Din Laborator Adunate
0

Stilul de viață Vegan!

În stilul de viață vegan, alimentele se consumă natural, fără să fie procesate prea mult. Contactul cu temperatura ridicată ar putea duce la alterarea timpurie, astfel încăt să piardă mare parte din cantitatea nutritivă.

biofresh

 

Pe 1. Noiembrie se celebrează ziua celor care au adoptat bucătăria vegană. Mulți se întreabă dacă această zi a fost aleasă întămplător. Evident că există un motiv întemeiat pentru care astfel de evenimente au loc la această dată. În luna Noiembrie a anului 1944 s-a înființat în Marea Britanie prima Asociație în care se reuneau adepții stilului de viață vegan. La momentul actual, s-a mărit considerabil numărul celor care se intereasează de alimentația bazată, în special, pe plante. Persoanele care au intrat în contact cu produsele vegane au tendința să renunțe definitiv la produsele din carne, dar și la brânzeturi sau lapte.

Acesta nu este doar un mod de a se alimenta. Pentru multe persoane a devenit un veridic stil de viață, deoarece mulți care au început să consume alimente de acest fel și-au schimbat în mare măsură modul de a găndi și concepția generală despre viață și mediul înconjurător. Însă nu toată lumea îmbrățișează o asemenea găndire și în nici un caz nu consideră ca ar putea avea efecte pozitive.

Trebuie să recunoștem că este un stil de viață criticat de mulți, însă puțini pot aduce argumente din care să rezulte ca este ceva nociv, care să ne îmbolnăvească. Este momenul să așternem argumentele pro dar și contra pentru a ne putea face o idee clară.

  1. Persoanele care adoptă stilul de viață vegan suferă de deficiență de albumină (alături de globulină, este una din cele mai importante proteine)

Au fost făcute multe studii, care au scos la iveală faptul că deficiența de albumină nu este de obicei o mare problemă, dar totuși trebuie tratată serios. Un pahar de lapte conține în jur de șapte grame de albumină, cantitate care este mult mai mare în cazul lintei, unde găsim 25 de grame de albumină la suta de grame. Se poate folosi orezul și fasolea în diverse combinații cu anumite cereale, astfel încăt pot crește cantitatea de albumină. Dacă alegem produsele în mod corect, alimentăm organismul cu toți nutrienții care îi sunt necesari, fără să producem pagube care să ne ducă la deficiențe severe.

  1. Acest mod de viață ne poate slăbi considerabil și poate produce episoade de somnoleță. Adevărat sau fals?

Aceste argumente nu au o bază solidă. Legumele și fructele sunt extrem de sănătoase și hrănesc organismul cu toate vitaminele, mineralele și nutrienții de care are nevoie. În ziua de azi, extrem de puține persoane respectă normele de alimentație recomandate de Organizația Mondială de sănătate. Chiar dacă consumăm alimente de natură animală, nu înseamnă că respectăm aportul de proteine recomandat de medici. Pentru o alimentație corectă este nevoie să respectăm regula de cinci porții de legume/fructe pe zi. Din păcate, dpuă cum se știe, există extrem de multe persoane care consumă alimente în exces și ajung să fie supraponderali. În astfel de situații apar boli precum hipertensiunea și diabetul, care sunt întălnite extrem de des și la persoanele din ce în ce mai tinere.

Consumul de hrană exclusiv pe bază de plante poate fi extrem de sănătos, fără să producă absolut nici un fel de daune sau deficiențe în organism. Alegerea corectă a fructelor, legumelor, cerealelor, carbohidraților și grăsimilor naturale (de ex. uleiuri esențiale de cea mai bună calitate)  poate reprezenta combinația ideală pentru un organism sănătos și o alimentație pe măsură.

picture-181

  1. Posibilitate crescută de a suferi de probleme la nivelul sistemului osos (oase, dinți)

Toată lumea a auzit, încă din colpilărie, că este foarte important să fim atenți la consumul de lapte/brănză pentru cantitatea de calciu pe care acestea le conțin. Dar nu trebuie să ne oprim numai la astfle de produse, deoarece organismul are nevoie și de minerale, care sunt la fel de necesare. Calciul ne ajută să avem oase și dinți puternici, dar acționează și la nivelul plasmei, unde ajută la îndeplinirea anumitor funcții. Adulții ar trebui să consume zilnic circa o cantitate de 800 miligrame de calciu.  În rândul non-vegetarienilor consumul de lapte, iaurt, mozzarella sau a altor alimente de origine animală nu este o problemă. Este evident, că persoanele care adoptă un stil de viață vegan, clar nu își procură doza de calciu din astfel de produse. În acest caz baza se pune pe alune, brocoli, salată de rucola dar și pe diferitele tipuri de fasole.

img_4677

De reținut: nimeni nu are dreptul să nege faptul că, un consum al alimentelor exclusiv pe bază de plantă naturale, nu numai că este sănătos, dar și recomandat celor care doresc așa ceva. Problema nu o reprezintă lipsa hranei de origine animală. Trebuie doar să respectăm necesarul zilnic de vitamine și proteine, pe care le putem procura la fel de bine și din plantele vegetale. La final, să nu uităm suplimentele din comerț, care ne pot ajuta să echilibrăm aportul de vitamine necesar organismului.

Este important să adoptăm o alimentație benefică organismului. Dacă alte perosane consumă carne sau au un stil de viață complet diferit de al nostru, nu trebuie să îi urmăm, dacă nu ne face bine. Cel mai important este să ne placă ce consumăm și să ne influențeze pozitiv!

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Sistemul Imunitar. Caracteristici și alimentație
Concentrarea
Deficiența de fier – Cauzele și diagnosticarea

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau