Sanatate
0

Vitaminele și prepararea mâncărurilor

Vitaminele din legume și fructe sunt bune pentru sănătate, dar ambele ți se par prea lipsite de gust? În articolul de mai jos îți vom dezvălui cîteva secrete pentru a le prepara astfel încât să obții un rezultat delicios.
Legumele pot fi consumate în stare pură, de dorit cât mai proaspete, adică recent culese. Pentru a putea beneficia de toți nutrienții, mineralele și vitaminele de care dispun, le putem folosi proaspete, în salate.
Putem alege să le consumăm, de exemplu,atunci cînd dorim să avem parte de o mică gustare.

Pot fi fripte (pe grătar, la grill, în tigaie) dar și fierte sau prăjite. Cu cât timpul de gătire este mai scurt, cu atât se păstrează mai bine vitaminele și mineralele din legume și fructe.

vitaminele-si-prepararea-legumelor-si-fructelor

Legumele și fructele aduc un plus oricărui meniu. Dacă reușim să le combinăm cu restul ingredientelor, dar mai ales dacă le gătim în mod corespunzător, atunci putem beneficia mai mult de ele, deoarece conțin nutrienți extrem de necesari organismului.
Dacă nu dorim să consumăm legumele/fructele în stare proaspătă, atunci trebuie neapărat să avem grijă la prepararea termică, pentru a nu distruge vitaminele.
Fructele și legumele de sezon care au atins nivelul maxim de coacere conțin mai mulți nutrienți decât cele din import.

Este indicat ca toate legumele și fructele să fie spălate în prealabil sub jet de apă sau să fie foarte bine șterse pentru a putea elimina toate impuritățile, dar mai ales rezidurile substanțelor chimice folosite la stropit.
Dacă este cazul, atunci coaja trebuie eliminată (acest lucru nu este indicat deoarece coaja conține o mare parte din vitamine).
Este de preferat ca legumele /fructele să nu fie porționate în bucăți exagerat de mici. Prin tăierea excesivă se ajunge la oxidarea mai rapidă, și respectiv, la pierderea unei cantități importante de vitamine.

Dacă legumele/fructele sunt tăiate sau preparate termic este indicat să fie consumate imediat. Chiar dacă sunt depozitate corespunzător, după câteva ore ajung să piardă majoritatea vitaminelor.
De exemplu o banană care a fost tăiată în bucăți ajunge să piardă numai după căteva minute 10 % din totalul de vitamine. După circa 2 ore procentul crește la 30 % .

vitaminele-si-prepararea-legumelor

Bucățile de fructe/ legume pot fi stropite cu oțet sau zeamă de lamâie pentru a reduce pierderea vitaminelor.
Este indicat să fie depozitate (întregi) într-un mediu cu temperatură scăzută pentru a nu se altera.
Vitaminele se împart în două categorii:
1 Vitamine solubile în grăsimi
2 Vitamine hidrosolubile (solubile în apă)

Din prima categorie (solubile în grăsimi) fac parte vitaminele A, D, E și K
Din a doua categorie fac parte vitaminele B (toată gama) și vitamina C

Cine urmează o dietă și renunță la consumul de alimente bogate în grăsimi ajunge într-un final să se îmbolnăvească; poate chiar apărea o deficiență a anumitor vitamine.

Pe de altă parte, este bine de știut că, vitaminele sunt mai ușor asimilate de organism dacă sunt consumate alături de grăsimi.

Un bun exemplu este combinația dintre un iaurt natural (fără conservanți, pentru a nu avea un efect nedorit) și fructe.

iaurt-natural-cu-fructe

Cel mai bine ar fi să utilizăm un iaurt făcut „în casă” și nu variantele din comerț (de exemplu light sau cu 0% grăsimi).
Dacă am folosi varianta cu „0%” grăsimi atunci organismul ar fi pus în dificultate sau chiar în imposibilitatea de a extrage vitaminele din fructe. Cu un iaurt de casă beneficiem de toți nutrienții.
Pentru o gustare matinală se poate consuma un iaurt natural de casă în combinație cu fulgi de ovăz și prune.
Aceste fructe sunt bogate în vitamine preum A, C, E și toate vitaminele B.

vitaminele-si-prepararea

Este indicat să nu consumăm o cantitate exagerată de prune, chiar dacă în această perioadă sunt extrem de căutate pentru a face dulceață sau pentru o simplă gustare.Sunt favoritele acestei luni în special datorită vitaminelor pe care le conțin.

Prunele sunt delicioase, însă au în compoziția lor o cantitate mare de zahăr, în comparație cu alte fructe de sezon și din acest motiv pot dăuna organismului în momentul în care apar în preparatele culinare în exces.

Shopul nostru B!tonic
Golden Oils Omega 3 BITONIC Colesterol Ochi Inima BIO
Golden Oils pentru inimă, ochi și creier - mai multe...
Imunitate BITONIC Orange Imun natural bio raceala gripa ghimbir
Orange Imun pentru raceală și gripă - mai multe...
Blue Sleep - Odihna - BITONIC
Blue Sleep pentru un somn linistit - mai multe...
Related Posts
Cu ce ma ajuta, domnule, piperul negru?
Apă
Semne că îți lipsește cel mai esențial element….
Cum ne protejam pielea impotriva radiatiilor UV

Comentează

Comentariul tău*

Nume*
Site-ul tau