Colaboratori, Din Laborator Adunate, Uncategorized
0

Totul despre .. absorbția mâncării!

În viața corporatiștilor, nu există zi începută fără cafea. Esspreso scurt, caffe latte, cappucino, frappucino, cel-mai-nou-sortiment-Starbucks-ino, oricare din ele este binevenită și  trece pe la nasul lor înainte să deschidă laptop-ul, activând instant senzorii de productivitate, așa cum câinele lui Pavlov saliva doar la aprinderea luminii știind că urmează mâncarea.

Ceea ce poate aceștia nu cunosc este că această plăcere vinovată sub numele de cafeină este mai mult un efect placebo și că adevărata motivație de a fi productiv se infiltrează încă după primele minute de la trezire, când creierul este cel mai odihnit.

Cofeina reduce absobția substanțelor nutritive,  fructele conțin din ce în ce mai puține vitamine, iar carnea conține din ce în ce mai mulți hormoni. Se face o diferență între notiunea de a ne hrăni și cea de a mânca, pentru că ceea ce ajunge în final în stomac diferă în funcție de calitatea nutrienților. Unde e echilibrul?

banner B stress purple buton

„Fie că provin din alimente sau suplimente, nutrienții ingerați nu sunt practic în corpul nostru decât în momentul când aceștia sunt absorbiți în sânge. Până în acest moment, ei nu ne influențează viața în niciun fel”

Cu alte cuvinte, optimizând nutriția trebuie luat în calcul nu numai ceea ce mâncăm, ci și cum ajutăm organismul să absoarbă optim substanțele nutritive. Afecțiuni precum osteoporoză, anemie, diaree, acnee, ochi uscați și oboseală se pot instala cu ușurință în lipsa unui echilibru… nutrițional!

RS banner 860x100 buton

Când? Unde? Cum?

Debutul absobției începe în momentul digestiei. După ce mâncarea este mestecată și descompusă de enzimele din salivă, aceasta ajunge în stomac, unde sub acțiunea sucurilor gastrice și a proteazei, mâncarea se descompune mai departe în proteine, vitamine, minerale și alte substanțe nutritive ce sunt absorbite în plasmă și transportate în întreg corpul.

Sunt doua tipuri de nutrienți: micro și macronutrienți. Macronutrienții (carbohidrați, proteine și grăsimi) sunt surse de combustibil sau energie directă pentru organism, în timp ce micronutrienții (vitamine, minerale, etc.) influențează în mod indirect energia disponibilă servind drept catalizatori.

Cu cât corpul are o carență de vitamina B6, cu atât mai mult organismul va căuta să suplimenteze acest minus, absorbind din prima sursa alimentară de vitamina B6 identificată.

„Corpul știe ce înseamnă optim și niciodată nu va absorbi mai mult decât este nevoie.”

RE banner 860x100 buton

Dinamica absorbției nutrienților

Stresul – O mulțime de oameni se confruntă cu probleme de digestie sau intolerențe alimentare, acest fapt fiind o reacție secundară a proceselor biochimice suferite în interiorul corpului în timpul petrecut pe repede înainte. Pentru a reduce arsurile stomacale, oamenii consumă antiacizi care nu fac  altceva decât să împiedice absorbția nutrienților.

Medicamente – Corticosteroizii prescriși pentru a reduce inflamația pot dăuna absorbției de calciu și vitamina D. Pe de altă parte, grepfruitul poate crește absorbția unor medicamente cu rol în scăderea colesterolului și retenția toxinelor.

Alcoolul – consumul de alcool cauzează deficiențe de absobție a nutrienților în sânge. În plus, alcoolul subțiază mucoasa stomacului și provoacă ulcere intestinale. Alcoolul inhibă de asemenea descompunerea nutrienților, scăzând producerea de enzime digestive.

banner B big oboseala

Cafeina – deși are rol de deshidratare, consumul de cafea se recomandă a fi la minim o oră după ingerarea suplimentelor alimentare sau a mâncării. Stările de oboseală apar pentru că fierul nu poate fi absorbit în sânge în prezența cafeinei, iar energia furnizată de aceasta este de scurtă durată. O alegere foarte bună în locul cafelei este ceaiul verde, care conține și el o cantitate importantă de cafeină și în plus, antioxidanți.

În concluzie, absorbția nutrienților este una din miraculoasele acțiuni pe care organismul uman le întreprinde în susținerea funcțiilor vitale, de cele mai multe ori adaptându-se rapid schimbărilor de dietă.

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Chutney de roșii verzi
Sportul practicat aiurea îți poate distruge sănătatea!
Activitatea sportivă- între promisiuni şi realitate

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau