Din Laborator Adunate
0

Vitaminele B – cele mai importante 10 vitamine din complexul de vitamina B

Complexul de vitamina B cuprinde mai multe vitamine, care au o structură chimică distinctă. Au sarcina de a îndeplini diverse funcții în organism și le putem găsi în produsele vegetale dar și în cele de origine animală.

Vitamina B1: Această vitamină are un rol vital pentru sistemul nervos.

O putem găsi în germenii de grâu, boabele de soia, mazăre, semințe de floarea-soarelui, semințe de susan prăjite, carne de porc sau de pasăre, fulgi de ovăz și altele. Din păcate, vitamina B1 se poate distruge prin fierbere excesivă sau la temperaturi înalte. Este necesar pentru sănătatea noastră, să consumăm alimente extrem de proaspete, care nu au fost preparate termic, dar și fructe sau legume crude. O deficiență de vitamina B1 se poate manifesta prin migrene, printr-un dezechilibru la nivelul sistemului nervos, stări de depresie, probleme de concentrare etc.

Vitamina B2: Vitamina B2 este importantă pentru buna funcționare a metabolismului. Alimente bogate în vitamine B2: produse pe bază de lapte (iaurt, cașcaval), ouă, pește, produse din grâu integral, broccoli, spanacul și altele. Acestea sunt alimente care sunt consumate frecvent de majoritatea persoanelor. De aceea, necesarul zilnic de circa 1,2 mg de vitamina B2 este ușor de acoperit. Este o vitamină termostabilă și nu este distrusă ușor în momentul fierberii.

 

Vitamina B3: Ca multe alte vitamine, este necesară pentru buna funcționare a metabolismului; joacă un rol important în menținerea echilibrului între carbohidrați, grăsimi și proteine. Surse importante de vitamina B3 sunt carnea de pasăre, peștele, produsele lactate, etc. Persoanele care se alimentează  în special cu produse crude sau vegetarienii își pot lua necesarul zilnic de vitamina B3, care este în jur de– 13-15mg – prin consumul de ciuperci, alune de pădure, caise deshidratate, dar și din diverse leguminoase.  Deficiența de vitamina B3 poate cauza apariția stărilor depresive, diaree, dermatită sau  probleme la nivelul mucoasei.

 

Vitamina B5: Vitamina B5 ajută organismul să se vindece mai repede. Are un rol important și în echilibrul aminoacizilor, grăsimilor și carbohidraților. Produse bogate în vitamina B5 sunt ouăle, avocado, alunele, orezul, laptele etc. Printr-o alimentație adecvată este ușor, chiar și pentru vegetarieni, să acopere necesarul zilnic de circa 6mg de vitamina B5. O cantitate insuficientă de vitamina B5 în organism poate duce la slăbirea organismului sau la stări depresive. O deficiență majoră de vitamina B5 poate produce dezechilibre ale sistemului imunitar, dureri abdominale dar chiar și anemie.

Vitamina B6: Vitamina B6 este importantă pentru procesul de metabolizare a aminoacizilor și se poate găsi foarte ușor în pește, dar și în lactate sau în diverse tipuri de leguminoase, cum ar fi varza, fasolea și altele. Această vitamină este prezentă în diverse alimente, care pot fi ușor consumate zilnic, iar în acest fel nu se ajunge la o deficiență de vitamina B6. Dacă totuși nu ne alimentăm corect, se poate ajunge, în unele cazuri, la apariția crampelor, a dermatitei și a tulburărilor de somn.

Vitamina B7/B8:  Are un rol important în metabolizarea grăsimilor, a proteinelor și a carbohidraților. Alimente care au un nivel ridicat Vitamina-B7/B8- sunt boabele de soia, gălbenușul de ouă, laptele, spanacul, bananele, ciupercile Champignon, alunele etc.

Vitamina B9/B11: Necesarul la adulți este de circa 60–600 µg. Această vitamină se regăsește mai ales în pește, ouă, produse din grâu integral, avocado, spanac, salată rucola, varză roșie, roșii și broccoli.

Vitamina B12: Vitamina B12 este extrem de importantă în procesul de regenerare celulară, în buna funcționare a sistemului nervos și în circulația sângelui. Vitamina B12 nu poate fi produsă în mod natural nici de plante, dar nici de om. Putem consuma această vitamina doar dacă ne alimentăm cu produse de origine animală. Aceasta este o problemă care se face remarcată în special la vegetarieni. Simptomele se pot acutiza și poate apărea dezechilibre neurologice și imunitare.

Urmează o rețetă care are la bază produse bogate în vitamina B12 pentru a ne menține sănătatea la un nivel optim. Așa putem ține sub control necesarul zilnic al complexului de vitamine B:

Baza: 100g salată rucola sau spanac

Ingrediente – alegem cantitățile în funcție de nevoi și de gust – se taie fășii și se adaugă la spanac și rucola: roșii, avocado, brânză Feta, Mozzarella și ouă.

In funcție de preferințe, se poate folosi în această rețetă piept de pui gratinat dar și alte alimente.

În încheiere, se adaugă diverse semințe (floarea-soarelui, susan etc.) și un pic ulei de măsline. Datorită grăsimilor naturale pe care le are în compoziție, uleiul de măsline ne ajută organismul să absoarbă mai bine vitaminele din alimente.

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Menstruația
Pielea uscată
Fierul – Absorbţia în organism

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau