Din Laborator Adunate
0

Vitamine pentru sănătatea ochilor – căile prin care ne putem îmbunătăți vederea!

Pentru noi toți, sănătatea ochilor este vitală; este foarte important să ne îngrijim și să avem grijă de bunăstarea fizică dar și psihică. La fel de multă atenție ar trebui acordată și vederii. Pentru majoritatea oamenilor „a vedea” este un lucru normal. Multă lume nu realizează ce valoroasă este această abilitate și încep să își facă griji doar atunci când începe să se deterioreze

În unele moment, vederea slăbește extrem de tare și ajungem să nu mai putem distinge obiectele din jurul nostru sau care sunt ceva mai departe, iar toate sarcinile noastre zilnice devin un chin, deoarece apar dificultăți în a ne adapta noii situații, ceea ce ne face să obosim mult mai repede.

Din păcate astfel de probleme sunt răspândite pe întreg globul; în cazul multor persoane, vederea ajunge să fie din ce în ce mai slabă, însă putem ajunge și la nefericitul caz, în care, dispare de tot.   Cauzele sunt multe și variază de la caz la caz; unele persoane suferă de anumite boli care apar doar la nivelul ochilor, iar dacă nu sunt tratate corespunzător, dar mai ales la timp, ajung să provoace pagube majore. Vederea este expusă multor factori externi și de aceea ajungem să prezentăm uneori o sensibilitate crescută la nivelul ochilor, însă putem ajunge să suferim și de migrene sau dureri de cap puternice și de lungă durată. Este evident că, ochii reprezintă o zonă extrem de sensibilă din corpul nostru și, de aceea, este extrem de important modul în care ne alimentăm.

Ochii noștri au nevoie de anumite alimente, care ar trebui consumate periodic, pentru a putea face față cu succes stresului zilnic.

Actualele generații prezintă un mare risc de a avea proleme cu vederea, deoarece ochii sunt extrem de solicitați zi de zi, în diversele acțiuni pe care le desfășoară.

Stresul oxidativ (sistemul biologic este slăbit și nu reușește să lupte eficient cu radicalii liberi), oboseala dar și prezența radicalilor liberi reușesc să ne afecteze foarte mult vederea și ajungem să avem probleme în zona ochilor.

 

Majoritatea oamenilor folosesc aparatura electronică; trebuie să recunoaștem că, acest lucru ne face viața mai frumoasă și mai ușoară. Fie că este vorba de un televizor (pe care îl deschizi pentru a urmări o emisiune, o știre sau doar un film) sau de un telefon, laptop, tabletă etc… toată lumea folosește, mai mult sau mai puțini, unele aparate electronice zi de zi. în acest fel ne expunem ochii, fără să realizăm, unor riscuri majore.

La fel de dăunătoare sunt și particulele reziduale din aer, camerele supraîncălzite din timpul iernii, aerul condiționat din timpul verii, produsele cosmetice, aplicarea machiajului zi de zi, bacteriile, etc.  – toate acestea măresc apariția stresului oxidativ dar și a radicalilor liberi, care au un efect dăunător asupra vederii.

Dacă suntem atenți și urmărim toate simptomele din zona ochilor, atunci putem simți dacă sunt anumite probleme sau dacă sunt obosiți din cauza suprasolicitării.

Este recomandat să facem pauze dese și să nu stăm cu ochii ațintiți asupra ecranului; la fel de important este și somnul, deoarece ne ajută să avem o vedere bună mult timp.  La fel de benefică este și o alimentație sănătoasă prin care să putem obține aportul de nutrienți de care avem nevoie zi de zi!

În momentul în care ne resimțim și observăm că în zona ochilor ne confruntăm cu anumite simptome ca de ex. mâncărime, deshidratare, roșeață, sau ochii lăcrimează fără motiv, atunci ar fi bine să ne protejăm ochii și să consultăm un medic specialist. Simptomele variază de la caz la caz, dar trebuie să avem grijă pentru nu se agrava.

Carotinoidele sunt cei mai importanți nutrienți pentru sănătatea ochilor (au un efect anticancerigen și antioxidant).

Pigmenții naturali din plante, cum este clorofila, sunt la fel benefici și ne ajută să ne păstrăm vederea intactă, la fel cum fac și acizii grași  Omega-3.

Carotinoidele

De mici învățăm cum ne ajută morcovii să ne menținem vederea sănătoasă, iar acesta este un adevăr incontestabil. Această legumă conține o doză mare de betacaroten– este convertit în pro-vitamina A în organism și ajută la menținerea sistemului imunitar, a vederii și protejează pielea de efectele dăunătoare ale radiațiilor ultraviolete. Luteina și Zeaxanthinul sunt cele mai importante carotenoide și protejează ochiul direct în zona cea mai ascuțită a vederii (zona galbenă) împotriva radicalilor liberi.

Alimentele care conțin un procentaj mare de carotinoide sunt: morcovii, cartofii dulci, bostanii, mango, nectarinele, perele, spanacul dar și altele.

Pigmenții naturali din plante

Clorofila protejează ochii de efectele radicalilor liberi, îndepărtează toxinele, ajută la regenerare, dar stimulează și circulația în zona ochilor. Persoanele care consumă frecvent legume verzi, ca de ex. broccoli, dar și afine, zmeură, boabe de soc, stafide negre, struguri, ceapă roșie etc.. își ajută organismul să lupte împotriva radicalilor liberi.

Acizii grași Omega-3-

Sunt extrem de benefici pentru sistemul imunitar, deoarece ajută la regenerarea celulară. Când vorbim de zona ochilor, aceștia sunt vitali, pentru că protejează retina și asigură mobilitatea membranei celulare.

 

Vegetarienii ar trebui să recurgă la anumite suplimente, pentru a nu dulce lipsă, din cauza alimentației de astfel de acizi grași (peștele conține o cantitate extrem de mare de Omega-3) astfel încât să prevină din timp deteriorarea vederii.

Este important de reținut: legumele și fructele pe care ar trebui să le consumăm zilnic sunt extrem de importante pentru sănătatea noastră generală, dar mai ales pentru cea a ochilor. Substanțele nutritive importante, cum ar fi acizi grași sănătoși, sunt extrem de benefice pentru vederea noastră.

Cine nu are timp sau observă că nu reușește să se hrănească corespunzător trebuie să apeleze la suplimente alimentare de mare calitate, care să conțină un dozaj de nutrienți care pot acționa în special la nivelul ochilor, pentru a evita deteriorarea vederii dar și pentru a ne aduce un plus de sănătate, ca să ne putem bucura de tot ceea ce ne face plăcere zi de zi!

 

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
De ce fredonăm obsesiv anumite melodii?
Sistemul imunitar în sezonul rece! Impactul temperaturilor scăzute asupra sănătății noastre.
O scurtă istorie a fitonutrienților

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau