădure conțin melanină care poate fi absorbită extrem de ușor de organism. Alunele de Acaju și semințele de floarea-soarelui sunt bogate în Tryptophan.
  • Bananele: dintre toate fructele conțin o cantitate destul de mare de Tryptophan, care ajută la creșterea randamentului funcțiilor neurologice.
  • Produsele pe bază de lactate: Aceste produse sunt o sursă extraordinară de Tryptophan. Consumul de cașcaval Emmentaler (cașcaval cu o textură mai dură care provine din Elveția) poate fi benefic pentru somn. De exemplu 100g Emmentaler conțin 460mg de Tryptophan. Este extrem de recomandat consumul de lapte cald îndulcit cu miere – calciul din lapte provoacă relaxarea musculaturii. În acest caz trebuie să avem grijă doar la cantitatea de miere pe care o folosim.
  • Ouă : Sunt o sursă buna de Tryptophan, deoarece conțin 230mg de Tryptophan pe 100g .

 

????????????

 

Trebuie menționate și unele alimente care pot perturba în mod grav somnul!

  • Cola, cafeaua și ceaiul negru: Toate produsele care au la bază cofeina distrug ciclul normal al somnului și pot provoca anumite dereglări. Consumul fără măsură de cofeină face ca pulsul și tensiunea arterială să crească periculos de tare și dau o dispoziție de neliniște.
  • Alcoolul: Chiar dacă majoritatea oamenilor dorm fără să reacționeze în vreun fel după ce consumă o cantitatea importantă de alcool, efectul nu este de lungă durată. În momentul în care organismul începe să elimine alcoolul, efectele și somnul profund dispar. După aceea organismul are nevoie de un somn normal și relaxant. Alcoolul distruge ritmicitatea somnului astfel încăt dormim dar nu reușim să ne odihnim cu adevărat.
  • Portocalele și alte citrice: Acizii din fructe influențează circulația sangvină și provoacă o stare de surescitare a organismului.
  • Zahărul și alimentele bogate în grăsimi: Digestia și absorbția zahărului și a grăsimilor de către organism fac ca acesta să lucreze la un nivel ridicat – nivelul zahărului din sânge crește drastic, metabolismul și circulația sângelui sunt stimulate -aici apare starea de disconfort deoarece organismul este oarecum într-un stadiu de oboseală însă în același timp trebuie să facă față digestiei și nu ajungem să ne odihnim când și cum trebuie.

Pentru a afla mai multe despre cum funcționează somnul, am scris un articol aici.

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Seleniu
Vitamine pentru sănătatea ochilor – căile prin care ne putem îmbunătăți vederea!
Somnul

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau