atletism, atlet, fuga, performanta
Pentru suflet
0

Stil de viata de atlet si echilibrul in studentie

42 este numărul kilometrilor de parcurs de-a lungul unui maraton, iar Andrei-Iustin Onofrei este  fruntaș în parcurgerea acestui traseu. Timpul lui record la momentul de fața este de 2 ore și 41 de minute, timp cu care  anul acesta s-a clasat pe locul întâi la categoria Tineret a Maratonului Internațional de la București.

Andrei este membru al clubului Știința Bacău și studiează în anul trei la Facultatea de Știinte ale Mișcării, Sportului și Sănătății din Bacău.

Deși a avut o mică tentativă de a se reprofila pe fotbal, apucându-se de alergat la vârsta de 8 ani, -la îndrumarea părinților- a continuat cu ce începuse și a rămas pe pista de alergare.

Pasiunea lui pentru sport l-a determinat să își creeze un stil de viata de atlet, disciplinat, cu un orar încărcat de antrenamente zilnice, studii și ore de somn pe măsură. ”Somnul este foarte important în a ajuta organismul să se refacă dupa un antrenament solicitant” spune Andrei.

Stil de viata de atlet

O continuă alternare între antrenare mentală și fizică

Time managementul lui Andrei este unul bine echilibrat, împărțit în trei activități majore: studii, antrenamente și viață socială. Trucul adoptat în jonglarea zilnică cu aceste “trei mingi” pe care le ține în aer este să încerce să facă totul la timp. Admite că din când în când mai sare peste un curs care pare mai puțin relevant, dar nu omite să anunțe profesorii și să își motiveze absența.Timpul câștigat în acest fel nu este irosit ci e investit în antrenamente. Viața socială completează aceast balans între studii și antrenamente, și ea fiind absolut necesară pentru un bun echilibru fizic și psihic.

Stil de viata de atlet 1

Dieta si nutritie

Antrenamentele îi ocupă 3-4 ore din program, iar somnul de după masă este la ordinea zilei.

Din băncile facultății, el fuge la antrenament unde aleargă mai departe. Înainte de odihna de după masă, prânzul îl ia la restaurantul cu care clubul sportiv din care face parte are un contract stabilit. Fiind legat de meniul de la restaurant, nu are control total asupra alimentației proprii, iar deseori mâncarea oferită nu este tocmai în concordanță cu necesitățile unui sportiv de performanță. Proteinele ar fi pe primul loc în regimul lui Andrei , care, pe cât poate, încearcă să mănânce cât mai multă carne, orez și lactate. De asemenea, în topul listei de alimente se află fructele și legumele. Evită mâncarea de tip fast food și alcoolul. În topul alimentelor preferate de către Andrei intră: salată de fructe, ciorbă rădăuțieana, pastele cu piept de pui și clătitele.

Meniul zilei: mușchiuleț, legume și fructe!

Cu toate că practică alergatul de mai bine de 15 ani, provocările fizice la care trebuie să facă față în stil de viata de atlet sunt durerile musculare, care apar la câte un antrenament mai solicitant. Însa Andrei este deja obișnuit cu aceste neplăceri, trecând peste ele cu o oarecare ușurință, ținând cont de țelurile profesionale la care aspiră în viitor.

Vitaminele care se pierd din corp în timpul efortului fizic le recuperează din suplimentele nutritive furnizate de către clubul de care aparține.

Calciu, magneziu,  zinc, Vitamina E, vitamina  A. Acestea ajuta, pentru că nu putem să luăm inapoi proteinele și vitaminele doar din alimente.”

Stil de viata de atlet 2

Energie

Deși rutina este un factor determinant în acest stil de viata de atlet a lui Andrei, el este încăntat și când are posibilitatea să încerce lucruri noi. Mai ales dacă aceste activități includ prietenii sau familia. Dacă nu e la facultate sau la antrenament, el își petrece timpul cu cei dragi. Ei sunt cei care îl ajută să treacă peste momentele grele sau  provocările de natură personală sau profesională.

Sprijinul și încrederea acordată de către familie și prieteni au fost factori importanți în refacerea lui fizică și psihică, după un accident suferit cu ocazia unei excursii de ski anul trecut. Andrei a fost nevoit să poarte orteză timp de o lună jumate, iar pregătirea lui pentru concursurile din anul respectiv a încetinit simțitor. În această perioadă “cea mai puternică motivație a venit de la părinți și bunici. Îmi ziceau că va fi bine și că te vei recupera repede pentru că ești un luptător și vei trece peste asta!” Alexandru Corneschi, atlet profesionist și el, cu multiple premii, este mai mult decât un coleg al cărui sprijin este binevenit. Îndrumările și sfaturile lui precum și ale antrenoarei îl determină pe Andrei să lucreze necontenit pentru a-și atinge țelurile propuse.

Prietenii, familia și muzica sunt resursa!

Muzica este al treilea element când vine vorba despre surse de energie și de reîncarcare mentală.  O cursă de maraton are multe „puncte moarte: atunci când îți vine în cap să te oprești și să abandonezi, dar trebuie să treci peste”. În aceste momente Andrei se gândește la cei dragi, la bucuria pe care le-o aduce, dar – bine-înțeles- și la succes și euforie, care se fac simțite la sfârșitul unui concurs unde s-a calificat în top.

Stil de viata de atlet 3

Fiind o fire communicativă și deschisă, buna lui dispoziție depinde de starea de spirit a oamenilor care îl înconjoară. Ei sunt cei cu care împărtășește experiențe și cu care discută subiecte legate de sport, muzică, politică sau alte lucruri de-ale vieții.

Cheia sănătății, crede Andrei, nu e rocket science și nu trebuie sa fi un atlet să îți creezi un program de viață echilibrat, presărat cu mișcare!

 

Photo credit Andrei-Iustin Onofrei, Dan Mares, Nea Dan


 Secret 36

Dacă faci cel puțin 20-30 de minute de  mișcare de 5 ori pe săptămână, ai grijă să dormi suficient pentru a te recupera.

Secret 37

Între ultima masa și orice fel de activitate sportivă trebuie să treacă cel puțin o oră.

Secret 38

Mineralele și nutrienții pierduți prin activitate intensă nu pot fi recuperați doar prin mese normale, de aceea e bine sa te asiguri de un aport adecvant prin suplimenți nutritivi.

 

VEZI TOATE SECRETELE

SPUNE-NE SECRETUL TĂU

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Reciproc Café – consum responsabil și economie socială
O invitație la bunătate
O poveste de joacă pentru copii mari

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau