Din Laborator Adunate
0

Somnul

Somnul este unul din cele mai bune remedii pentru menținerea sănătății psihice dar și fizice. O mare parte a vieții oamenii o petrec dormind.  Acesta este un lucru pozitiv, deoarece organismul are nevoie de somn pentru a se putea regenera dar si pentru a putea asigura funcționalitatea creierului

Persoanele care au fost nevoite, din diverse motive, să renunțe la orele de somn știu foarte bine care sunt efectele care pot apărea -capacitate scăzută de concentrare, o stare generală proastă dar și schimbări accentuate în comportament. Dacă suntem  afectați de lipsa somnului pe o perioadă mai îndelungată, atunci pot apărea boli severe. Sistemul imunitar nu mai poate da randament si poate surveni chiar și decesul.

Somnul constă în mai multe faze elementare.

În timpul somnului la nivelul creierului au loc diverse procese. Centrul creierului este cel care are sarcina de a se ocupa de toate procesele care au loc în organism încă din primul stadiu al somnului.  Fazele somnului:

  • Faza de adormire: în acest moment ne relaxăm dar nu dormim încă. Musculatura corpului intră în stadiul de relaxare.
  • În a doua Fază suntem din ce în ce mai relaxați dar organismul încă percepe semnale din exterior și încă nu dormim complet.
  • În a treia Fază a somnului intrăm într-un somn profund. Acum poate apărea o revenire în cea de a doua fază. Musculatura este complet relaxată. După circa 90 de minute s-a încheiat întregul ciclu al somnului. Acest ciclu se poate repeta de circa 5 ori, asta în funcție de perioada de odihnă.

 

beratung_schlafstoerungen

Un somn sănătos este extrem de important pentru a putea menține buna funcționare a organismului.

Conform studiilor, o persoană adultă ar trebui să se odihnească între 6 și 8 ore în fiecare noapte. Este adevărat că organismul are propriul ritm și decide singur nevoia de somn în funcție de gradul de oboseală sau de orele nedormite. Organismul se orientează in funcție de zi și de noapte dar și în funcție de întuneric și lumină. Este indicat să păstrăm o ritmicitate a orelor de somn, asta înseamnă sa respectăm programul de somn și să nu deviem de la el dacă este posibil.

Unele persoane nu au probleme și reușesc să adoarmă destul de repede și în același timp să aibă un somn echilibrat. Există însă persoane care suferă de tulburări ale somnului. Sunt cunoscute mai mult de 80 de boli sau simptome care au la bază lipsa somnului sau tulburări severe în ciclul somnului.

hypno-institut-schlafstoerung

Aici sunt unele sfaturi care pe care le putem aplica cu ușurință pentru a ne bucura de un somn liniștit:

  • Este recomandat să ne trezim la ore asemănătoare. O ritmicitate și un ciclu al somnului care sunt respectate pot ajuta organismul să se refacă!
  • La fel de recomandat este să nu avem o masă bogată și imediat după să trecem la somn. Indicat ar fi să existe  o diferență de cel puțin trei ore între o masa mai bogată și perioada de odihnă.
  • Trebuie evitat consumul în exces de cafea, cola sau ceai negru deoarece pot influența negativ somnul.
  • Aparatura electronică care se află chiar în jur, de exemplu telefonul mobil, tabletele, calculatorul dar și altele ar trebui să fie închise complet și să nu le utilizăm pe modul stand-by, deoarece ne pot influența negativ nu numai somnul dar în special sănătatea.
  • Temperatura camerei trebuie să fie una suportabilă corpului. În camere care sunt bine aerisite și care sunt mai întunecate se doarme mai bine în comparație cu spațiile care sunt prea calde și unde lumina este extrem de puternică!
  • Patul, salteaua dar și așternutul de pat sunt extrem de importante și de aceea trebuie alese cu atenție.

În următorul articol vom pune accentul care alimente sunt benefice pentru a ne putea bucura de un somn liniștit. Citiți în continuare…

 

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Pielea uscată
Nutrienti pentru o piele frumoasa si sanatoasa!
Deficiența de fier – Cauzele și diagnosticarea

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau