Bunăstare şi energie, Imunitate, Uncategorized
0

Vine primavara, vine si astenia. Cum ne ferim de ea?

In sfarsit simtim si noi ca a venit primvara chiar daca suntem in luna mai si asteptarea a fost destul de indelungata. Si totusi, in loc sa ne simtim mai energici si plini de viata, unii dintre noi manifesta stari exact opuse. Nu e cazul sa va alarmati ca ati putea suferi de vreo boala, in cele mai multe situatii, e doar astenia de primavara.

Care sunt cauzele asteniei de primavara?

Astenia de primavara este un simptom al corpului care se adapteaza la noul anotimp, la conditiile si factorii externi dupa terminarea perioadei de “hibernare” din timpul iernii. Chiar daca pare amuzant, organismul intra intr-adevar intr-o stare de semi-hibernare, cauzata de perioada scazuta de lumina, cand sinteza de serotonina (hormonul fericirii) scade in defavoarea melatoninei (hormonul somnului). In plus, in perioada rece a anului, corpul uman este obisnuit sa stocheze mai multe substante si compusi nutritivi, deoarece trebuie sa consume mai multe calorii pentru a-si asigura energia si caldura necesara. Aceasta actiune de stocare determina si faptul ca iarna pierdem in greutate mult mai greu decat in restul anului. Odata cu venirea primavarii si cresterea temperaturilor, corpul se opreste in a stoca nutrienti, ca urmare unele persoane resimt lipsa energiei.

Simptome

Principalele simptome ale asteniei de primavara se manifesta atat fizic cat si psihic, incepand cu o stare de oboseala constanta, dureri musculare, scaderea capacitatii de concentrare si migrene, probleme de somn, ajungand pana la anxietate si chiar depresie. In general, femeile sunt cele mai predispuse la astenia de primavara, acestea fiind mai receptive si la schimbarile hormonale care au loc in aceasta perioada. Astenia de primavara se resimte de obicei timp de 1-2 saptamani, insa durata poate varia in functie de individ.

Cum ne ferim de astenia de primavara?

Sau cum sa atenuam sau reducem intensitatea simptomelor?

Pentru a ajuta organismul sa realizeze mai usor sau mai rapid tranzitia dintre sezoane si schimbarile aferente care genereaza astenia de primavara, specialistii recomanda o alimentatie sanatoasa, bogata in fructe, legume, in special o dieta bogata in triptofan, un aminoacid esential, care se genereaza inaintea serotoninei. Dintre fructele care contin triptofan sunt: strugurii, portocalele, mango, capsunile, ananasul, papaya si grepfruit si avocado.

Pe langa acestea, puteti consuma si cereale integrale, nuci, leguminoase, peste, lactate si oua. In combinatie cu o alimentatie sanatoasa, astenia de primavara poate fi prevenita sau simptomele acesteia reduse si eliminate prin exercitii fizice, plimbari in aer liber, mersul pe jos sau cu bicicleta, orice tip de miscare contribuind la fortificarea organismului. Un aport de vitamina C este de asemenea recomandat pentru intarirea sistemului imunitar.

Suplimentele alimentare sau un complex de vitamine si minerale pot fi reprezenta de asemenea un adjuvant puternic in prevenirea sau combaterea simptomelor asteniei. De ce sa aveti o stare generala proasta cand puteti evita acest lucru cu usurinta si sa va bucurati de vremea buna care vine o data cu venirea primaverii?

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
3 idei cum evităm excesul cu ”nutriția” de Sărbători
Freelancer sau angajat? Cum e mai bine?
Top 10 fructe si legume exotice sau mai bine spus, ciudate

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau