Stil de viata vegetarian
Fitness & wellness
0

Stil de viata vegetarian, cu respect de sine și fără teamă de rutină

Mihaela, sau Mihoo, cum se semnează în proiectele ei artistice, e o absolventă a Universității de Artă și Design din Cluj, care și-a construit un stil de viață din îmbinarea utilului cu plăcutul.  Îi place să-și înceapă ziua gândindu-se pe îndelete și concentrându-se pe ce are important de făcut, iar seara e recunoscătoare pentru ce a reușit să facă de-a lungul zilei.

De 8 ani, Mihaela e ovo-lacto-vegetariană, însă vrea să-și schimbe stilul de viata vegetarian înspre raw vegan, tocmai pentru a consuma cât mai puține alimente procesate. Însă chiar și atunci, nu vrea să renunțe la câteva lucruri care-i amintesc de copilărie. Zacusca de la mama și murăturile, deși procesate, vor rămâne printre preferințele ei fiindcă au și valoare sentimentală, nu sunt doar hrană pentru corp.

Dieta si nutritie

“Maică-mea are norocul să aibă o prietenă cu un teren aproape de unde locuiește. Așa că legumele puse la borcan – zacuscă, murături, sunt crescute de ea în grădină. Mi-am propus să încep și eu să pun la borcan pe iarnă și la congelator: dovlecei, vinete, ciuperci, ardei copți – care își păstrează foarte bine gustul inițial chiar dacă stau la frigider.”

Mihaela crede că gustul mâncării gătite acasă ține foarte mult și de felul în care tai legumele și de ordinea în care le pui în oală. Feluri foarte simple pot fi deosebit de savuroase și aspectuase dacă urmezi niște reguli simple. Spre exemplu, la o ciorbă de legume, să toci toate ingredientele în cuburi de mărimi similare, astfel încât aromele să se complimenteze între ele, nu să se înăbușe unele pe altele.

Am ajuns să fiu întrebată de ce trebuie să comand separat, nu pot doar să iau jos carnea de pe o pizza?

Și-a influențat și părinții să mănânce mai simplificat, cu mai puține prăjeli și mai proaspăt. De sărbători, i-a obișnuit să nu mai prepare mâncare pentru 5 zile, ci mai bine să gătească mai des, dar feluri care nu pretind foarte mult timp. Ciupercile champignion la cuptor, umplute cu brânză de burduf au intrat în meniul sărbătorilor de iarnă. “Tata mi-a spus anul trecut că de mult nu a mai mâncat ceva atât de bun și de sățios. El  a avut niște probleme de sănătate și a fost nevoit să țină regim așa că a ajuns să îmi respecte felul de a mânca și să înțeleagă că astfel am șanse mai mari să fiu ferită de a avea în viitor probleme de sănătate ca ale lui.”

Cei care aleg să renunțe la carnea din alimentație au încă de furcă să se facă respectați în comunitate. E mai ușor cu părinții și cu prietenii apropiați care empatizează cu persoana dragă care nu mai vrea ceafă de porc și piept de pui și se străduiesc să împace și… capra și.. varza. Însă când apar situații în care hrana e pregătită de cineva din exterior, un bucătar, cum e în cazul nunților, având un stil de viata vegetarian (ovo-lacto-vegetarian, vegan sau raw vegan) poți ajunge în situații inconfortabile.

“Din câte evenimente din astea am avut parte, la o singură nuntă am mâncat decent.  Am fost la nunți la care, în timp ce alții primeau friptura, eu am fost sărită cu totul – nu mi s-a adus nimic. Am pățit și ca la o nuntă cu feluri care mai de care pentru cei care mâncau cu carne să primesc o farfurie cu fasole frecată și atât. S-a mai întâmplat și la locul de muncă, la aniversări, când se comanda pizza, să fiu întrebată de ce trebuie să comand separat, nu pot doar să iau jos carnea de pe o pizza? Nu vreau atenție în plus, dar vreau același respect pentru mâncare pe care și eu îl ofer. Eu nu am nicio problemă cu ceea ce mănâncă alții, dacă vrea cineva să mănânce ochii de la găini, e fix alegerea sa. E esențial să respecți și să accepți și alte feluri de a trăi și alte alegeri în viață decât ale tale”, povestește Mihaela. Pentru a nu mai ajunge în asemenea situații, ea a decis să întrebe de acum viitoarele mirese care o invită la nuntă dacă s-au consultat cu bucătarul referitor la meniul ei vegetarian, iar dacă nu au idee ce să-i pună în farfurie, le va trimite sugestii cu rețete de pe diferite bloguri culinare.

stil de viata vegetarian

Sănătate și fitness

Respectul e un cuvânt important pentru ea. Respectul pe care trebuie să-l ceri și să-l dai altora, dar și ție. “Atunci când aveam un orar fix de lucru era un pic mai greu pentru mine. În mod paradoxal, chiar dacă un orar fix de lucru îți oferă o rutină, nu aveam timp suficient să mănânc dimineața. Uneori nici la prânz nu apucam și atunci mâncam mai degrabă seara. Nu mi se pare ok pentru corpul meu să-l tratez așa”, explică Mihaela legătura ei cu rutina. Și-a făcut un obicei din a se trezi dimineața cu exerciții pe bicicleta eliptică și pe aparatul de vibromasaj, în timp ce-și ascultă muzica preferată. Yoga a rămas parte din programul ei, deși a renunțat de un an să mai frecventeze cursurile pe care le-a urmat vreme de cinci ani.

Omul e o creatură alcătuită din obiceiurile sale, ne spune psihologia.

Pe de o parte, rutina ne sperie, dar asta se întâmplă când vine ca o sumă de constrângeri externe. Căci, de fapt,  toți ne dorim să facem cât mai des lucrurile care ne plac și ne fac bine, iar repetarea lor nu ni se pare plictisitoare și nici nu o numim rutină, în sens peiorativ.  “Obiceiurile sunt niște mici rutine, dar benefice, care nu-ți dau impresia de saturație. De exemplu, n-aș putea să spun că de yoga sau de alte activități similare fizice aș putea să mă plictisesc în a le face toată viața, dar să tot spăl aragazul m-aș sătura.”

Stil de viata vegetarian

Stil de viata vegetarian

Pentru a-și întări imunitatea organismului, ea preferă plantele de leac, în formă cât se poate de brută. “În general, îmi place să fac o cura cu spirulina o dată la două luni.  O cutie de capsule sau o pungă de praf, care mi se pare mult mai ușor de asimilat. Se poate amesteca în orice fel de shake sau smoothie pe care alegi să-l consumi dimineața. E mai comod cu capsule, e drept. E și mai ieftin, dar planta măcinată, neprocesată în vreun fel, e mult mai eficientă.” Dacă vrei să mai reduci din cosmeticele clasice folosite, Mihaela are o soluție multi-funcțională, cât mai aproape de natură: uleiul de cocos. “Pe corp, pentru iritații, arsuri, inclusiv pentru scopuri intime și singulare și plurale. Și e bun și pentru prăjituri.”

De-a lungul timpului, datorită schimbărilor în stil de viață prin care a trecut, a descoperit ce îi face bine și ce nu. Când e sezonul căpșunilor sau al pepenelui roșu, își dă voie să aibă zile când mănâncă numai din aceste fructe, dacă așa simte că îi cere organismul. Iar asta nu o sperie. În schimb, e conștientă că pentru un stil de viata vegetarian și mai specific pentru un raw vegan, există riscul de a face excese. Metabolismul poate fi accelerat atunci când mănânci doar legume și fructe crude așa încât poți ajunge la senzația că ai vrea să mănânci într-una. Aici intervine auto-disciplina, care mai are un rol de jucat și atunci când în jur alții mănâncă “prostii” – dulciuri, crănțănele junk-food, sucuri carbogazoase. Însă există un secret: e nevoie de mai puțină voință pentru a spune NU “prostiilor” dacă faci mișcare. “Dacă-s mai activă fizic, îmi vine cu atât mai mult să mănânc curat. Corpul meu efectiv așa cere. După o oră pe bicicletă, dacă văd chipsuri mi-e greață, dar mi-e poftă de fructe.”

Stil de viata vegetarian


Photo credit Mihoo


 Secret 43

Corpul tău se va feri singur de mâncat “prostii” dacă-l pui să facă mișcare. După o tură de exerciții fizice, vei putea avea surpriza că ți-e poftă de ceva sănătos, cum ar fi un fruct.

Secret 44

Uleiul de cocos e o opțiune naturală bună pentru hidratarea pielii de pe corp, dar și pentru vindecarea iritațiilor sau arsurilor.

Secret 45

O ciorbă simplă de legume poate fi mai savuroasă dacă tai toate ingredientele în cubulețe de dimensiuni asemănătoare. Aromele se vor îmbina fără să se “acopere”! În plus, farfuria va și arăta mai bine.

       Secret 46

Dacă nu mănânci carne și ai fost invitat la un eveniment unde se servește masa, ia contact cu organizatorii și asigură-te că vei avea un meniu decent. Când ei nu au idee ce să-ți ofere, nu te jena să le trimiți rețete cu preparatele vegetariene preferate.

VEZI TOATE SECRETELE

SPUNE-NE SECRETUL TĂU

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Activitatea sportivă- între promisiuni şi realitate
Lifemode App – un prieten digital al stilului nostru de viață
Vorbește cu corpul tău! … și el te va asculta

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau